{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
435 visninger | Oprettet:

SØGER SØSKENDE! {{forumTopicSubject}}

Hey..
Jeg har en lille D/S gårdhund, som jeg søger søskende til! Han er fra d. 24. April 06. Vi fik intet papir på ham eller noget. Jeg er ikke sikker, men jeg mener nok, at det var Hedensted, vi hentede ham i. Det var en slags åben lille gård og hundene boede udenfor i hundegårde. Der var både D/S gårdhunde og Golden Retrivers. Og ved siden af hundegårdene var der en stald/et halvstort skur, hvor de havde mus og hamstere og en lille pony. Vi hentede ham vist d. 25. Juni og ejeren sagde, at dagen før, var der nogle andre fra sjælland, der havde hentet en anden også. Altså en af søskende.. Jeg ved ikke, hvor mange de var i det hele. Han kostede 1500.
Jeg håber meget, at finde nogle. (:

-Michelle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SØGER SØSKENDE!
  • #1   12. sep 2008 lyder som en fin hundehandler du der har støttede der, tillykke med det..
    det er jo dejligt der er nogen som holder liv i dem...


  • #2   12. sep 2008 undskyld så lige du kun er 14 år.. så har du ikke så meget at gør med hvor hunden er købt selvf..

  • #3   12. sep 2008 Jeg fattede ikke liiiige, hvad du mente der.xD


  • #4   12. sep 2008 Iben, så slapper vi vel lige af lidt...
    Sikke en måde at skrive til folk på


  • #5   12. sep 2008 jeg synes ikke om hundehandler, folk der køber kuld af hunde hjem, tit fra polen og sælger dem, meget billigt og uden papire, eller nogen ganti på den er rask.. de ødelægger det for seriøse opdrætter som laver et stort arbejde for at hundene er raske..
    og at købe hund sådan et sted synes jeg er meget forkert, men det kan du ikke lastes for da det jo nok er dine forældre og ikke dig der har valgt hvor hunden skulle købes..
    men held og lykke i jagten..


  • #6   12. sep 2008 tinna slap selv af og læs ordenlig skrev jo også undskyld havde ikke set hun kun var 14..

  • #7   12. sep 2008 Jeg tænker på det første du skriver.

    Hun søger søskende til sin hund - ikke skæld ud over hvor hunden er købt. Utroligt at man har så travlt med hvad andre gør. Hunden er jo ligesom købt og betalt.


  • #8   12. sep 2008 Sikke da et svar Iben. Det var da noget underligt noget.
    Det kan da være det er et godt sted. Det kan du da ikke læse ud fra hvad hun skriver.
    Det er altså ikke alle hunde som opvokser indendøre.

    Michelle:
    Held og lykke med eftersøgningen af din hunds søskende.


  • #9   12. sep 2008 Iben K-

    Nu tror jeg ikke der stod nogen steder at de var fra en hundehandler.

    Jeg er også selv imod avl på tavleløse hunde og kan ikke forstår at folk køber hvalp sådanne steder, men lad være med at overfalde folk, det er da ikke en måde at opføre sig på, vi skal alle have lov til at være her


  • #10   12. sep 2008 Iben K: Michelle skriver at hunden kostede 1500 kr, så det er næppe en der har avlet dem med økonomisk profit for øje.

  • #11   12. sep 2008 Nu forstår jeg, hvad du mener.
    Selvom jeg kun er fjorten, opfører jeg mig meget ældre.
    Jeg kan fortælle en lille historie, om da jeg fik ham.. Eller.. Min far gjorde..
    Min far skulle have en hund. Det skulle være en D/S gårdhund. Han vidste intet om dem, andet end, at de var gode til Agillity, og nej, han fik desværre aldrig taget sig sammen til det. Men ihvert fald.. Han fandt ham på DBA.DK og ringede og sagde, at han bare ville have en hanhund. Og så vælgede de en, og sendte løbende billeder af ham,.
    Jeg var med, da vi skulle hente ham. Da jeg så hundene, gættede jeg på, at det var en af de store. Men det viste sig, at være forældrene. Lucky, som han hedder nu, sad helt inde under hundehuset og ville ikke komme ud. Han var meget sky, hvilket han stadig er. Han har altid været det. Da vi fik ham ud, og vi så hvor lille han var.... Hold da op! Jeg havde aldrig set så lille en hvalp, som var gammel nok, til at komme hjemmefra. Han var mindre end en kattekilling! De første uger, gik han i en kaninsnor, og stadig for stor. Jeg har aldrig troet på, at han virkelig var de to måneder. Men min far har aldrig troet på de ting. Han skulle jo bare have den hund. Hesten de havde, så syg ud og var s*ide tynd. Jeg spurgte hvorfor, og han sagde, at den lige havde født. Men jeg kunne intet føl se nogensteder. Men.. Jeg var 12 år der, så jeg kunne ikke stå og overspørger om alle de ting, for at tjekke. Men da vi så spurgte om papire til hunden, sagde han, at det brugte de ikke her. Og vi kørte så. Indenfor to uger, fik vi ham vejet og han vejede 800 g!!! Jeg har altid efter der, haft mistanke! Men min far mistede deres Email, så jeg kan ikke kontakte dem for evt at høre, om de stadig "avler",..
    Men jeg tænker ikke så meget mere over det. Jeg overtog Lucky, da han var næsten 1 år, fordi min far ikke passede ham.
    Jeg vil hellere tænke på Lucky, som vi har så mange problemer med, og få dem ordnet, så han i det mindste har det fint....
    Jeg håber du bare har ændret en smule mere mening nu.
    Jeg ER og VAR klarover hundehandling!
    Og når jeg en dag skal have en hund til, efter mit eget ønske og valg, ved jeg godt, hvad jeg skal gå efter.

    -Michelle.(:


  • #12   12. sep 2008 Det er da ikke sikkert at den var fra en hundehandler.
    Min mor har også købt d/s gårdhund fra et gårdlignende sted med hunde dog ikke det sted der bliver beskrevet her. De lever udendørs. Vi kender de mennesker og de har 3 voksne tæver med tavler der går frit rundt udendørs, men kan gå i stalden for natten eller hvis det er koldt. De løber aldrig væk selvom de går frit på området. Den ene har haft hvalpe 2 gange og en af de andre en gang. De får masser af kontakt og kærlig pleje. Grunden til at de bor udendørs er, at disse mennesker er plejefamilie for nogle børn og en af dem har allergi, og derfor kan de jo ikke bo indenfor. Men de har det ganske fint.


  • #13   12. sep 2008 Nej selvfølgelig ikke, og jeg håber da heller ikke, at det var det. (:
    Men det var nu ikke fordi, at deres dyr, havde den bedste pleje. smiley
    Nå, jeg håber bare sådan på, at jeg finder nogen af hans søskende.


  • #14   12. sep 2008 Nå ok...nu ser jeg så lige hvad Michelle (trådstarter) har skrevet om da de købte hvalpen..Skrækkelig historie. Min pointe i mit første indlæg var bare at det ikke var sikkert at det var en hundehandler, hvilket jeg heller ikke ved om det er, men man kan da konkludere at hvalpen blev solgt alt for tidligt. Og at sælgeren har været ret ligeglad med hundende.

  • #15   12. sep 2008 Til Michelle: Nej han kan da ikke have været ret god ved dyrene, og sikke noget at sælge en hvalp så tidligt. Men i vidste vel ikke bedre på tidspunktet går jeg ud fra. Men held og lykke med ham, godt han i det mindste kom til at bo hos dig. Håber du finder søskende.

  • #16   12. sep 2008 Yea.
    Desværre er der nogen, som ikke ser dyr som noget seriøst.
    Det er vel bare noget, der kan blive til penge, i deres øjne.


  • #17   12. sep 2008 Xenia:
    Han sagde jo, at den var de 8 uger, meen. Det var ikke ligefrem fordi han lignede en på 8 uger.
    Og tack. (:


Kommentér på:
SØGER SØSKENDE!

Annonce