{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

HJÆLP hund og kat... {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen...

Har en schæfer hvalp på snart 7 mdr og 2 katte...

Den store kat hvæser og sparker fra sig så snart hunden blir for nysgerrig.. Meennnnn, her kommer problemet.. Den lille kat løber bare, og vis hunden trænger den op i en krog, (hvilket den har gjort 1 gang) sidder den bare stille som en mus, med store øjne.. Men løber som regel bare væk, ned i kælderen.

Hunden er helt elektrisk når han ser den bette mis, og hvis bette mis er hos mig i sofaen vil han hoppe op og er helt vild..
Engang mens jeg holdte hunden og min kæreste holdte missen, ku vi mærke på ham at han ville parre sig med katten..
Mennnn igen kommer vi nu til min bekrymring, som skete den anden aften. Bette missen kom op i køkkenet, jeg tog den op og satte mig på gulvet med den og hunden kom hen og ville snuse, og var så vild og ville bide missen i øret og gnaskede af en slags på den, så missen belev helt våd. Og gnaskede så hårdt i øret til sidst at missen sagde av.. Da synes jeg det var nok og rejset mig, og i det jeg gjorde det hoppede han op og bed efter benet på missen, hvor missen hoppede fra mig og den vilde jagt gik igen.. Min kæreste skældte hunden ud og satte den på plads.. Men Puha det gør ondt i mit hjerte, vil hunden slå min mis ihjel????? Eller hvad er hans signaler...???

Hvis så bare den mis gad sætte den på plads, men hun siger ikke en lyd.. Har aldrig slået ud efter hunden, løber som sagt bare..

Igår var missen ved mig i sofaen, og min kæreste afledte hunden opmærksomhed ved leg.. Og det gik fint, men hvordan bærer vi os bedst ad.. ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP hund og kat...
  • #1   29. sep 2009
    ej hvor lyder det træls smiley

    Jeg har en Norsk skovkat der vejer 6 kg - og en 14 uger gammel hundehvalp på 3,5 kg (en Coton) ..
    Katten er bare SÅ bange for den lille bitte hund.. Og hunden synes det er sjovt at jagte ham ..
    Jeg skælder dog hunden ud når den jager katten, for det er bare IKKE iorden..
    Men nu efter 7 uger er katten begyndt selv at opsøge hunden engang imellem og er ikke så panisk mere..
    Håber det går helt over en dag (:

    Heldigvis er min kat større end hunden, så tror ikke ligefrem min hund kan (eller vil!) æde ham smiley

    Men aner ikke hvad du skal gøre ;s


  • #2   29. sep 2009 Tro mig, vi skælder også ud.. Men lige meget hjælper det.. For missen bor der også..
    Katten er en lille af slagsen, og hunden en kæmpe af slagsen...
    Men ved ikke, for hunden virker ikk sur, og tror problemet med katten er at det ikke er bange som sådan for hunden, for så ville den vel give den en ordentlig en med poten.. Men NEJ!! Løber bare sin vej, og hunden elsker at jege, og ved leg med andre hunde.. Hmmmm det er sgu en fesen klemme, man er kommet i...


  • #3   29. sep 2009 Ja Stine A, det var også det vi prøvede igår, og det gik egentlig nogenlunde, så det må vi træne noget mere.. Heldigvis har han ikk jagtet hende så meget, men det er jo sket, og med os lige bagefter.. Jeg siger dig det kan se sjovt ud..
    Men du tror ikke han vil slå hende ihjel????
    Han gnuflede også sådan i øret, ikke bed som hvis han bider i legetøj.. Men det er jo det med hvordan man skal tolke det..


  • #4   29. sep 2009 Okay det vil vi prøve mere.. Det er også bare så surt at den kat ikke selv kan sige fra..
    Ja så godt som, men ikke når hun først løber, så fatter han ikke et nej..


  • #5   29. sep 2009 Har faktisk samme problem.. Mun hund vil lege med katten.. Og år hun først ser katten e hun døv !! Har prøvet at aflede med legetøj, godbidder og andet men lige meget hjælper det.. hun løber efter katten og skubber lidt til den.. Hun bider ikke, men hun er overglad, logre med halen, gør og lystre overhovedet ikke..
    ¨

    Aner ikk hva jeg skal gøre.. For når vi går tur, render katten tit efter og Allie går af H til.. Trækker, løber rundt og sådan.


  • #6   29. sep 2009 prøv og se min video:
    http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=24185

    min hund fatter HAT af kattens afvigende signaler


  • #7   29. sep 2009 Har virkelig prøvet alt hedes yndlingsmad.. Så snart hun har øje på katten prøver jeg at distrahere hende.. Og inden jeg får fat i hende er hun løbet. Om det så er igennem/over hegn, buske haver marker.. hun er ligeglad.. Og bagefter kommer hun nærmest krybende ind under bordet og skammer sig, for hun VED det er PUHA..

  • #8   30. sep 2009 Balder løber også efter, forbi det er sjovt kan man se.. Han virker ikke sur og truende over for hende, bare meget interesseret i hende.. Men det er blevet bedre jo mere vi holder ham tilbage, så vi må fortsætte mere, for katten skal ikke føle sig trængt op i en krog, og hun løber som regel ned i kælderen, så han når heldigvis aldrig at trænge hende op i en krog... Det der er mit problem er at katten ikke gider slå fra sig, for så ku han måske miste interessen lidt mere, som han har gjort ved vores store kat..

  • #9   30. sep 2009 Præcis det du skriver Stina A er også det vi er begyndt at øve med ham.. Og nej forstår han til dels, for når han gør noget han ikke må, siger vi nej, og det virker til han forstår det. Men det du skriver med, er det vi er gået mere igang med.. Håber der er held ved det..

  • #10   30. sep 2009 Kontakt øver vi meget, og det er han helt fantastisk til.. Og vi øver også med en godbid foran sig og nej, nej og værsgo.. Så tror vi er på vej i den rigtige retning, så tror faktisk godt han forstår et nej.. Men selvfølgelig er han hvalp, det skal man ikke glemme og der er virkelig krudt i ham her, kan jeg sige dig.. hehe.. Men for den da, en schæfer er lærenem og dygtig, det er vild..

  • #11   30. sep 2009 Nej.eller jo jeg siger til hende, puhaa. og så må hun indenfor... Hun er god til nej normalt, men hun vil SÅ gerne lege med kattem...

    Når jeg går tur gø jeg som du siger.. Og det begynder så småt at gå bedre og bedre, men i haven der lystre hun slet ikk når katten er der..


  • #12   30. sep 2009 Katten er både inde og ude..


    Så stopper jeg med puha..


  • #13   30. sep 2009 Nej kan hun normalt 100 %..

    Altså pivedyr gider hun ikke men hun lytte når jeg fløjter..

    Jeg vil prøve dine råd Stine.. Tak for hjælpen smiley


Kommentér på:
HJÆLP hund og kat...

Annonce