{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.133 visninger | Oprettet:

Uskyldige ofre! {{forumTopicSubject}}

Kamphundene står for en dødsdom på grund nogle enkelte overfald. Men det burde være hundenes ejere, som fik en kugle for panden!
Jeg har et beskedent forslag:
der ville være meget mere retfærdighed i, at man skød og dræbte hundeejeren. Og man ville ikke rette bager for en smed!
eller gør som Villy søvndal ville have gjort mod en anden truet dyreart " Dræbersneglen", sæt hjemmeværnet ind mod Dræberhundeejerne. Lad retfærdigheden ske fyldest og befri samfundet for en række problemer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uskyldige ofre!
  • #1   4. jul 2009 Hvad snakker du om? Der er da ingen der skal skydes.

  • #2   4. jul 2009 Nej det har du ret i, det også skrevet med en del ironi...

  • #3   4. jul 2009 Nogle enkelte overfald? Synes dælme ikke det er nogle enkelte

  • #4   4. jul 2009 Jeg synes ikke man kan tale om "enkelte" overfald... og jeg mener faktisk der er en ide i at lave restriktioner på området

  • #5   4. jul 2009 Jeg har i hvert fald DRÆBT nogle fordomme i vores by med min hund ;D

  • #6   4. jul 2009 Blaim Stupid People, Not Dogs ; Din hund er en hvalp, - Og er sikkert en rigtig dejlig hund, men helt generelt aner du ik hvad du står med af hund før din hund er blevet voksen og er kønsmoden -



  • #7   4. jul 2009 Julie.. Nu ved jeg hvordan jeg opdrager den og det samme gør min hundetræner smiley Så hvorfor skulle den gå hen og blive en dræbermaskine ?

  • #8   4. jul 2009 Blaim Stupid People, Not Dogs ;

    Jeg siger heller ikke at din hund ender som en dræbermaskine, - siger blot at du ikke kan udtale dig om din hunds fulde personlighed / mentalitet når den er 6 måneder gammel -

    Desuden er din hund en blanding af 3 - 4 forskellige racer - som ikke altid enderlige godt ud... Siger ikke det sker, - siger bare at der er en risiko v den slags avl...


  • #9   4. jul 2009 Det kommer an på hvad du mener med dræbermaskiner...

    Hvis du mener at den måske kunne få egetkønsaggression og en dag komme til at tage lidt for hårdt ved en lille hund som uheldigvis dør, så vil svaret være: fordi det kan ske.

    Hvis du mener at hunden blindt hader alt og alle: Der sker nok ikke


  • #10   4. jul 2009 Ja selvfølgelig er det en risiko men jeg gør alt hvad jeg kan for at det ikke skal ske smiley Mere kan jeg ikke gøre....

  • #11   4. jul 2009 Nej mere kan du ikke gøre. Men det er ikke nødvendigvis nok.

    I vores tilfælde var det en hanhund familie/udstillingshund, der umotiveret fløj på min hund (tæve).

    Så der giver jeg ikke meget for egetkønsaggressioner og "ejer-type"


  • #12   4. jul 2009 Jeanette ; Forstår dig fuldt ud...

  • #13   4. jul 2009 Blaim : Det er præcis den der : Jeg har en sød og kærlig hund (hvalp) der elsker alle, så hvorfor skulle den pludselig blive aggressiv...
    Den holdning er pisse farlig..

    Har lige læst en tråd i en gruppe om en der har 2 amstaff tæver.. En på 4 år og en på 1 år..
    Det er gået fint indtil igår, hvor hundene pludselig kom op at slås og prøvede at slå hinanden ihjel..
    De skulle begge til dyrlæge og ejer kom på skadestuen med bidsår.

    Hvis man er bevidst om hvilken hund man har kan man forudse problemer og undgå langt de fleste ubehagelige episoder..
    Og især når man har en kamphundetype skylder man både hunden, sig selv, omgivelserne og de øvrige hunde af samme type samt deres ejere at være endnu mere påpasselige end alle andre hundeejere..


  • #14   4. jul 2009 Det er jo sandt nok at enhver hund kan komme op og toppes med en anden, men der er altså forskel på hvor stor risikoen for at slå modstanderen ihjel er (det er naturligvis også afhængig af hvad den anden hund er for en). Det er aldrig ok for hunde at slås på den måde, men det sker altså - det er der ikke noget unaturligt i, og det tvivler jeg virkelig meget på at man kan træne sig helt fri for.

  • #15   4. jul 2009 Jeg er også meget opmærksom på at Kitta kan være farlig især når hun bliver ældre men jeg prøver så godt jeg kan? Jeg kan desværre ikke gøre mere og jeg ved godt folk er utrolige mistroiske men jeg kan ikke forsvare mig mere end jeg gør nu.

  • #16   4. jul 2009 Blaim : Bare du er opmærksom på at der KAN komme problemer.. Det er alt jeg ønsker..
    Det er nemlig dem der prøver at male et lyserødt billede af hvordan "den slags" hunde er, der pludselig står i en farlig situation..

    Jeg har jo selv en "kamphund".. :o)) Og vil gerne kunne have en i fremtiden også


  • #17   4. jul 2009 Forsvare dig? Der er ingen der siger at hun er/bliver en dræber.

  • #18   4. jul 2009 Hehe:) Desværre er jeg enig med Mette - muskelhundene har altså ret mange overfald på samvittigheden:( Nu går jeg ikke ind for vi skyder folk, men noget skal der ske! De "stramninger" der skal diskuteres her snart er bare slet slet ikke nok hvis du spørger mig..

  • #19   4. jul 2009 Dette indlæg er vel blot en gentagelse af dit tidligere indlæg....

    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=331478



  • #20   4. jul 2009 Sad jeg også og tænkte på, René.. Jeg var bare for doven til at lede *S*

  • #21   4. jul 2009 Hvem er Mette?

  • #22   4. jul 2009 For mig og se er de uskyldige ofre , de hunde der bliver angrebet.

  • #23   4. jul 2009 En blandt mange René... ken sørme ikke huske så godt som du kan hvem der har lavet hvilke "tudetråde" om kamphunde....

    Må erkende mig enig med "Brug hjernen..."


  • #24   4. jul 2009 Brug hjernen før du køber hund ; NEMLIG

  • #25   4. jul 2009 Hej alle

    jeg hved godt hvad forskellen på kamphunde og muskelhunde familiehunde jagthunde osv.

    Men hvad siger loven om forskel på Kamphunde og Muskelhunde er der nogen tybberne som kun er Kamphunde og ikke Muskelhunde og omvendt ? håber i forstår mit indlæg

    Men vi har en lovgivning der er basal for alle vis den blev fuldt men det er jo ejeren der har det ansvar men hunde der straffes.

    Dyrene og loven.
    At cand. jur. Michelle Reich

    Som nok alle hundeejere ved, gælder der regler om hundes færden i bymæssige områder. I byer og områder med bymæssig bebyggelse har man som hundeejer pligt til at holde sin hund i snor eller i følge med en person, der har fuldt herredømme over hunden, når man færdes på gader, veje, stier eller pladser mv., der er åbne for almindelig færdsel.
    Uden for byer og områder med bymæssig bebyggelse skal hundeejeren sørge for, at hunden ikke strejfer om. Dette fremgår af Lov om hunde § 3 samt af Normalpolitivedtægten, der kan variere for de enkelte politikredse. Derfor er det op til hundeejeren selv at sætte sig ind i de gældende regler for
    området.
    "Lov om naturbeskyttelse", der er givet af hensyn til beskyttelse af dyrelivet og naturen, indeholder flere bestemmelser om hundes færden. Det er Dyrefondets opfattelse, at disse bestemmelser ikke er kendt af alle. Netop i sommerhalvåret er det vigtigt for hundeejere at være godt orienteret om, hvor de må færdes med hunden løs, hvor den skal være i snor, og hvor det er totalt forbudt at medtage hunden.

    Strande

    På strandbredder og andre kyststrækninger, der ligger mellem daglig lavvandslinie og den sammenhængende landvegetation, skal hunde iflg. naturbeskyttelseslovens § 22 føres i snor i perioden 1. april - 30. september. Reglen om båndtvang gælder dog kun på selve stranden. Inden for den nævnte
    periode må hunde gerne boltre sig ude i vandet. På det bevoksede område bag selve stranden skal hunde føres i snor. Bestemmelsen skal beskytte badegæster langs strandbredder ved havet mod løse hunde i sommerperioden. Resten af året ( 1. oktober - 31. marts) må hunde gerne løbe uden snor på stranden - men selvfølgelig under førerens kontrol.
    Perioden med båndtvang på stranden blev, med den lovændring der trådte i kraft pr. 1.7.1992, udvidet med en måned. Mod tidligere, hvor man kun skulle holde hunden i snor august måned ud, skal man nu holde hunden i snor hele september måned ud. Det fremgår ikke af forarbejderne til loven, hvorfor man udvidede båndtvangen med en måned, men udvidet blev den.
    Reglen gælder ikke ubetinget på alle strande. Naturbeskyttelseslovens regler omfatter al færdsel og ophold på fremmed ejendom uden ejers særlige tilladelse. En ejer kan også være en kommune, og Miljøministeriet har ved en bekendtgørelse givet kommunerne ret til i badesæsonen at forbyde hunde både på stranden og i vandet! Derfor gennemfører visse kommuner et totalforbud mod hunde på stranden i sommerperioden. Dette fremgår dog af særlig skiltning på de pågældende strande. Er man i tvivl om reglerne for sin nærmeste strand, må man kontakte kommunen herom.

    Skove

    Hunde skal efter lovens § 23 føres i snor hele året i både private og offentlige skove.
    I de danske statsskove findes der dog 58 såkaldte hundeskove, som er mindre afgrænsede skovområder, hvor hunde kan løbe frit uden snor, men stadig under fuld kontrol af sin ledsager. Er man usikker på, om man har fuld kontrol over sin hund, skal den føres i snor - også i hundeskovene! Skovene ligger oftest tæt ved større boligområder, hvor det næsten er umuligt at finde velegnede friluftesteder. Grundet en del færdsel og et i forvejen fattigt dyreliv, har man åbnet disse skove for hunde. Det er angivet ved skiltning, at skoven er en hundeskov, hvor hunde må færdes uden snor, men med ledsager.
    Er man interesseret i et Danmarks-kort over hundeskovene eller en skematisk oversigt over, hvor hunde må færdes med og uden snor, findes der flere oplysninger her: Skov- og Naturstyrelsen

    Udyrkede og klitfredede arealer

    På udyrkede arealer skal hunde efter lovens § 24 føres i snor hele året. Disse arealer omfatter bl.a. heder, moser, klippepartier, overdrev, indlandsklitter og udyrkede græsningsarealer.
    På klitfredede arealer skal hunde efter lovens § 25 også føres i snor hele året. Disse arealer omfatter bl.a. strandbredden langs Skagerrak og Vesterhavet i Nordjyllands, Viborg, Ringkøbing og Ribe amter, strandbredden på Rømø i Sønderjyllands amt. samt arealer inden for 100 m fra den inderste grænse af de nævnte strandbredder.

    Lige lidt Jura/Lovgivning Hilsen Far og Flanhart




  • #26   4. jul 2009 Ja nu mener jeg ikke man skal tilbage til dødsstraf på mennesker her i landet og så må det jo nødvendigvis være sådan at man kan kræve en hund aflivet. Og det kan man uanset race.
    Jeg tror såmænd godt de forskellige hundeejere ved at deres hund ikke må bide hverken mennesker og dyr. Dummere er de nok ikke .
    Og da man ved at ens hund kan være farlig bør den altid og jeg mener altid holdes i snor. Og det uanset hvad loven siger. Og uanset racer.
    Og som sagt er ofrene de hunde , heste , får og hvad ved jeg der bliver skambidt og måske dør. Det må være dem der skal kaldes ofte og ikke de hunde der bider.
    Men at kamphundeejerne stadig kommer med den at gravhunde også bider er for latterligt. Ja alle hunde kan bide men nogle værre end andre.


Kommentér på:
Uskyldige ofre!

Annonce