{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.393 visninger | Oprettet:

Hvorfor har du valgt som du har? {{forumTopicSubject}}

Som ejer af verdens sødeste og smukkeste hul-i-hækken hund (jeps, den er god nok), er jeg blevet nysgerrig smiley

Hvorfor har DU valgt lige den blanding som du har?

Jeg valgte min, udfra en lang række kretiere om racerne der er i hende.

Ting jeg bestemt IKKE ønskede mig var:
en meget vagtsom hund, en meget stor gigant hund, en meget asocial hund, en skarp hund.

Ting jeg bestemt ønskede mig var:
en livlig hund, en hund der tålte meget motion, en hund der ville elske naturen, en hund der mødte alle andre, en social hund både på mennesker og andre hunde, en hund med kort pels og kun lille pelspleje, en hund uden mange kendte sygdoms problemer.

Alt resten - altså om den kunne blive en super lydigheds hund - agility hund - brugs hund - jagt hund, lang pels som hendes mor eller kort som hendes far osv-osv valgte jeg at sige - at jeg finder ud af det, efterhånden som hun viser mig hvem hun er - bliver voksen *S*

Hvad valgte du ud fra ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor har du valgt som du har?
  • #1   2. mar 2006 Jeg må indrømme, at jeg nok ikke var den mest kritiske hunde køber.

    Jeg ville have en SBT, men fik mange fordomme fra familie og venner. smiley
    Kæresten ville hellere have en hund der ser nuttet ud hele livet smiley Og så blev det Xanthos. smiley


  • #2   2. mar 2006 LOOOOOOOOL Gitte :-))

    Jammen er her slet ingen andre, som vil fortælle om lige deres hund og deres valg??


  • #3   2. mar 2006 Gitte, du røber dig selv smiley

  • #4   2. mar 2006 Hihi Gitte :-)))

    Aj kom nuuuuuu alle i derude med smukke blandinger, hvorfor valgte i som i gjorde da i købte jeres dejlige hund ?


  • #5   2. mar 2006 Jeg valgte udelukkende på udseende & størrelse. Dum måde som ikke kan anbefales. Det gik heldigvis godt og fandt ud af at Terrieren har et sind der passer mig rigtig godt :o)

  • #6   2. mar 2006 Godt så!

    AnLo fortæl-fortæl - hvorfor valgte du lige den ?


  • #7   2. mar 2006 Tinna :-))

  • #8   2. mar 2006 Jeg var først lidt på kig efter en brun lab...
    Min veninde havde så en arbejdskolega, hvis gamle tæve havde fået hvalpe. Naboens fine hanhund (irsk setter m fiiiine papirer), havde forelsket sig i denne tæve af ukendt herkomst (en "lab-blanding") med gråt skæg og hængebryster, og det kom der de kønneste 9 sorte hvalpe ud af...

    Jeg var ude og kigge to gange, skulle jo ikke forhaste mig, da det jo i første omgang heller ikke var en blanding jeg søgte.
    Meeen... Kunne simpelthen ikke stå for dem, og blev frygtelig forelsket i lille Zaco...

    Og han er blevet som min "drømmehund" skal være. Er idag glad for at jeg ikke valgte en brun lab...



  • #9   2. mar 2006 vi har kun selv valgt en af vores hunde og det var emilia.
    phoebe kom jo bare dumpende. emilia var vi nede og hente, jeg ville IKKE have dogo, men da de 50 kg hunde satte sig på skødet af mig var jeg solgt, og cano blev vi tilbudt af vores opdrætter


  • #10   2. mar 2006 Vi valgte Cocio fordi han er den bedste*ss*

  • #11   2. mar 2006 - Havde selvfølgelig fået læst og søgt en del på nettet an irsk settere, da jeg ville vide lidt om hvad jeg kunne vente mig...
    Og ingen tvivl om at Zaco er halv irsk setter, glad og meget energisk,men det er lige mig!


  • #12   2. mar 2006 chokomælk - hvordan ded ?

  • #13   2. mar 2006 Karina: Det ved alle jo At Cocio er smiley *gggg*

  • #14   2. mar 2006 Ej jeg havde da nogle krav. Hunden skulle være en selskabshund (eller blanding deraf) på max 10 kg som voksen. Det skulle være en tæve og hun skulle være langhåret, da jeg elsker pelspleje. Jeg havde nok forestillet mig noget i stil med Cavalieren som jeg i forvejen havde, en nem og let at opdage hund, som bare tilpassede sig.

    Så fik jeg Lilly, som lignede en Cavalier i ansigtet da hun var de 7 uger. Hun var godtnok korthåret, men det kunne jeg leve med.
    Jeg anede intet om pekingeser eller Foxterrieren, andet end at jeg ikke brød mig om dem af udseende. Men Lillt var jo en kær hvalp og jeg var solgt på stedet.

    DUMT. Jeg fik ikke en Cavalierlign. hund i sind, men et stædig æsel, som jeg har haft mit hyr med (og har stadig) men har fundet ud af at jeg faktisk godt kan lide en hund som skal arbejdes med og som ikke bare tilpasser sig. En hund som man skal lærer tingene lidt flere gange fordi den "stiller spørgsmål" til hvorfor den skal gøre som du ber den om.

    Folk omkring mig sagde ofte at jeg havde valgt den forkerte hunde, fordi jeg havde mange problemer med hende, med at gøre hende renlig og basis tricks. Hun var først renlig da hun var 9 mrd og kunne ikke lægge sig på kommado før hun begyndte til hundetræning sidste år.
    Folk og jeg selv sammenlignede hende med min Cavalier Ronja, og det var forkert.
    Da Ronja døde begyndte jeg at tage se anderledes på Lilly og nu er hun den perfekte hund for mig (ikke perfekt - men heller ikke det modsatte)
    Jeg skal helt sikkert have en hund igen efter Lilly, hvor jeg virkelig skal arbejde med hunden, for det nyder jeg.



  • #15   2. mar 2006 Har jeres hunde så indfriet jeres forventninger-drømme-håb ?

    Misja har på en lang række punkter og på alle de andre har jeg lært at "flytte" mig, så jeg har kunnet honorere hendes mentale behov *S*

    Med 3 racer i sig, var det ikke helt til at forudsige om det var husky, samojede eller labrador mentalitet der ville være fremhærskende smiley


  • #16   2. mar 2006 Vi valgte Emma fordi hun er sej og farlig
    *LoooooooL*


  • #17   2. mar 2006 Jeg valgte ikke hund, men min hund valgte menneske, nemlig mig. Ved et tilfælde var jeg sammen med denne uldne lille hvalp, der kom hen og lagde sig under det bord jeg sad ved og slikkede mine bare tæere. Og denne lille uldtot vandt mit hjerte og det var kærlighed ved første øjekast. Jeg var imidlertid nødsaget til at tage hans ejer med i købet...Hmm
    Jeg kendte ikke racen indenda men forelskede mig i den da min hanhund er helt speciel. Jeg har haft mange hunde tidligere, men aldrig nogen der kan måle ham til sokkeholderne.
    Han er en yderst intelligent hund har et godt og kærligt sind, meget legesyg, meget vagtsom, god til alle mulige og umulige situationer, Yderst god vagthund og jeg kunne blive ved! Da jeg skulle have en tæve faldt valget selvfølgelig på samme race og det har jeg ikke et øjeblik fortrudt.


  • #18   2. mar 2006 Tinna - det lyder også somom du er vokset med opgaven, du kan tro jeg kender til det - og du har helt ret, man skal lære at se sin hund som DEN er og ikke som man ønskede sig det til at starte med *SS*

  • #19   2. mar 2006 sussie - fniss

  • #20   2. mar 2006 JA det har Xanthos, og jeg er ikke sikker på at jeg skal have en ny hund, når Xanthos dør, for tænk hvis den ikke er lige så go til alting som Xanthos er smiley

  • #21   2. mar 2006 Karina: Helt sikkert. Jeg var uerfaren hundeejer, med meget "blå øjne" men stadig stædig og vil have det til at lykkes. Så jeg læser og søger hele tiden råd, fordi jeg vil gøre det bedre både for hende og for mig selv.

  • #22   2. mar 2006 An-lo: Det kan jeg også godt lide. Det at de ikke bare tager alt hvad du siger og gør for gode varer. Men jeg ville heller aldrig kunne klare en hund som var alt for meget arbejde, fx en muskelhund. Tror slet ikke jeg ville kunne passe sammen med sådan en hund...

  • #23   2. mar 2006 John: Det er også en lækker race du har. Min nabo har en magen til, som også er herinde.

  • #24   2. mar 2006 Karina: det var gaz:-)

    Lille forhistorie, Nu er det sådan at indtil for 3 år siden har jeg været hunderæd for hunde after at være blevet overfaldet/ jagtet 3 gange. Men efter at nogle af vores venner havde fået en SBT blev man jo mere & mere blød i knæene:-) Så min hundeskræk blev kureret af en SBT efterfølgende mødte jeg flere eksemplare af racen. Dette gjorde at der de næste mange måneder blev brugt på at læse alt hvad der var og læse om racen, og vi blev hurtigt enige om at vi ikke kunne leve uden en SBT:-)


  • #25   2. mar 2006 Hi jow-jow, det kender jeg også og gu irritere det mig når hun liiiiiiiige ska ditten og liiiiiige ska datten inden hun kommer..... men jeg væbner mig med min blide røst og finder mit langmodige jeg frem *ggs*

    Og det værste er, at det nok aldrig bliver min første prioitet at få en ultra lydig og førefikseret hund, min næste racehund bliver også en med egen stædige vilje og bundgarns pæle i ørerne - så kan jeg lære det kan jeg *ggs


  • #26   2. mar 2006 An-lo: Amstaff, Ambull, Pitt og den stil. Det ville jeg slet ikke kunne magte.

  • #27   2. mar 2006 He he....nej vi havde først været ude at se nogle ægte Ambullere.....meeen de var jo søde og faderen til dem var en stor legebamse....men moderen var forfærdelig.....hun var hegnet inde for hun var noget aggressiv, så vi luskede af igen.
    Et andet sted var der ikke rigtigt nogen hunde som passede til vores familie så der kørte vi også. De voksede også op ude i en hundegård så nej tak.
    Så faldt vi over en annonce med ambull blandinger.
    Nåååå jaaaa men vi havde jo haft rygrad til at sige nej de andre steder, så det kunne vi vel igen. Vi kørte nord på og der gik altså mange timer inden vi vendte hjem igen.....med skønne Emma :0)
    Vi sad og vuderede dem i over 2 timer og vi vidste bare at det kunne ikke blive andre end hende.
    Det var helt klart hendes adfærd og personlighed som fik os til at vælge hende.


  • #28   2. mar 2006 chokolade - dejligt at du ville dele din historie og skønt at du overkom din frygt oven på så meget sort uheld ;o)

  • #29   2. mar 2006 An-Lo: Jeg er nok mest til selskabshund. Du ved de små med sløjferne. Malteser, Shih Tzu og den stil ;o)

  • #30   2. mar 2006 jeg valgte som jeg valgte fordi jeg viste hvad jeg ville få ;o))))

  • #31   2. mar 2006 An-Lo: Jeg får det også mega svært da der er virkelig mange selskabshunderacer jeg virkelig gerne vil have...

  • #32   2. mar 2006 Jeg valgte en Fransk Bulldog fordi :
    - en stor hund i en lille hunds krop.
    - perfekt til et byliv.
    - en meget "fjollet", kærlig men allevel vagtsom hund. (tror ikke Shorty hørte efter da jeg læste op fra hundebogen om at den franske altså skulle være en vagtsom hund!! *GG*)

    Jeg har været vant til at have store hunde og skulle derfor ud at finde en lille hund som stadig kunne matche mine krav til en hund og som kunne bo i byen. Det skulle være en hund som var kærlig og imødekommen men stadig var på vagt overfor fremmede/fremmede lyde UDEN på nogen måde at være aggresiv.
    Det skulle være en korthåret hund da jeg ikke er så meget til vild meget pelspleje. ..Og så har jeg en svaghed for den brede, muskuløse krop.
    Jeg valgte en hanhund fordi jeg ikke gad mens-dråber, løbetid o.s.v. .. og så synes jeg at hanhunde er kønnere ( undskylder hvis nogen følte sig fornærmet ) .. mener bare at jeg ikke er så glad for dem hvor brysterne hænger for meget ( og det ses tydligere på en korthåret).
    Desuden ud fra egen erfaring har jeg fundet ud af at han hunden temperament passer bedre til mig.



  • #33   2. mar 2006 Der er en selskabsrace der en dag bliver min og det er en cavalie, den har det hele og kan det hele og så er den ikke større end at en gammel dame som jeg en dag jo ender med, kan holde den ;o)

  • #34   2. mar 2006 Cavalieren blir jo nok også en race jeg får igen, i og med at det er min ynglingsrace, men jeg vil også så gerne prøve noget nyt. Det har jeg jo fundet ud af er godt med Lilly... ;o)

  • #35   2. mar 2006 Jeg valgte Schæferen, fordi det er en all round hund, Schæferen er nem at træne, lære hurtigt det man viser den.
    Drifterne er iorden, en arbejdsglad, udholden og vagtsom hund, er villig til at løse de opgaver man sætter den til. (hvis den har lært det rigtigt)
    Den er nem at omstille fra brugshund til familiehund, og man kan sagens have begge dele i én og samme hund.


  • #36   2. mar 2006 sabina - sådan en fransk buller får oz mine smilerynker på overarbejde, der er et par stykker i nabolaget *S*

    Mht. tæve vs han, så kan jeg sagtens følge dig og min første hund var da også en hanhund. Men jeg fandt så udaf at lige hanhunde temperamentet, eller skal vi sige Busters seksualdrift og jeg, IKKE var noget godt match...... derfor var jeg kun på udkig efter en tæve anden gang ;o)


  • #37   2. mar 2006 Jeg syntes Emma har været meget nem at opdrage. Med kærlighed og konsekvens kommer man meget langt.
    Jeg har det sådan, at efter at ha haft hund i så mange år, så gør man det bare helt uden at tænke dybere over det.
    Alle de hunde jeg har haft har været meget godmodige og yderst omgængelige for alle.....dette handler selvfølgelig meget om hundens opdragelse, men også valg af hund, ikke bare race, men hunden blandt et kuld.

    Dette er hvad min dyrlæge sagde til os en dag: Det er sku utroligt, at I altid får sådan nogle fantastiske hunde.....ja så bliver man da en smule stolt og glad......for det syntes man jo altid selv, at de er ik ?


  • #38   2. mar 2006 Jeg ville ikke have en hanhund fordi de går også parrer alt og alle. Nu har jeg en tæve der går og parre katten ;o) hehe...

  • #39   2. mar 2006 Jammen har i slet ikke mødt problemer og eller overraskelser mht. til fx mentalitet ?

    Jeg mener, nu er jeg rimeligt meget inde i labradors og der er ski ikke 2 hunde som er ens. javel de har alle let til at lære appotering, men deres sind er uhyre individuelt - en er lidt nervøs - en er lidt bisse-børste - en anden er stille og har overblik - en tredie bliver aldrig voksen osv osv..


  • #40   2. mar 2006 Har i altid fået den psyke hos jeres hund, som i forventede ?

  • #41   2. mar 2006 Katrina : Ja, de er sku dejlige smiley

    Kan godt følge dig.. men min mening er at hanhunde ( selvom de kan blive pænt tosset i hovedet hvis der bor en hunhund i løbetid tæt på ) er lettere, for mig i hvert fald, er styre end en tæve i løbetid..
    .. Vi ved jo selv hvor tosset vi kan blive når vi er i "løbetid" *GG*


  • #42   2. mar 2006 Tinna : *LOOOOOL*

  • #43   2. mar 2006 sabina - LOOOOOOOL - een er toset heltiden *ggs

  • #44   2. mar 2006 Ej jeg ved ikke hvorfor, men jeg har det bedst med "pigedyr". Har altid valgt pigedyr først. Så da jeg skulle have kat, gik jeg også udelukkende efter en pige.

  • #45   2. mar 2006 Kat : Jeg blev meget positivt overrasket over Shorty da jeg havde hørt at de var meget egenrådige og det er Shorty BESTEMT ikke! Han er en mors hund som gør hvad mor siger.. Far.. ja, ham lytter vi så ikke så godt efter for tiden *GG*
    Der er knald på når han leger med andre hunde men er god som dagen er lang til børn i alle aldre ( troede han ville være for vild til spædbørn men det går så godt.. han ligger sig bare hen ved siden af dem.. og lunter nogle gange afsted med deres legetøj *GG* )


  • #46   2. mar 2006 Tinna : der er jeg så lige omvendt, har altid gået efter handyret når jeg skulle vælge dyr smiley

  • #47   2. mar 2006 Okay - jeg spørger igen, også til jer der skriver i valgte fordi i vidste hvad i fik *S*

    Har i altid fået den psyke hos jeres hund, som i forventede ?

    Har i slet ikke mødt problemer og eller overraskelser mht. til mentalitet - psyke ?


  • #48   2. mar 2006 sabina - er det mig du skriver kat/katrine til?

  • #49   2. mar 2006 hov.. skulle være et Kar.. sry.. men ja smiley
    Det var mit svar ang. psyken på Shorty.


  • #50   2. mar 2006 LOOOOOOOOL - det okay *S*

    Og takker for svar, jeg tror nemlig at mht. psyke er hvert individ lige unikt også inde for samme race.

    Derfor er jeg også meget nysgerrig for at høre andres erfaringer, mht. dette smiley


  • #51   2. mar 2006 Karina: Der er self ingen hunde der er helt ens. Kan bare se forskellen mellem min Cavalier og min begge min mosters Cavaliere. Ingen af de tre har haft samme sind, men de har alle være nemme at træne.

  • #52   2. mar 2006 Tinna - men mange siger jo netop at med en racehund ved du hvad du får, bare ikke mht. psyken så ?

  • #53   2. mar 2006 Laila - du er faaaaaaaaaarvet i din vudering, er du sååå fniss :-)))

  • #54   2. mar 2006 Jamen altså jeg vil give dem delvist ret, for jeg har endnu ikke mødt en aggresiv Cavalier men kun godmodige.
    De har alle være nemme at træne og været venlige.
    Men har haft hver deres personlighed. Min Ronja var glad for alle mennesker og på ingen måde bange for at komme til mennesker som hun aldrig har mødt. Hun var en smule dominerende, men kunne alligevel sammen med alle hunde.
    Min mosters Cavalier hun har nu er en smule sky over for fremmede, hun er bestemt ikke dominerende, og hendes gamle Cavalier kunne ikke med alle hunde.


  • #55   2. mar 2006 Så hvad skal man kigge efter, når man skal vælge det sind hos hvalpen som gerne skulle matche en ?

    - eller er det nok at kende og vælge ud fra racen og racnes særpærg ?


  • #56   2. mar 2006 Okay - takker - er lidt langsom til at skrive *SS*

  • #57   2. mar 2006 Tror også at den type mennesker som hunden kommer til har meget at sige hvad hunden selv bliver for en type.

  • #58   2. mar 2006 Tusind tak til alle jer der har skrevet ...... og taak fordi i ville dele jeres tanker og dejlige hunde med mig og alle andre :-))

  • #59   2. mar 2006 Hej alle
    I snakker om hvorfor i har valgt som i har..
    Jeg kender ikke forfærdeligt meget til min bette dreng endnu, men det kommer forhåbentligt.
    Grunden til jeg har valgt CC'en er først og fremmest, den er rolig men reserveret i sindet. Den er god med børn. Jeg er allergiker, så det er godt at det er en allergivenlig hund. Da jeg bor i en lejlighed, er den også passende i størrelsen. Og en fed bonus for mig er at der er minimal pelspleje...


  • #60   2. mar 2006 Ang. psyken, så er Babett testet på mentalitets / psykist - og bestod denne med glans, Det er den samme test som politiet bruger til deres hunde, på ihundeskolen i Farum.

    Hun er kan tilpasse sig situationen, som der foresindes, kan være aggresiv, men stadig lydhør, uden at det flimmere for hende.


  • #61   2. mar 2006 Okay AnLo og Tinna - det vil jeg skrive mig bag ørerne sammen med alt det andet, til når den tid forhåbenligt snart kommer - og jeg kan-tør flytte hvor jeg må ha mere end 1 hund smiley

  • #62   2. mar 2006 CC??? i lejlighed? det er da en kæmpe hund!

  • #63   2. mar 2006 Må lige sige at det jeg mente med CC, er Chinese Crested...


  • #64   2. mar 2006 ARHH : så lige det var en Chinese crested og IKKE en CC : cane corso.. LOL... min fejl

  • #65   2. mar 2006 Hej carina - det lyder også som et godt valg så og ultra charmerernde er de jo :-))

  • #66   2. mar 2006 .. der er lige en liiiille bette forskel i størrelsen *GG*

  • #67   2. mar 2006 hih - ja jeg måtte oz lige tjekke før jeg svarede ;o)

  • #68   2. mar 2006 Er ret ny her, så jeg fanger nok snart jeres forkortelser... Håber jeg smiley


  • #69   2. mar 2006 ILM AnLo og hav en fortsat god dag *S*

  • #70   2. mar 2006 Carina: Vi glæder os hvertfald til at han kommer hjem, så lilly kan lege sammen med ham. Og jeg kan kæle ham smiley

  • #71   2. mar 2006 Laila - det går også ofte godt når avler vælger, men KORS hvor jeg kender mange det ikke gik godt for....... Når jeg næste gang skal vælge, tror jeg også det bliver en midt imellem'ner der vil matche Misja bedst..

  • #72   2. mar 2006 selvfølgelig carina - og velkommen til smiley

    En CC er oftest herinde den noget større Cane Corso *gs*


  • #73   2. mar 2006 Karina: Har advaret hende ;o)

  • #74   2. mar 2006 Tinna - hehe ja, så kan det da også være at Lilly bliver afledt fra at bjæffe op ad Deguburet ;o)


  • #75   2. mar 2006 Karina - takker mange gange..

  • #76   2. mar 2006 Carina: Det må vi håbe. Det ville være dejligt til en forandring

  • #77   2. mar 2006 jeg valgte en langhåret dværg gravhund, fordi det er den hund jeg har haft hele livet og kender bedst smiley Fra jeg kom hjem, som ny født i lift, har der været en grav vaps omkring mig smiley Jeg kunne ikke undvære denne race smiley

  • #78   2. mar 2006 Jeg vaklede lidt mellem Grand Danois og Chinese Crested, da jeg skulle vælge. Min lille lejlighed på 100+km2 kunne ikke rumme den store vovse, så der af mit endelige valg...

  • #79   2. mar 2006 Carina: Tror heller ikke at GD'eren er så allergivenlig som Chinese Crested :o)

  • #80   2. mar 2006 Laila - det jeg mente var, det er ikke alle avlere der har den viden og-eller indsigt i og-eller ærlighed til at vælge og matche..

    det er der jeg kender flere tilfælde og nogle af dem med sørgelig udgang..........men jeg tror da, der er flest gode og heldige (?) matches ;o)


  • #81   2. mar 2006 Det er jo det... Men det er en fremragende hund også. Dejligt sind. Og kæmpe stor på en god måde

  • #82   2. mar 2006 Ja, gu er det så *S*

  • #83   2. mar 2006 Hihi - impulser chimp, kan være dejlige og også rigtig ofte gå rigtig godt smiley

    - Måske er det som vi tidligere var inde på, et spørgsmål om at man vokser med opgaven hvis man får en hund der ikke læser hundebøger og ikke lige passer ind i de gængse bokse og kasser (hvis i forstår).


  • #84   2. mar 2006 Aaiiii som vi vist er enig chimp...

    Jeg vil jo gå så langt og sige, at det dælma er ens borger pligt at vokse med opgaven, hunden kan ikke ændre sit sind-psyke-mentalitet - men du kan lære at være det og den, den har brug for *S*


  • #85   2. mar 2006 Familien Frandsen: Var det hømhømerne du samler op efter din hund du putter i tasken, for Cæsar kan umuligt være der ;o)

  • #86   2. mar 2006 Karina > Hmm...spændende emne... :o). Jeg valgte min hund ud fra det samme som dig Karina... Ville også gerne have en hund, som er med på alt sjov... Det skulle være en hund med stort H...og ikke en pynteting... :o). Og så ville jeg også have en klog hund...hehe ;o)

  • #87   2. mar 2006 Lisette - jammen hvorfor har du det ?

  • #88   2. mar 2006 ......æv, det vil Lisette så ikke dele med nogen herind (?) *S*

  • #89   2. mar 2006 *S* har jo så ikke lige en blandingshund ;o)

  • #90   2. mar 2006 Det er helt tilfældigt at jeg blev Zifs førehund.......tog på internatat fordi jeg gerne ville have en hund.....mellemstor....mine børn var store....og så fandt internatejeren ud af at Zif var den rigtige,,,,og det var hun!!!!
    Zif er nu drægtig og med blandingshvalpe som jeg har valgt faderen til.....fordi jeg havde hvalpe med samme fader sidste år og med stor succes....det er bare blevet rigtig gode hvalpe og både Zif og jeg havde en dejlig tid......derfor prøver vi igen!
    Jeg har stadig kontakt til alle hvalpe og de trives med deres ejere!


  • #91   2. mar 2006 Tina - bare skriv og fortæl-fortæl, vi er ikke racister her *SS*

  • #92   2. mar 2006 Øjjj hvor de bare et par dejlige tøser!!!

  • #93   2. mar 2006 Sikke mange dejlige og forskellige fortællinger vi har :-)))

  • #94   2. mar 2006 Ihh godt indlæg.

    Vi valgte racen efter at have læst en masse om den. Jeg faldt for Shiba'ens selvstændighed, smukke ydre, charmerende personlighed, deres intelligente væsen.
    Desuden synes jeg det er spændende at have en hund som er super klog, dygtig til at lære nye tricks, men som helst vil gøre det på hans præmisser. Det er svært at holde en Shiba interesseret i træning og det synes jeg er en spændende opgave.

    Efter et besøg hos en kennel hvor vi så Shiba'en i levende live blev vi begge endnu mere forelsket og næste hund bliver nok også en Shiba eller en Akita da de er næsten ens i sind ;o)


  • #95   2. mar 2006 Da jeg mødte min kæreste havde jeg en han hund som jeg desværre var nød til at komme af med, og så gav min kæreste mig en ny hund for at gøre det nemmere at komme over den gamle, da vi havde haft hende i 1 måned fandt jeg så ud af at min han var blevet far til et kuld hvalpe og ham der havde hvalpene lod mig være første vælger i det kuld, jeg havde først falgt en anden hund, hun er herinde under amstaff og hedder nadja, det er en sort/hvis tæve..

    anden gang jeg kom op for at se hvalpene, ja der valgte minnie mig, hun kom løbene glad hen og hilste og da jeg tog hende op lage hun sig straks til at sove i mine arme..
    jeg kunne slet ikke stå for hende, og hun gad slet ikke snakke med andre hvalpe købere der kom og for at se på dem, ham der har moren til dem sagde at det var som om hun havde bestemt at hun skulle flytte med mig hjem *ss*

    Så på dem nåde fik vi min lille minnie pige, og nadja som var mit oprindelige valg, ja hende købte en af min kærestes venner så hende ser vi jo stadig, det kunne ikke være bedre


  • #96   2. mar 2006 en af min kærestes venner's forældre havde købt broren til chelsea, så ham var vi oppe og se, dagen efter kørte vi afsted for at hente vores egen lille kødklump med hjem *gg*

    jeg er vokset på blandt alle tænkelige racer af "kamphunde" men min kærlighed faldt på pitten/amstaffen og så på sbt

    da pitten er ulovlig i danmark udelukkede den jo sig selv, og så var valget mellem en amstaff og en sbt,
    det blev så amstaffen denne gang men helt sikkert en sbt næste gang, for de der bare for lækre i deres sind & udseende


  • #97   2. mar 2006 jeg er skisma bare overlykkelig over at se alle de dejlige fortællinger fra jer alle - herligt og vildt :-)))

  • #98   2. mar 2006 Katrine Nikko har da også spidse øre, krølle på halen og en spids snude, men jeg tror ikke du kan kalde ham slæde hund *ss* Jo måske kunne han trække en cola og pizza hjem til mig *LOOL*

  • #99   2. mar 2006 Maria - det er altid godt at få tjekket sin hunds status hvis den skal andet end at ligge på divaneseren hele livet *S*

    Misja skal ikke gå ag, men hun er så ultra aktiv at hun også bliver slidt - hendes HD status er også fin *S*


  • #100   2. mar 2006 Anne-sofie - Misjas partner in crime er en skønno og mejt-mejt egenrådig Shiba pige *S*

    Hun ville vist også betakke sig for, at trække noget som helst *LOL*


  • #101   2. mar 2006 Jeg synes altså bare din Misja er for smuk ;o) Har været inde og kigg epå hende mange gange ;o)

  • #102   2. mar 2006 Karina ja de er skønne de Shiba'er, selvom man nogle gange er ved at blive tosset over deres stædighed og egenrådighed, men det er nu også en del af charmen


  • #103   2. mar 2006 nå vil igang med maden inden vi skal til ringtræning, igen godt indlæg ;o)

  • #104   2. mar 2006 LOOOOOOOL

    jeps - det tror jeg gerne kiki's ejere vil skrive under på - det er IKKE en bette nem lille sofa hund *S*

    .....og taak for roserne, sys jo også hun er et af verdens vidunder :-))


  • #105   2. mar 2006 Min næste hund bliver en Akita, den har jeg været forelsket i det meste af et år nu (siden jeg fandt udaf, hvad det var for en smuk hund der gik rundt herude med sin ejer *S*) og intet jeg har set, mødt eller læst har fået mig på andre tanker *S*

    ...Om det så bliver den lette Japanske udgave, eller den lidt tungere amerikanske udgave ved jeg ikke endnu, de skulle have samme temperament og deler jo historie smiley



  • #106   2. mar 2006 Aftensmaden kalder smiley

    Endnu engang fedtr at læse alle jeres historier og indlæg, tak :-))


  • #107   2. mar 2006 Vi ville egentlig gerne have haft en mops, der kan man tale om en hund med attitude! Dejlig hund! Men vi var ikke villige til at betale 7-9000 for at få en hund! (jeg er studerende) Derimod vidste vi, at vi skulle have en lille hund, den skulle være selvstændig og passe til vores sind! Så faldt vi over en annonce med dværgpinschere, blev vild med udseendet og læste så alt det info vi kunne finde på nettet ind til det hele gentog sig selv! Vi var solgt og har ikke et sekund fortrudt!

Kommentér på:
Hvorfor har du valgt som du har?

Annonce