{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

Hunderacer! {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er en pige på 16 år. Når jeg bliver voksen skal jeg arbejde som veterinær sygeplejerske og jeg vil gerne have min egen kennel. - Eller ihvert fald vil jeg gerne leve sammen med hunde.
Jeg har i fem år studeret hunderacer, adfærd, historie osv og jeg kender stort set alle racer. Dog er der ikke nogen race der lige siger "PLING" hvis I forstår.. Det skifter meget; den ene uge elsker jeg clumber spaniels, den anden uge er det dalmatinere og så er det chihuahuaer.
Jeg ved at jeg ikke skal tage stilling til dette lige nu, men alligevel kunne det være rart med en yndlings-race.
Så derfor, vil I ikke være søde at anbefale racer og eventuelt skrive jeres erfaringer om den/dem? Det er ligemeget med størrelse, farver osv, men jeg har jo selv en cairn terrier nu, og det er en meget motionskrævende hund, så det må gerne være en lidt mere.. "Afslappet" race, hvis man kan sige det. Jeg elsker også at stimulere hundens intelligens og finde på sjove lege osv.
Håber at I vil hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunderacer!
  • #1   3. okt 2008 her kan du læse om min race og se billeder af mine skønne hunde
    (link fjernet)


  • #2   3. okt 2008 Tusind tak. (:
    Jeg kigger.


  • #4   3. okt 2008 Er det fordi du vil have en hund, men er i tvivl om hvilken, eller vil du bare høre folks meninger om diverse hunde? smiley

  • #5   3. okt 2008 du skal ikke vælge en collie hvis du ikke vil
    have en motionskrævende hund smiley
    De er utrolig dejlige, og alt hvad 'Christa N' siger,
    men kun hvis de bliver stimuleret og motioneret nok. smiley


  • #7   3. okt 2008 de er gode til at tilpasse sig, det vil sige at de sagtens
    kan gå en dag eller to uden at få særlig meget motion,
    men det optimale for en collie vil da helt sikkert være
    at løbe rundt på en mark og spurte hver dag.
    De elsker jo at løbe! smiley


  • #8   3. okt 2008 jeg er vild med cavalier king charles spaniel
    fordi den er så rolig og nem at have med at gøre
    fordi den er en allround hund...
    den er god til børnefamilier den enlige og den aktive
    den kræver ikke overdrevet meget pelspleje.
    de kan bruges til jagt så som familie hund
    og så kan jeg godt lide deres størrelse og udtryk
    de er virkelig en putte hund

    desværre har de mange sygdomme men avler man uden om disse har man en god hund for livet



  • #9   3. okt 2008 Tusind tak for alle jeres svar.
    Ja, jeg vil bare gerne høre de forskellige meninger om de forskellige racer.
    Det er jo ikke sådan at jeg slet ikke vil motinere min hund og kun søger en sofa-vovse, for jeg elsker at gå lange ture til strand, skov og marker med min egen Silja. Men jeg søger efter en race som kan håndtere ikke at blive aktiveret hverdag.. En hund som er mere afslappet mht dette.


  • #10   3. okt 2008 tjek lige polski owczarek podhalanski det er bare en lækker smækker vovse

  • #11   3. okt 2008 Har du nogensinde tænkt på mynderne?

    De findes fra ca. 30 cm op til over 100 cm over ryggen, jeg har selv to af slagsen. De to jeg har er af den store slags den ene er ca. 80 og den anden ca 90 cm over ryggen, de er utrolig trofaste og elegante, de træder aldrig på nogen eller noget de ikke vil, de bevæger sig med en mejestæts værdighed, de elsker at gå tur og løbe stærkt, men når det så er overstået vil de aller helst ligge og sove på "isbjørnen" foran pejsen. Prøv lige at overveje om en mynde ikke kunne være noget, det et helt fantastiske hunde. Og så er de dejligt specielle at se på.


  • #12   4. okt 2008 De "tyske" spidshunde: pomeranian, kleinspitz, mittelspitz, gross spitz, og keeshond/wolfspitz er nogle dejlige hunde. Meget aktive, og lærenemme, men kan også sagtens klare en dag hvor der ikke bliver trænet så meget og den mere står på sofahygge (øøh, entre-gulv-flise-hygge) For de gider ikke ligge under dynen o.s.v., for det er for varmt.
    De er vagtsomme, loyale, sociale, intelligente og selvstændige, så selvfølgelig skal de have nogle opgaver at udføre ligesom alle andre hunde, men 10 km gåtur hver dag er absolut ikke nødvendigt.


  • #13   4. okt 2008 Jeg er bare så vild med cairn terrierne. de har deres eget temperament, er hyggehunde og så er de jo gamle jagthunde før i tiden. Godt nok er de lidt sværer at opdrage på med visse ting, men jeg synes den passer lige til mine behov smiley

  • #14   4. okt 2008 Jeg er personligt helt vild med Hovawarter, da de er følsomme, fulde af liv, altid glade og er nemme at passe.
    De har dog rygter om at være bidske, men det er kun fordi, der er mange Hovawart Avlere der kun avler på deres hunde, hvis de kan bestå Politihunde testen. Hvilket er så åndssvagt, at man skulle tro det var løgn!

    (link fjernet)
    Her kan du læse om racen.
    Det er en stor race, og kræver træning og motion, men ikke mere end alle andre hunde.. Synes vi! Men hold kæft, de er dejlige!! smiley


  • #15   4. okt 2008 ellers er en pomeranian også en god race
    de kræver lidt pelspleje og en "lidt fast hånd" i opdragelse men når den er som du vil ha den er den en elskelig hund for livet jeg har selv en og har lige købt en mere

    synes også en goldenretriever er en dejlig hund jeg har selv 2 og de er så nemme at have med at gøre de fælder dog en del men det er langt fra alle der har behov for meget motion

    men held og lykke med at finde lige din race


Kommentér på:
Hunderacer!

Annonce