{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.710 visninger | Oprettet:

Blå Chihuahua pels/hudsygdom {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen af jer der ved noget om den hyd/pelssygdom der kan ramme chihuahua'er som er blå? jeg har nemlig fundet en chihuahua hvalp, en chokolade farvet han med hvidt bryst som jeg bare er helt forelsket i. men det kuld ejerne havde sidste år,med de samme som er forældrene til den hvalp jeg overvejer at købe, var der 2 hvalpe der var blå, og de fik en syddom hvor de tabte meget af pelsen visse steder, og det kommer ikke tilbage. så mit spørgsmål er:

kan hvalpen jeg overvejer at købt godt være ramt af sygdommen selvom den ikke er blå?, men brun. i det kuld hvalpen er født i er der 2 black/tan, (måske er de blå jeg kan ikke helt se det) og 1 brun udover "min"

kan dyrlægen se om hvalpen lider af denne sygdom??
(det er vist noget med at de er "blå hudet" under pelsen.

det ville være rart hvis nogen ved noget om emnet, da jeg jo gerne vil have en sund og rask hvalp

ER DER NOGEN AF JER DER VED HVAD DENNE SYGDOM HELT PRÆCIS HEDDER ???? det skal jeg nemlig bruge hvis dyrlægen skal teste for det

Mvh SC


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blå Chihuahua pels/hudsygdom
  • #1   11. aug 2008 Der var een herinde , der spurgte om nøjagtig det samme problem i går / forgårs........ der var mange med kendskab til det , der svarede....
    Kunne du ikke prøve at finde den tråd ?

    Der var rigtig mange gode råd........ men JEG kan desværre ikke finde tråden.......så kan du ikke selv prøve at finde den...:O)


  • #2   11. aug 2008 det var mig der oprettede den tråd smiley så de er præcis ens. der var rigtig mange der svarede men der var ingen navn på sygdommen, så for at jeg kunne få ringet til dyrlægen evt. idag ville jeg lige oprette den igen og tilføje de 2 linier med STORT smiley mange tak for hjælpen
    Knus


  • #3   11. aug 2008 Der er en bruger herinde der har en del om det på sin hjemmeside. Kan self ikke huske hendes navn, men måske nogen kan hjælpe.
    Hun har to chi'er -de kaldes banditræv og hmm det sorte lyn eller noget i den stil.


  • #4   26. aug 2008 Min diego er en blå chihuahua og har har genetisk hårtab. Han havde black/tan far og en chokolade mor

  • #5   12. nov 2009 jeg har en blå hund,.. chi blandning... og en helt blå/lilla chi tæve...
    jeg ved at de to ALDRIG må få hvalpe da man aldrig må avle farven blå ved at bruge to blå.. der skal man ind oog bruge andre farver og prøve at få den blå frem (dem jeg har ser ligger ca på 2000 mere (sammen med chokofarvet) end andre farvet.. så det er vel ikke sådan at der er "NOGET GAL" med dem.. man skal bare passe på hvordan man avler farven frem..
    min baktus er nu tynd håret.. han var meget vamset da jeg købte ham... men han er ved at danne langt hår.. bag ved ørene og ned langs ryggen og nede ved enden.. men på siderne halter det noget efter... men det kommer.. kan se det bliver tykkere og tykkere... går mane ikke så stærkt smiley


  • #6   12. nov 2009 Tenna -at hundene er dyrere handler ikke om at der ikek er noget galt med farven, men om at visse opdrættere er useriøse nok til at tage mere for en "sjælden" farve (som slet ikke er så sjælden når det kommer til stykket)

Kommentér på:
Blå Chihuahua pels/hudsygdom

Annonce