{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Underlig opførsel... {{forumTopicSubject}}

under leg..!

Jeg har 2 hunde, 1 han-kastrat + 1 tæve.

Hannen og jeg har en rigtig sjov leg...vi er overfor hinanden, hvor jeg så skifter ml. højre og venstre hånd, for at "nappe hår" henholdsvis på den ene og så den anden pote, mens han hopper fra hånd til hånd for at undvige...Det gælder jo om at forudsige hvilket hånd der kommer, for at finde ud af hvilken side han skal hoppe til.
Han gør' pjattet når der er "time out"...og så forfra.
(Svært at forklare, håber legen kan tydes)

Men ved lige netop den leg bliver tæven smadder-sur på ham.
Hun løfter læber og klapper tænder ad ham. Hvilket jeg ikke vil ha' hun gør, derfor sidder jeg foran hende...men så gør hun det bare på 1 meters afstand. Hver gang han laver sit jump, klapper gebisset sammen.

Det er som sagt kun ved den ene leg.

Hvorfor mon hun gør det..? Beskytter hun mig i legen...eller...??

Vi er jo så stoppet med den leg, for af en el. anden grund irriterer den hende...
Eller også leger vi den, når hun ikke er hjemme el. ligger og sover i et andet rum.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig opførsel...
  • #2   19. aug 2008 Hun er faktisk aldrig stresset...Normalt hvis hun (meget sjældent) bliver utryg i en situation søger hun væk.

  • #3   19. aug 2008 Nej - enig med Lillen. Det er stress...

    Har selv en hanhund - supersød, rolig o.s.v. Men jeg har også en tæve med tendens til at være lidt "flyvsk" - og når hun render rundt om sig selv, gøer og vil have opmærkshed ( og stresser omgivelserne ), så viser han tænder og presser hende.

    Han gider ikke uro - derfor.

    Så det er godt du er ophørt med legen - eller venter til hun ikke er der.


  • #4   19. aug 2008 Så lige dit sidste svar......

    Min han er heller aldrig stresset ellers - og er der spidsbelastninger ved f.eks møde med fremmede hunde, søger han hen til min venstre side i plads. Det er trygt.

    Men netop sådan en adfærd viser jo de sætter pris på ro omkring sig....og kan have svært ved at håndtere "vilderi".


  • #5   19. aug 2008 Har også tænkt på jalousi...Hun vil nemlig helst ind imellem os.

    Kald mig bare dum...Ang. potelegen kan jeg ikke lige helt følge i hvilken situation han skulle bide en' der ikke kender legen...(Ikke negativt ment, men du må godt uddybe)..? Andre leger ikke legen med ham..

    Jeg har ingen problemer med at komme til hans klør, det foregår under soignering/pelspleje-hygge. Og han elsker at få nulret poter.


  • #8   19. aug 2008 Jeg leger skam også med dem udenfor...men da også herhjemme...


  • #10   19. aug 2008 Slutter også altid af med "fred"...Kiks og "gi' fem"..

    Tror ikke hun er misundelig på den måde, men vil prøve at lege den med hende først. Når hun vil gå imellem har hun front imod ham og ryggen til mig. Og de første gange bad jeg hende gå væk, fordi hun ikke skal "bestemme" for mig, men valgte så bare at stoppe den i hendes nærvær.

    Hun er ellers ekstrem rolig og upåvirkelig (selv i mad situationer sidder hun bare og kigger og venter), hvor han er en "gadedreng" - se mig/hør mig. Hendes ynglingslege er mere kast noget-jeg skal løbe...Hans er hoppe-danse-hva' så der-agtig...



  • #11   19. aug 2008 Jeg har skam også børn i huset..4 styks..:-) (+ det løse)

    Men kan stadig tage hans poter, lige meget hvad..og det kan vi alle.

    Det er jo heller ikke sådan, at jeg "farer" på hans poter uden han er bevidst om det.


  • #12   19. aug 2008 Selvfølgelig skal man kunne tale sammen...Det ville da være en rådden verden, hvis alle var ens..:-)

    5 styks..nedern' - du stak mig der..hmmm...LOL


  • #13   19. aug 2008 Ups...så smuttede tråden...Min den ældste bli'r 15 (3 sept.), 1 på 13, 1 på 12 og rosinen på 8..
    Dine..?

    Hvor mange hunde..? LOL


  • #14   19. aug 2008 Hold da op...så bli'r det tricky - alle med den samme mand..?
    Og hvor jeg sys' tiden flyver, når først ungerne bliver teenagere.

    4 hunde...ih altså...Jeg bukker mig i støvet..:-)



  • #15   19. aug 2008 Folk plejede også at sige her...at nu må det da snart slutte..det der med at få børn og dyr...og og og....vi har 2 hunde og 4 katte...Og hvem ved hvad fremtiden bringer..suk..(ej altså ikke flere børn)..

    Ja, det kan jo ikke vare længe inden den store flyver..jeg har lige et par år endnu til tilvæning..:o)


  • #16   19. aug 2008 Det har du ganske ret i...:-)

  • #17   19. aug 2008 LOL mægtigt...

  • #18   19. aug 2008 Takker..:-)

    Kommer fra Kolding..Dig..?


Kommentér på:
Underlig opførsel...

Annonce