{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

spørgmål mangler gode råd. {{forumTopicSubject}}

Hej.
jeg låner lige min kæreste profil her. jeg hedder mikkel.

vi har kenzo som er 2½år nu han har aldrig været alene i lidt over 2år da der altid har være en hund og nogen gange tinas mor hjemme i de 2½år vi har haft kenzo. mig og tina har så flyttet i lejlighed i KBH og vi har så boet her siden 1 januar. vi har fået klager fra vores ejen opgang og nabo opgangen over at kenzo piver ( det er tynde pap vægge i ejendommen.)

vi har så prøvet og optage ham når vi lige går 15mins tid og det ser ikke godt ud. han piver lidt hvert 1min ca. men bliver helt stille når der nogen der går på opgangen, han er helt angst og savler da vi gik kan vi se på video'en

vi prøvet at låne tinas forælders hund. og optog kenzo og ham på video var nød til at stille kamaraet lidt for højt oppe så den anden hund ikke kan nå det da han er lidt utilregnlig. men det gik bedre kunne vi høre.. kenzo piv engang på de 15mins vi var væk.

spørgsmålet er så nu om vi skal købe en hund mere så han ikke føler sig helt forladt eller hvad vi ved ikke rigtig hvad det rigtig er at gøre. vi har en nabo hvor hans heller ikke kunne være at alene men han købt en hund mere og det hjalp meget sage han.

hvis vi skulle have en hund mere. så skal det frem over være at tina er ejer af kenzo og jeg af den nye.

jeg havde tænk på en SBT da min vens far har en og den er vildt sød og god mod alle og har en perfekt størelse.

havde tænkt mig at gå til hvalpe træning og lydligheds træning efter det.

men hvordan vil rang orden være hvis vi fik en SBT ca efter et års tid eller 2 og kan de 2 sammen hvis bare den nye er hvalp.

håber i kan hjælpe der er sikkert noget jeg har glemt at spørger om men skriver lige hvis der er smiley

på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgmål mangler gode råd.
  • #1   24. maj 2009 Uha pas på. Hvis i anskaffer en hvalp kan i meget vel komme til og stå med to hunde der piver når de er alene. Hvalpen vil lynhurtigt lære af den gamle.
    Har i prøvet og lade en radio køre mens i er væk?
    Lav nogle ting med ham der gør ham træt i hovedet inden i køre , som og gå spor. lede efter mad på græs. og lign.


  • #2   24. maj 2009 Det kan være meget kompleks at løse denne gåde.
    Det er ikke sikkert at kenzo vil være lige så rolig med en anden hund.......det kan være at tina´s mors hund har lige den adfærd der beroligere ham og med en hvalp kan billedet blive helt anderledes. Han kan blive mere stresset af, at skulle passe på hvalpen ......det skal han sikkert ikke med den anden hund.


  • #3   24. maj 2009 vi har prøvet at lave marv med lejerpostej og lege tøj og musik osv intet hjælper men da vi lånt den hund piv han ikke eller noget tror han føler sig angst når han er helt alene. vi har osse prøvet alene hjemme træning men han piver stadigvæk,

    i de 2 første år af han leve tid har han aldrig været alene og ved nu det var en kæmpe fejl fra vores side.. men det vi have tænkt hvis vi for en hvalp var at lave alene hjemme træning på dem begge to osv.


  • #5   24. maj 2009 der er en anden i ejendommen der har en ama bulldog de eneste regler er at de skal være i snor på ejendommens grund og ingen hunde tilladt i gården.
    vi har lov til at have så mange hus dyr vi vil have dog self skal vi ikke have 5-6 hunde . men der er en der har 2 hunde og 3 katte. det siger de ikke noget til.


  • #6   24. maj 2009 Jeg ville IKKE anskaffe mig en hvalp. I risikerer at stå med to hunde med alene-hjemmeproblemer, istedet for kun en.

    HVIS i insisterer på hund nr to, så ville jeg finde en voksen hund der kan være alene hjemme osv.

    Men i første omgang ville jeg starte ud med alene-hjemmetræning (søg på emnet herinde, så finder du et utal af tråde med gode råd)

    At anskaffe sig hund nr 2 bør være fordi man har tid, lyst og økonomi til 2 hunde. Ikke fordi den første har problemer.


  • #7   24. maj 2009 Tina .kig i jeres lejekontrakt og forhør dig hos boligselskabet/udlejer. De andre hunde kan nemlig være anskaffet før der evt er kommet regler om at en given race ikke er tilladt eller at der max må være x antal hunde.


  • #8   24. maj 2009 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !

    det med hund nummer 2 er mig der gerne vil have min ejen hund føler ikke rigtig kenzo er min hund da jeg ikke var der altid jeg boet hos min mor og tina hos hendes med kenzo. så jeg var der nok kun 3dage om ugen hos tina.

    men jeg har sagt lige siden jeg var 16år at jeg ville havde min ejen når jeg flyttet men nu ser jeg så at det kunne måske være en god ide osse at det kunne hjælpe kenzo.

    jeg har haft hund siden jeg blev født så jeg kan sagtes finde ud af at holde hund.


  • #9   24. maj 2009 vi bor i en andelsforening og vi har tjekke og forhørt os om det og der skulle ikke være nogen problemer ved det. der er for nylig en i nabo opgang som købt en hund mere fordi han have samme problem med hans som kenzo har.

  • #10   24. maj 2009 Jeg ville rådføre mig med en adfærdsbehandler, hvis min hund udviste så store tegn på seperationsangst. I retter jo ikke op på problemet, men behandler jo kun symptomerne.

  • #11   24. maj 2009 Tina -problemet er bare, at anskaffer i jer en ny hund (hvalp) så risikerer i at stå med to hunde med problemet. Som susie påpeger, er det nemlig slet ikke sikkert en hvalp vil have samme effekt på jeres hund som Tina's mors hund.
    -og hvad gør i så? En hylende hund er irriterende for naboerne -hvad tror du to er?

    Mit råd er at løse problemet med den første inden i anskaffer jer nr to hund.



  • #12   24. maj 2009 nå men kan i så anbefale en adfærdsbehandler til rimlig penge?? i KBH

  • #13   24. maj 2009 Det er ikke i KBH, men kan anbefale Lillen herindefra. Kan desværre ikke huske hvor hun bor, men hun er i hvert fald flink, og har hjulpet flere med den slags problemer før:o)

  • #14   24. maj 2009 ja som michelle sige, er hende her god...

    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?UserID=5176



Kommentér på:
spørgmål mangler gode råd.

Annonce