{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

christina c
christina c
Tilmeldt:
7. jan 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

ANG SMITTE PÅ INTERNAT. {{forumTopicSubject}}

Kære alle sammen.
Det var mig der satte den annonce på dyrenettet. Jeg har desværre ikke fået læst alt havd i har skrevet herinde men en del af det.
situation lyder som følgende: dyreværnet har en afltale med politi og falck om at de indleverer herreløse dyr de har fundet eller vanrøgtede dyr de har beslaglagt, disse kommer i en seperat stald, da vi ikke kan være sikre på at de er vaccineret, og derfor ikke må komme sammen med de andre. desværre havde vi en hund der viste sig at lide af parvo virus. en parvo vaccine tager fire uger om at virke, derfor kan de hunde vi har fået ind for 14 dage siden og overgået til os og vaccineret for 14 dage isiden i princippet for parvo. alle vores hunde er testet negative 2 gange men vi tør ikke tage nogle chancer, derfor skal hele internattet lukkes ned for en 14 dags periode og disinficeres så vi er helt 100% sikre, derfor annoncen. vi har en karantæne til syge hunde men den skal også turen igennem, ellers er vi lige vidt hvis de får det derinde, det er en alvorlig sygdom. jeg er ked af hvis jeg har fejludtrykt mig og det har skabt så meget påstyr. jeg har sat annoncen i en god mening for dyrenes skyld.
håber i kan bære over med mig.
mange venlige hilsner christina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ANG SMITTE PÅ INTERNAT.
  • #1   7. jan 2006 dejligt med oplysning;O)

  • #2   7. jan 2006 HØRT....

  • #3   7. jan 2006 Christina - Jeg syntes at det er rigtig flot at du kommer her ind og besvarer og forklarer hvad hele emnet drejer sig om, det er jo meget let at misforstå den annonce som du havde sat ind, og man kan jo kun læse det skreve ord.

    Jeg har så lige et spørgsmål, kan de hunde som i sender ud i pleje ikke værer bærer af parvo virussen ???


  • christina c
    christina c Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #4   7. jan 2006 Kære mette. Jo de kan godt være bærer af virussen. Hvis en hund er vaccineret kan den blive bærer den kan sågar også blive syg, men ikke lavorligt. det var derfor jeg søgte familer hvor der ikke var andre dyr i nærheden. og en have at lufte dem i, så de ikke kom i kontakt med andre hunde.
    jeg siger mange tak for de varmende ord. jeg har haft det meget skidt med det hele både fejlinformationen men også stressen over ikke at kunne finde plads til hundende. har dog fået en meldning fra et andet dyreinternat om at de evt kunne passe dem så det ville være super dejligt


  • #5   7. jan 2006 Syntes at det lyder super hvis de kunne komme på det andet internat, men syntes derimod osse at det er lidt af en rissici at sende dem ud til folk som måske ikke har den store erfaring med at have hund, de er jo nok ikke så obs på at hundene kan finde på at stikke af og lign.

    Jeg kan godt forstå at du føler dig stresset af hele situasionen, og håber at i finder en god løsning på hele problemet.


  • christina c
    christina c Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #6   7. jan 2006 Tak skal du have. jo det er en risiko og tage og vi er så småt også begyndt at gå bort fra den. vi havde lidt håbet på at vores ansatte og frivillige kunne tage en hund med hjem men der var ikke den store gevinst.det der sker hvis der kommer en famile der vil have en hund i pleje er at vi udspørger dem om erfaring, de skriver under på et hav af papier så får de alt med hjem af kurve, det mad de er vant til legetøj opsamlingsposer og disinfiktionsmiddel. men du har fuldstændigt ret mette. og jeg håber på de kommer op på det andet. vores sidste problem er hvor pokker vi skal fortælle politi og falck de skal sætte alle de dyr de får ind da vi jo ikke kan tage dem, og vi er de eneste de har. vi kan ikke rigtigt finde nogle hunde og kattepensioner, da de jo er fundet og derfor ikke har oplysninger på hundene, så de har ikke midler til at gøre det som vi har. dette er også et problem jeg hurtigst muligt skal have løst. så jeg arbejder på højtryk i øjeblikket.

  • christina c
    christina c Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #7   8. jan 2006 de familer hundede kommer ud til er til lukkede haver hvor der ikke kommer andre dyr ind. de får infektions midler med m.m. det er alle sammen folk vi kender da vi gik bort far det andet. står de på internatet kan virusen florerer endnu mere da vi får så mange hunde ind. vi har f¨ået god for det af to individuelle dyrlæger. og jeg har også kontaktet dyrenes beskyttelse.

  • christina c
    christina c Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #8   8. jan 2006 man kan igen sige at de der nu er røget i plejefamiler som vi kender har lukket have og som sagt fået disinfektionmiddel med. de er teste negative 2 gange. risikoen er minimal. og det er kun en uvaccineret hund der kan blive smiittet. vi nænner ikke at aflive 13 hunde. det ville være uforsvarligt hvis vi ikke prøvede at redde deres liv på den bedst tænkelig måde i samråd med dyrlægerne. endnu engang undskyld for misforståelserne

  • christina c
    christina c Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #9   8. jan 2006 Okay nu skriver jeg igen igen. jeg har misforstået det hele. har luige snakket med dyrlægen. og hundende kommer ikke ud i pleje før på fredag. der bliver de endnu engang testet og er alle negative så bliver de sendt ud. der er et eller andet latinsk ord jeg ikke kan huske overstået, og der kan de ikke bære virussen mere. vi har hundende her til på gfredag.
    jeg er ny i faget puha det var en lang roman.


  • christina c
    christina c Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #10   8. jan 2006 okay nu bliver det så sidste gang jeg skriver hehe.
    jeg havde misforstået det hele. jeg skulle finde plejefamilier mellem mandag og torsdag så de kan blive hentet fredag. der er inkubationstiden overskredet, og kan derfor ikke bære virusen videre, såden var det. jeg er ny i faget.
    vi har snakket med dyrenes beskyttelse og de siger vi gør det helt rigtige. til alle jer der har taget venligt imod mig herinde, mange tak for det..det har betydet meget for mig
    mange venlige hilsner christina


Kommentér på:
ANG SMITTE PÅ INTERNAT.

Annonce