{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.315 visninger | Oprettet:

"..men det er jo også foprmel1.." {{forumTopicSubject}}

ARGH !!

Var lige nede og handle, og ude foran en butik stod et midaldrende par med en lille sort blandingstingest.
Hunden er MEGET glad og vil meget gerne hilse på alle, og jeg overhører så en mand spørge om racen da den jo er noget mindre end en labrador.

"Jamen det er en formel 1" siger damen, og manden forstår straks størrelsen og klapper videre på den glade hund.

Jeg når kun at se den lidt mens jeg passerer, menm for mig er det lydeligt at der er blandet mindst en mindre hund i - jeg vil gætte på noget mindre spidshunde-agtigt med langt hår.

Jeg havde sådan lyst til liiiiige at spørge ind til tavlen nu det var en F1 *GG*

Synes det er noget så træls at folk ikke kan indse, at en F1 labrador er en bestemt linje, og intet har at gøre med størrelse, farve eller snudelængde..

Der er ingen skam i at have en blanding.. Men sig da for guds skyld ikke den er ren bare for at lyde ... bedre?, det giver et meget forkert billede af hvordan de forskellige racer BØR se ud.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "..men det er jo også foprmel1.."
  • #1   8. nov 2009 Jamen Nina dog...... Har du ikke lært at ALT hvad der er småt og sort og bare tilnærmelsesvis ligner en labrador er en formel 1????

    Det har INTET med linier, udseende eller afstamning at gøre. Det ER en F1`er!!!


    Ironi KAN forekomme..


  • #2   8. nov 2009 Tror du ikke det fordi folk ikke gider at stå og remse alle blandingerne op?
    Eller at den måske er blevet solgt som en formel 1?

    Ikke alle har lige meget forstand på hunde (inkl. mig selv med hensyn til racestandarder)


  • #3   8. nov 2009 Ja, det undrer også mig. Hvorfor er det pludseligt ikke i orden at hunden er en blanding når man bevidst ikke har valgt en ren hund?

  • #4   8. nov 2009 Der er jo ingen der siger at personen har sagt det for at lyde bedre smiley
    Måske har personen købt den som formel 1, og ikke har forstand på udseendet - ikke at det er bedre, men alligevel smiley


  • #5   8. nov 2009 Det hører jeg da også til hvalpetræning, hvor der er 5 labber på holdet. Jeg gider ikke en gang at sige noget. Er jo også selv blevet klogere en gang.

  • #6   8. nov 2009 Når folk spørger mig hvilken hund jeg har siger jeg da bare lab med boxer.

    Folk synes da han er fin nok alligevel, det er nu heller ikke deres hund, så jeg er da ligeglad ; )

    Hvis folk SPØRGER hvilken race det er, så må de da have en eller anden form for viden om hunde - ellers var racenavnet da ligegyldigt.

    Den danske befolkning har bare en mening om, at hvis det ikke helt ligner en lab, så må det være F1 .. Hvilkjet da er noget sært noget i mine øjne.

    Enhver rustbunke af en bil er jo heller ikke en lada, vel?


  • #7   8. nov 2009 Da Chopper var hvalp var der også en ældre dame der spurgte om han var en labrador. da jeg så fortalte hende at han er en blanding mellem roote, dober og slædehund så farede hun sammen og ville ikke kæle med ham mere.
    En anden dag da jeg var på vej op og hente min datter i DP, var der en gammel mand der stoppede os og sagde at han var en flot stor lab... He he narj, ikke helt:-)

    Men tror at især ældre har svært ved at kende forske på de forskellige hunderacer og især fordi der er kommet så mange nye til de sidste ti år:-)


  • #9   8. nov 2009 Jeg kender en der har en Formel1 Lab - den er kæmpestor *GG* Men ud af jagtlinier fra skotland.

    Før jeg mødte den troede jeg også at Formel1 Lab var en mindre grim labradortype - det havde jeg jo fået fortalt af folk der ejede disse ;D


  • #10   8. nov 2009 Jeg svare også bare "rottweilerblanding" .. Og så er den ikke længere, og den lille ved folk godt hvad er for race smiley

  • #11   8. nov 2009 Jeg lægger i hvert fald aldrig skjul på at Keesha er en blanding. Mange kommer og spørge om det er en schæfer eller en slædehund ;O)
    Når jeg så siger hun er blanding af golden retriever og keeshond, står de og måber: Sådan ser en golden i hvert fald ikke ud! og en hva'ffor en? Den har de aldrig hørt om. Synes bare det er lidt sjovt.

    Den med formel 1 hører jeg også tit rundt omkring når der er tale om en lille labblanding *GG*


  • #12   8. nov 2009 Jeg må ærligt indrømme at jeg også har været en af dem der troede at en formel 1 var den "lille" type labrador, ganske simpelt fordi jeg ikke vidste andet. Men jeg har aldrig lag skjul på at begge mine er blandinger.

    Men Balto spørger folk tit om han har tavle? For han ligner meget en labrador, men han er ikke ren.

    Med Meegò spørger folk ikke så tit, det er vist rimelig tydeligt at han er en blanding af diverse. *g*


  • #13   8. nov 2009 Det kan jo godt være en f1, bare atypisk.

  • #14   8. nov 2009 Danni: Her er hvad en formel 1 er : (link fjernet)

    :o))


  • #15   8. nov 2009 Danni: Du har ret, der er et begrænset antal formel 1 labber herhjemme. Hvis der kun er formel 1 blod langt tilbage i stamtavlen, så er den ikke en formel 1.

    Min egen som eksempel, der er engelske marksprøvepræmierede hunde i hans tavle, men han er ikke formel 1. Han er ud af jagtlinier, men det er både danske, svenske og engelske og derfor er han ikke en formel 1.

    Det er kun såfremt hunden er ud af ene engelske og irske markprøvelinier, at de hedder noget så fancy, som formel 1 smiley


  • #16   8. nov 2009 Danni: he he arghh, nok nærmer retriverklubben smiley



  • #17   8. nov 2009 jeg tænker meget på om det ikke bare er noget paret har misforstået og har sagt det i god tro. for jeg kender delme mange der tror at en formel et er en mindre lappe og altså virkelig har troet på det så måske er det bare fordi de tror på det

  • #18   8. nov 2009 Der går uendeligt få F1`ere rundt på gaden, som ikke har tavle. Det er jo ikek for sjov skyld at man henter engelsk/irsk markprøve/jagtblod til landet:-) Det gør man i alle tilfælde IKKE for at bruge det tavleløst:-) Så hvis man støder på en tavleløs F1`er, kan man godt regne med at grunden til at folk kalder den en F1`er at enten er det en "turbohund" eller også er den mindre end standarden for labber foreskriver:-)

  • #19   8. nov 2009 Tinna: Mindre grim labradortype???? Har du problemer med labrador, eller hvad?



  • #20   8. nov 2009 jeg vil bare lige siget at det kan jo være at de har fået oplyst det er en formel1 de har købt... da vi købte vores hund fik vi oplyst at det var en blanding af lab. shæfer, ds gårdhund og formel1... det står også i hans bog fra dyrlægen så hvor skulle jeg vide andet fra dengang.
    men efter jeg er kommet her ind på hg, er jeg blevet klogere på det område


  • #21   8. nov 2009 Danni: Nu har jeg prøvet at læse det med andre øjne. Det hjælper ikke.
    Jeg læser det som om, at formel 1 skulle være mindre grim end den alm.
    lab.
    I dag skal jeg brokke mig - er egentlig ligeglad med hvad folk synes om
    labben. Men sødt, at du prøver at glatte ud.


  • #22   8. nov 2009 Jamen altså Nina -enhver ved jo at en formel1 ikke engang er i familie med labben (som altså heller ikke nødvendigvis er en retriever)
    Ganske ofte ser man jo hunde som er blandet af labrador og retriever, eller af labrador og formel1.
    Så at F1'en er mindre, grimmere og sindssygt hurtig, skyles jo blot at det er en helt anden race vi har fat i.

    En race jeg bestemt ikke anbefaler nogen, for de kravler på væggene, de er grimme og fuldstændig syge i hovedet. KUN egnede for erfarne jægere, som er klar over at sådan en skal slåes og holdes nede...


  • #23   8. nov 2009 PiMalou: Jeg synes ikke de er kønne? Og slet ikke de små lab-blandinger. Er der noget galt i det?

  • #24   9. nov 2009 Altså det er jo ikke sikkert at ejerne ved hvad en rigtig formel 1 er. Da jeg for år tilbage fik en lab fik jeg også at vide at det var en formel 1.Hunden var uden tavle men var jo ren lab alligevel. Og jeg må da indrømme at jeg ikke havde den ringeste anelse om at den IKKE var en formel 1. Så hvis nogen spurgte hvilken race det var svarede jeg "formel 1". Ikke for at det skulle lyde bedre eller noget. Jeg vidste bare ikke andet dengang.Så det kan jo være en af årsagerne til at der er så mange af slagsen.

Kommentér på:
"..men det er jo også foprmel1.."

Annonce