{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.805 visninger | Oprettet:

HJÆLP! øret klør på Luciano {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG

Lucianos højre øre klør meget.. han ryster på hovedet hele tiden fordi der er noget der genere ham.. han vil meget gerne kløes i det, men det undgår jeg helst.. nu fik jeg så nogle øredråber af min mor mod betændelse jeg ville prøve og gi ham.. men han bliver bange for bøtten eller hvad det nu hedder, når jeg tager den op til hans øre, og så vil han ikke lade mig dryppe dem i.. han har aldrig fået øredråber før så det irritere mig lidt..

Ved ikke om jeg skal tvinge ham til det og så rose ham til skyerne bagefter ? jeg ville jo helst ha han bare lod mig gøre det..

hvordan skal jeg klare det ? han har rystet hovedet få dage nu :S

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! øret klør på Luciano
  • #1   8. mar 2009 hvad er det for øredråber ?
    Ikke smart at give hunden nået i ørene når du ikke ved hvad det er..
    det kan være øremider, betændelse eller andet..
    Så du må nok lige få en dyrlæge til at kigge på ørene, og så få noget mod det :o)

    Aldrig smart selv at begynde at gøre ting uden at vide hvad man gør :o)


  • #2   8. mar 2009 prøv evt. at tage et stykke vat, tør forsigtigt øret indeni - IKKE hårdt, og IKKE langt ind i øret..

    kommer der noget ud, i såfald hvad farve og konsistens ?
    og lugter ørene ?


  • #3   8. mar 2009 De hverken lugter eller noget.. og der er ikke noget og se i øret smiley det er nogle Canaural øredråber mod betændelse i ydre øregang.. ikke noget farligt på nogen måde.. det er uden bivirkninger og lign..

  • #4   8. mar 2009 Christian du må ikke behandle det selv uden at en dyrlæge har tjekket det først det kan som de andre siger være øremider eller han kan have noget siddende langt nede i øret du ikke kan se, jeg ville tage til dyrlægen i morgen og få det tjekket, hvis han fortsætter kan han ende med at klø hul på øret og det er ikke sjovt.

  • #5   8. mar 2009 please lov mig du ikke hælder noget i de øre inden dyrlægen har kigget - det kan gå gruelig galt på den måde at du gør det hele værre..


  • #6   8. mar 2009 Rolig rolig mennesker.. jeg spørger sq bare om det vil hjælpe på det.. jeg siger ikk ejeg har hældt noget som helst i.. så slap da lige af, ikke ? smiley

  • #7   8. mar 2009 slapper helt af :o)
    Håber bare ikke du gør det.. for din hunds skyld ;o)
    prøv at snakke med dyrlæge vagten og høre ad hvad du kan gøre..


  • #8   8. mar 2009 Christian jeg er skam helt rolig jeg fortæller dig bare hvad jeg mener du burde gøre smiley Jeg har selv prøvet det med min hanhund og jeg endte med at sidde oppe hele natten med ham for at undgå han fik lavet for store sår på øret og jeg tog afsted til dyrlægen kl.8 næste morgen og det viste sig at være en infektion i den nedre del af øregangen så der skulle speciale øredråber til...

  • #9   8. mar 2009 Christian. Start med og få tjek på hvad der er galt med ørene. Man må bare prøve sig frem med div ting for om det hjælper. I værste fald kan det være skadeligt og behandle med medicin uden at vide hvad ørene freler. Det gælder også for dig selv og evt børn. Find ud af hvad problemet er inden der behandles. Forøvrigt tror jeg ikke det er ørebetændelse, ud fra din beskrivelse.

  • #10   8. mar 2009 Hvis det er øremider burde du kunne se det da øret ofte har meget tørt og sort ørevoks. Og er det betændelse lugter ørene grimt og øret er rørt og din hund vil ryste meget på hovedet og kløe med poterene og evt gninder sig langs gulvene. Hvis du mener det ser fint ud vil jeg prøve med noget alm. ørerens som du kan købe hos dr. dyr eller i diverse dyrhandlere til at starte med.

  • #11   8. mar 2009 øret er rødt skulle der stå - det gik lidt hurtigt

  • #12   8. mar 2009 Vores hanhund havde øreproblemer også, han rystede og rystede sine ører, så der gik hul på ydre flappen, og vi havde blod overalt, da han jo selvom det blødte blev ved at ryste sit hoved. Vi var flere gange på Tåstrup Dyreklinik, der blev ved at beøve ham, og brænde hans ører. Det holdt ikke og efter en uge startede det forefra. Tåstrup Dyreklinik fortalte mig under hele forløbet, at dette ville blive meget dyrt, da jeg havde en overallergisk hund, og vi skulle til at starte et forløb, så vi kunne finde ud af hvad han fejlede, så ørene kunne stoppe med at klø. Pludselig sidder vi nede hos mine forældre til en fødselsdag, da en af deres venner sagd jeg skulle opsøge Gustav Søager da han havde hørt rigtig skidt om Tåstrup Dyreklinik, og deres evne til at finde ud af sygdommen. Det gjorde vi så, og sjovt nok tog Gustav Chilli ind, gennemsøgte ham, og kom til konklusionen han havde hævet analkirtler, og de skulle fjernes. Så fyldte analkirtler kan altså gøre hunden for betændelse i kroppen, og derfor ryster og klør ørene. Men man kan ikke se noget i ørene. Derfor er det en od ide at tage forbi dyrlægen, og havde ham med på råd, før man gør noget. Idag efter Chilli har fået fjernet analkirtlerne er der intet mere, og det er 7 å siden :-). Så samtidig med svaret er dette også en advarsel mod at bruge Tåstrup Dyreklinik, det er så dårligt personale og ejeren er sindsyg!!!

  • #13   8. mar 2009 det er ikke alle dråber til ørene du bare kan bruge, da noget kan gøre det være. min hund har samme problem og jeg klør ham i øret med en tot papir og min finger. piver han når han klør sig i øret skal du søge dyrlæge. det er ganske alm at hunde ryster på hoved,de ryster overskydende ørevoks ud.

Kommentér på:
HJÆLP! øret klør på Luciano

Annonce