{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
517 visninger | Oprettet:

Gammel hund nye uvaner!!! {{forumTopicSubject}}

Hmm... Nu skal i høre. For ca. 5 måneder siden fik jeg min hvalp Gucci. Det skal siges at jeg stadig bor hjemme, og sammen med mine forældre har JEG hunden Frida! Frida er seks syv år gammel, og har altid været den nemmeste hund overhovedet. Ingen problemer med at være alene eller noget.
Nu er det sådan at Gucci IKKE er ret god til at være alene hjemme (dvs at hun altid er sammen med Frida når vi ikke er der), men alligevel ødelægger hun simpelthen alt.
De sidste to dage jeg er kommet hjem, hvor jeg har haft Gucci med mig, har der så ligget ting spredt over alt! Så er det bare jeg tænker: KAN EN ELLERS SÅ OPDRAGEN ÆLDRE HUND PLUDSELIG BEGYNDE PÅ SÅDANNE UNODER, EVT FORDI GUCCI HAR LÆRT HENDE DET? ER DER NOGEN AF JER DER HAR OPLEVET LIGN.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel hund nye uvaner!!!
  • #1   20. dec 2005 Kunne det tænkes at hun var missundelig over at Gucci var med oh ikke hende?
    Har selv haft en Amstaff som ødelage alt når han var alene. Var til sidst nødt til at sætte ham i bur, når jeg skulle noget hvor han ikke kunne komme med.


  • #2   20. dec 2005 Måske den er usikker på sin position efter hvalpen er kommet til - det giver sig så udslag i alene hjemme problemet ...
    Vi har oplevet noget lignende med vores gamle hund


  • #3   20. dec 2005 Jeg vil mene at hvis Frida har været sammen med Gucci hver gang de har været alene de sidste 5 måneder, så skal hun vænnes til at være alene igen.
    Vi er nød til hele tiden at være obs på at vores to hunde herhjemme bliver skilt ad og være alene et par gange om ugen, så lufter vi dem hver for sig, for ellers har vi et fandens ballade hver gang de bliver skilt.
    Vores GD havde heller ikke problemer med det inden vi fik CIa, men de bliver utrolig hurtigt afhængie af hinanden.


  • #4   20. dec 2005 Min erfaring fra mine hunde er, at hvis de er trygge og hviler i sig selv har det ingen betydning hvor ofte eller sjældent de er alene. Vi lader meget sjældent en af vores hunde helt alene - de gange det er nødvendigt er der ingen problemer.

  • #5   20. dec 2005 Marlene - Jeg er på ingen måde i tvivl om at mine hunde hviler i sig selv og er i yderst trygge omgivelser.
    Så det må være inden for din race at de er sådan.
    Vores Cia er bedre til at være alene end Bertram er, han bliver utrolig hurtigt meget afhængig at at være med hende når vi ikke er hjemme og vi er nød til at lade dem være alene hver for sig et par gange om ugen for ellers skaber han sig helt vildt og hyler når vi går.
    På den her måde vi gør nu er der ingen problemer og han hygger sig med et ben eller lign.
    Men det kræver at vi træner det ofte så det ikke falder ud af vanen.
    Jeg vil tro at der er stor forskel på de forskellige racer og at man er nød til at vurderer derefter.


  • #6   20. dec 2005 Mette: Selvfølgelig er der mange ting der spiller ind. Det jeg mener er bare, at man skal huske at se på helheden og ikke kun på problemet.

  • #7   20. dec 2005 Frida er ofte alene uden Gucci og har været det mange gange i løbet af den periode jeg har haft Gucci.... Det er først her de sidste dage Frida er gået amok i huset. Forstår det bare ikke. Frida er den mest velafballanceret hund jeg kender...

  • #8   20. dec 2005 Ja det lyder godt nok lidt mystisk. Bare jeg kunne komme med det guldkorn du havde brug for, men sorry. ;o(((

  • #9   20. dec 2005 Ja jeg må osse stå af kan jeg hører, håber at der er andre der kan hjælpe..

  • #10   20. dec 2005 Jeg vil give Mette ret.
    Ofte starter sådanne problemer når hunden enten har haft selskab af ejeren eller en anden hund i en periode.

    Jeg vil mene at Frida er blevet seperations angst og det skal der arbejdes med på ny, Det kan også være hun lider af kedsomhed, nu hvo gucci ikke er der mere.


  • #11   21. dec 2005 Jeg oplevede det samme med mine forældres den gamle hund når vi var på besøg.
    Hun havde aldrig rendt inde i min fars urtehave. Men Tyson gjorde det jo for synes det var sjovt at lave ballede. Det endte med at min mor en dag ikke kunne finde deres hund. Da hund så gik ud i haven fandt hun hende stå i urtehaven og grave kartofler op, fordi det havde Tyson lært hende at gøre.
    Så både dårlige og gode vanre smitter af på begge hunde.


  • #12   21. dec 2005 Jeg tror i har ret i at Gucci nok har lært Frida det... Eller, ja at hun bare keder sig når Gucci ikke er der... Det er bare træls, når hun ellers har været så god til at være slene hjemme! Men jeg må vel bare i krig med igen at lære Frida pigen at være alene hjemme:0)

    Tusind tak for hjælpen allesammen.

    Og rigtig glædelig jul!!


Kommentér på:
Gammel hund nye uvaner!!!

Annonce