{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

Købskontrakt, hvad skal der stå??? {{forumTopicSubject}}

Hej håber der er nogen af jer der kan hjælpe mig

i købskontrakten til min hvalp, skal jeg da insistere på at få skrevet at der er 2 års garanti på medfødte sygdomme?

i den sælger har brugt til alle hendes andre hvalpe, står der nemlig bare at der er 3 mdrs garanti hvis hunden dør af medfødte sygdomme ?!

er det ikke de 2 års garanti der er normalt ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købskontrakt, hvad skal der stå???
  • #1   31. aug 2008 der er 2 års garanti i følge købeloven

  • #2   31. aug 2008 på medfødte sygdomme ? så som genetisk relateret pels tab osv osv ?

  • #3   31. aug 2008 jo og det er der under alle omstændigheder. hunde høre ind under købeloven. men selvf. med skyldig hensyntagen til at hunden har fået det foder og den motion, der passer til dens behov

    man kan ikke bliver stillet ringere end købeloven. så det med at skrive 3 mdrs garanti, den holder ikke.


  • #4   31. aug 2008 Der er 2 års garenti på min hund.

  • #5   31. aug 2008 okay hun sagde også at det bare var iorden at jeg gerne ville have de 2 år. men jeg ville bare lige høre hvordan det egentlig var.
    for jeg tror det bliver gjort på rigtig mange forskellige måder !

    mange tak for svarerne smiley


  • #6   31. aug 2008 det er fordi med chihuahuaer er der en genetisk relateret pelssygdom, de kan ikke blodprøve teste i mod det eller se det på nogen anden art. jeg har ringet rundt til virkelig mange dyrlæger og laberatorier !

    jeg har snakket med nogen her inde fra som har chihuahua'er med den sygdom og en af dem sagde at min hvalp ikke kunne få det da den for det første var brun/ choko med hvidt og for det andet ikke var "blå" under pelsen, altså havde blå hud. men der har været et tidligere kuld fra disse forældre som var blå og de havde problemer med pelsen nemlig.
    men dem jeg har snakket med herinde siger at det ikke er muligt når det ikke er den farve kombination.

    sygdommen viser sig vist først når de bliver kønsmodne, og det er et gen der er "defekt" som gør det, og det er jo medfødt, så jeg tror ikke bevisbyden ville være så svær når det er en genfejl ?


  • #7   31. aug 2008 nu kan jeg så slet ikke forstå hvis der bliver avlet på de sammme forældredyr igen, hvis der har været den genfejl ved første kuld.

    hvis du har fået at vide at den farve kombination ikke kan have fejlen, så skulle du jo være sikret imod den, men hvis du vil avle videre er det jo så noget du skal tænke på kan være i din tæves gener, hun kan måske være bære af genet.


  • #8   31. aug 2008 jeg skal ikke avle på ham. faderen er sort og moderen er hvis m brun og lidt tan. men der er mange der får blå og kun nogen af dem kan være ramt af sygdommen selv om der fx er 4 blå i kuldet kan kun den ene fx være ramt, eller nogen gange alle 4

  • #9   31. aug 2008 Hvis du er medlem af Dansk Kennel Klub kan du få svar på sådanne vigtige juridiske spm - ville ringe til dem - tirsdag og torsdag mener jeg juristen er der...

Kommentér på:
Købskontrakt, hvad skal der stå???

Annonce