{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.099 visninger | Oprettet:

Sprørgsmål ang. Kennelhoste. {{forumTopicSubject}}

JEg ville hører om der er nogen som har erfaring med denne sygdom?.. Jeg har hørt den er meget smitsom. Bliver hunden medicin behandlet for det?. Vores store hund Ashlan er blevet smittet af naboens hunde med kennelhoste. vi havde ashlan til dyrelæge og sagde at der ikke var noget medicin til det. eller at han kunne gøre noget når der gik 2 hunde og bar smitten videre. Vi har 3 hunde hos os hvor af kun den ene har fået det.

Hvad kan man gøre i denne situation?. eftersom, naboen ikke gider gøre noget, eller i det mindste holde deres dyr inde..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sprørgsmål ang. Kennelhoste.
  • #1   19. jul 2009 Hold jeres hund væk de næste 3 uger. Når den er rask tager I til dr. Dyr og får en vaccine (gives via snuden) og så har du sikret din hund så godt du nu kan.

    God bedring med ham.


  • #2   19. jul 2009 Mange tak, hvad med de 2 andre som ikke er smittet endnu?.. kan de vaccineres endnu?


  • #3   19. jul 2009 Kennelhoste kan ikke behandles -det er som hvis du har influenza, som jo osse bare skal gå over af sig selv.
    Men man kan give hostestillende for at afhjælpe den grimme hoste lidt, og hvis hunden skulle udvikle lungebetændelse e.l. skal den self behandles med penicillin

    Der går ca 10 dage fra hunden er smittet til symptomerne viser sig. Kennelhoste er mest smitsomt INDEN symptomerne viser sig, så det kan være svært at undgå at smitte andre, hvis ikke man VED at ens hund kan være smittet.

    Når man finder ud af at ens hund har kennelhoste, bør man holde den væk fra andre hunde (dvs træning, hundeskove, besøg hos andre med hund osv), indtil det er helt ovre. Derudover bør man tage kontakt til evt hunde(-ejere) ens hund har været i kontakt med de sidste par uger, og informere om at deres hunde kan være blevet smittet, så de kan være opmærksomme på det.



  • #4   19. jul 2009 Mange tak Michelle . Så selv om Lemon eller Bamse ikke har vist tegn på det er sansynligheden for at de også er smittet stor?


  • #5   19. jul 2009 Ja -risikoen er der i hvert fald, så de skal osse holdes væk fra andre, til du ved om de er smittet eller ej (og self fortsat hvis de viser sig at være smittet)

  • #6   19. jul 2009 Okay mange tak smiley

    det irriter mig bare. der er så mange hunde i områet som bor lige op og ned af deres hæk . Og jeg ved at deres hunde løber ude hele tiden :S så smitten er nok ret stor her i kirke eskilstrup.


  • #7   19. jul 2009 Kennelhoste kan godt behandles........
    Enoz fik piller i 10 dage da havede det sidst. Han var ret hårdt ramt af det.


  • #8   19. jul 2009 Enzo -det har sandsynligvis været hostestillende. Og det behandler ikke kennelhosten, men lindrer blot hosten (hvilket så osse er en god ide)

  • #9   19. jul 2009 Kennelhosten kan ikke behandles, hunden skal holdes i ro så længe det står på, andet er der faktisk ikke at gøre..
    Som Michelle også siger, så har den medicin enten været mod hosten eller også har det været penicilin, da kennelhoste kan udvikle sig til lungebetændelse hvis man f.eks ikke holder hunden i ro, ro vil sige 0 leg 0 gå ture uden snor, i det hele taget meget kedeligt og svært for en ellers rask og rørig hund, det bør vel tilføjes at jo dårligere immunforsvar en hund har jo større er chancen for at den bliver smittet..
    Har selv 2 søstre hvor kun den ene fik kennelhoste pga.hun ikke fik modermælk som lille så hendes immunforsvar var meget dårligt i hendes ca.2 første leveår..Dog var det nok at min "damp" hund blev holdt i ro i det stk. tid hvor hun hostede..


  • #10   19. jul 2009 hvidløgs pulver i maden kan hjælpe, det hjalp på vores 2 da de havde fået det på pension, evt en lille glat honning, det virker vidst ikke på kennelhoste, men vores gravhund får det når hun hoster, i samråd med dr. dyr

  • #11   19. jul 2009 Kennelhoste behandles ofte med Ronaxan, som er et antiotika, der nedsætter risikoen for lunge/luftvejssygdomme.

  • #13   19. jul 2009 Vi har 4 hunde og kun den ene af vores blev smittet med kennelhoste. Han fik noget hostestillende som hjalp i løbet af et par dage. De 3 andre fik det aldrig.
    Dyrlægen sagde det ikke var alle der var lige modtagelige og at i den almindelige vaccine også var noget mod kennelkoste men det var ikke alle hunde den dækkede lige godt.


  • #14   19. jul 2009 Michelle: De piller som Enzo fik hedder Clavubactin, og så vidt jeg kan læse mig frem til er det pencelin. Ved så ikke om dyrlægen har ment at han havede mulighed for at udvikle lungebetændelse, men de hjalp ret hurtigt. Som sagt var han ret hårdt ramt og havede en meget kraftig host med opkast (slim). Sygdommen kom i løbet af en nat.

  • #15   19. jul 2009 Enzo -penicilin gør intet ved kennelhosten. Det kan hjælpe hvis der samtidig er lungebetændelse på vej osv. Men kennelhosten i sig selv, kan der som sagt intet gøres ved da det er en virus.

  • #16   19. jul 2009 Reiki har osse haft kennelhoste. Han var osse hårdt ramt. Hostede slim op i et væk og havde det rigtig skidt. Han fik hostestillende, men ellers intet og det var ovre i løbet af et par dage (dog skulle han jo stadig holdes fra andre hunde i tiden efter.)

Kommentér på:
Sprørgsmål ang. Kennelhoste.

Annonce