{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

Lopper i hjemmet.... {{forumTopicSubject}}

....så har vi desværre fået lopper.
Vi har ellers aldrig haft lopper før og har heller ikke behandlet vores hund for det -men nu kunne vi ikke slippe mere.
Så ja, jeg/vi er nye på dette område og vil gerne have lidt råd.
Vi har behandlet vores hund med Frontline og sendt ham ud til svigerforældrene hvor han hygger (han kløer ikke mere og ser ud til at være sluppet af med dem)
Så er der hjemmet......her er lopper, og mange af dem.... smiley
Vi gjorde hovedrent da vi tog hjemmefra og havde håbet på at de ville være væk når vi 3 dage efter vendte hjem (uden hund -han er stadig på sommerferie).
Nu har vi gjort rent igen og sprøjtet hytten med insektspray.....men vi støder stadig på de små sorte sataner......er der nogen der kan anbefale en måde at bekæmpe dem på?
Vi skal på ferie igen på onsdag til lørdag, så der vil igen være mulighed for at behandle hjemmet mens vi ikke er hjemme.....
Håber I kan hjælpe så vi kan blive fri for de dumme dyr.... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lopper i hjemmet....
  • #1   14. jul 2008 Har i prøvet Frontline Sprayen??

  • #2   14. jul 2008 Hejsa.
    jeg flyttede engang ned i et hus, og der var en mill lopper, de var alle vegne og kravlede op af vores ben, tror jeg var lige så bidt som hunden.
    Vi talte med experter og dyrlægen og fik afvide vi IKKE skulle fjerne hunden, men behandle den med 2-3 ugers mellemrum.
    Jeg kan ikke beskrive hvor mange lopper vi havde, de var overalt, og jeg synes jo det var synd for hunden.
    Men vi indså snart, at skulle de væk var det løsningen.
    De dør jo før de bider hunden.
    der gik 4 uger, så var huset for første gang loppefrit, hvilket det ikke havde været i flere år, fik vi bagefter afvide.
    men spørg din dyrlæge, hvad han mener.
    Mvh
    amanda


  • #4   14. jul 2008 Glemte lige at nævne at vi behandlede ham 3 gange på 7 uger, vi så aldrig en loppe dernede mere smiley

  • #5   14. jul 2008 Vores hund er ikke i stole og sofaer, og han kommer slet ikke i soveværelset, men vi har vasket dyner, puder, betræk, smidt hans dyne ud samt nogle gamle puder vi havde i sofaen (bare for en sikkerhedsskyld) og så har vi støvsuget HELE huset......og derefter som sagt sprayet med insektspray.
    Jeg ved ikke med det Frontline spray -da Mads var nede og hendte pipetterne til Bailey fik han at vide at spray ikke var tilladt mere fordi det er så giftigt smiley
    Hvor kan man få fat i den spray henne?
    Vi har en søn på 1/2 år så er selvføklgelig ikke særlig glad for at bruge for meget gift i vores hjem... smiley


  • #8   14. jul 2008 Det er rigtig nok som Charlotte F skriver, at præparatet Prac-tic er meget effektivt. Det er et nydt middel Novartis er kommet med, netop fordi man er begyndt at se resistens ved nogle hunde. Men det skal dertil siges at det virker ganske fint på nogle hunde, så vent og se om ikke det virker.

    Til mit ovenstående indslag om Frontline Spray, kan jeg kun sige at det har vi stor succes med på dyrehospitalethvor jeg arbejder. Vi har også pension for katte og hunde, og vi sprøjter kattehulerne efter hver "gæst".


  • #9   14. jul 2008 Narj vi sælger da lystigt den Frontline Spray på dyrehospitalet, har aldrig hørt det sku være giftigt. Det kan bruges overalt i huset, ned i sprækker og sådan.

  • #10   14. jul 2008 Det frontline spray -er det giftigt i forhold til børn?

  • #11   14. jul 2008 Mmmm....det har jeg faktisk aldrig undersøgt...men jeg kan da finde ud af det til i morgen :O)

  • #13   14. jul 2008 Frontline er nok noget af det mest ugiftige for mennesker på markedet, vil jeg tro.

    Her oplever vi også det første loppenangreb, hvor en dosis frontline i nakken ikke helt stod distancen - vi købte en spray og gav hunden lidt ekstra der, hvor lopperne blev ved med at være og det ser ud til, at vi er ovre det nu.

    Men vi bor på landet, har rådyr og pindsvin og katte.... Det er The neverending story, så vi må vist bare blive bedre til at forebygge..

    Har heldigvis ikke set nogle lopper i gulve eller tæpper.


  • #14   14. jul 2008 Det må du vildt gerne smiley
    Tusinde tak for hjælpen!!


  • #15   14. jul 2008 HOV !! STOR fejl!

    Der skal ikke stå MEST giftige, men MINDST giftige... Sorry!!!!


  • #16   14. jul 2008 ARRJ...

    Ok, det er sent.. Jeg havde jo skrevet rigtigt første gang..

    Det kører for mig :o))))))))))


  • #17   14. jul 2008 Det gør jeg lige :O)
    Velbekomme :O)


  • #18   14. jul 2008 Hehe -ja, det er ikke altid lige nemt at ramme de rigtige "knapper" ud på de sene timer smiley

  • #19   15. jul 2008 HVor kan man købe frontline spray henne?
    Jeg bor i Silkeborg!!


Kommentér på:
Lopper i hjemmet....

Annonce