{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
575 visninger | Oprettet:

Hund nr. 2 {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Måske skal jeg adoptere min søsters 6 måneder gammel hund... De har ikke tid nok til den, og det syntes jeg er synd...

Vi har selv en 10 måneder gammel hanhund Japansk Spids. Deres er en blanding (tæve) som kommer til at veje en 4-5 kg. Vores vejer 10,5 kg..

Så tænker jeg lige.. Hvilke overvejelser skal jeg gøre?? Deres hvalp har ikke været på hvalpeskole, og den er ikke helt opdraget endnu. Herhjemme må hunde feks ikke ligge i sofa/seng, men det må deres. Der er jo også forskel på størrelsen, tænker jeg?? Men så syntes jeg det er synd hvis en må, og den anden ikke må?

Er det "synd" for vores når han nu har fået rigtig meget opmærksomhed fra os alle 5??

Kan ikke helt gennemskue hvad og hvordan jeg skal gribe det an...

Kom gerne med gode råd og idéer.. smiley

Krammer fra Maiken.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund nr. 2
  • #1   13. dec 2009 Fandt lige denne side til dig,,synes der står rigtig mange go'e ting :o)

    (link fjernet)

    ,,og m.h.t. det med sofaen, så ville jeg ikke ta det så tungt,,hjemme ved jer er der ingen hunde i sofaen og den nye har aldrig prøvet at være i jeres sofa,,så der bliver heller ingen jalousi omkring det :o)
    Mine kommer heller ikke i sofaen andre steder end her,,og det er de fint klar over. Her har de både min seng, en hjørnesofa og en 2'er+3'er at flyde ud i,,men de ikke engang prøver på at komme op i andres ,,så det vænner den nye hund sig hurtigt til :o)


  • #2   13. dec 2009 Først så tænk igemmen en eks. gang om i har tiden. " hvalpe/unghunde er en sto mundfuld. Jeres egen hund vil sikker syntes det er godt med en legekammerat. Dog skal der være ens regler for dem begge.

  • #3   13. dec 2009 Hvis i sørger for at fordele opmærksomheden mellem dem så synes jeg ikke det er synd.
    Det er vigtigt at begge hunde får "alene-tid", altså træning og gåture hvor den anden ikke er med.
    Du skal være opmærksom på at tæven er ved at nå aldren for første løbetid og gøre op med dig selv om du vil holde dem totalt adskilt, evt. få den ene passet (i løbetiden) eller om du vil vælge at få den ene neutraliseret.


  • #4   13. dec 2009 det er bestemt ikke synd,,de får super meget glæde af hinanden,,,tænk når de skal være alene så har de hinanden,,,det er guld værd
    I min verden skal have dyr have en arts fælle,,det er mest naturligt
    Held og lykke med den lille ny


  • #5   13. dec 2009 Jamen så får han jo opmærksomhed fra 1 mere - bare I husker at fordele - det ved jeg godt, at I selv er klar over. Men løbetid - det kan skabe problemer.
    Jeg overtog selv en 6 mdr. gammel rottweilertæve - som absolut intet havde lært, har lige fuldført et hvalpemotivationskursus med hende - det var absolut alle pengene værd. Vi fik også den værdifulde enetid/oplevelse sammen, men hvis I er 5, har I jo nok nogle børn, og brug bare de samme metoder her. Den nye hund vil også lære utroligt meget af den anden hund - nok mere end fra jer. Den store kender kommandoerne, og den lille vil automatisk følge den store - så der er ca. en halv gang opdragelse gemt i jeres første hund. Held og lykke!


  • #6   13. dec 2009 Ville der være en chance for at de ikke kan sammen??

    Vores hund elsker ALLE hunde. Har endnu ikke stødt på en han ikke var fuldkommen vild med :o)

    Men min søsters hund er lidt forsigtig i det.. Hun ville ikke hilse på mig da jeg besøgte dem i sidste uge. Ikke før der var gået noget tid.. Og efter jeg havde lokket med guf. Hun har været på besøg her da hun var helt lille, og der gemte hun sig under sofaen og ville ikke lege med vores. Men der var godt nok også sor forskel på størelsen på de to smiley

    Men..., hvor meget mere kræver det at have to hunde? Ved godt at der er noget indkøring samt noget træning af den mindste. Men ud over det?


  • #8   13. dec 2009 Skal lige siges at jer bor på Sjælland og min søster bor i Nirdjylland :o)

  • #9   13. dec 2009 jer = jeg smiley

  • #11   13. dec 2009 Husk løbetid - det er nok meget snart. Det er et problem som I nu skal tage stiling til, hun kan vist ikke neutraliseres før første løbetid (her er jeg ikke lige opdateret)Hun har absolut ikke brug for din søster - for nu har hun et nyt hjem som er mere spændende - I sætter reglerne - det ved den "gamle hund" alt om

Kommentér på:
Hund nr. 2

Annonce