{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.890 visninger | Oprettet:

Gode råd vedr. flyt af voksen hund {{forumTopicSubject}}

Vi har igår fået en tre år gammel hanhund hjem til min 2½ år gamle Basse. Det er egentlig gået rimelig godt alt i alt, men nu har den nye hund kastet op nogle gange, ryster en del og vil ikke drikke lige pt.

Er der nogen der har erfaring med flytning af en voksen hund, vil jeg gerne have nogle gode råd...

Han er jo nok lidt stresset oven på det hele...

Har I oplevet det samme eller kender I til nogle der har?

På forhånd tak

Maria


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd vedr. flyt af voksen hund
  • #1   23. jan 2010 Maria . Forat og fremmest tillykke med den nye hund.. Jeg ville lade vand og mad staa fremme , saa han selv kan tage , naar behovet er der. Saa bare lade ham faa den ro han har brug for , for at faa ham til at blive tryg. Det er ogsaa en ordentlig omgang for en hund. Nyt hjem , mennesker og lugte.

    Hvor lange har i haft den?


  • #2   23. jan 2010 Vigtigst af alt er , at der ikke sker for mange aktiviteter den forste tid , og at han kommer til jer naar han er klar.

  • #3   23. jan 2010 Han kom hjem igår...

  • #4   23. jan 2010 Jeg synes du skal ringe til tidligere ejere og høre om de har oplevet denne adfærd før.

    Har de ikke det, så se ham lidt an og vender billedet ikke, så ring til dyrlægevagten - han kan jo rent faktisk være syg.


    Held og lykke med ham.


  • #5   23. jan 2010 Maria b. Uha saa er det meget nyt. Jeg ville satte mig paa gulvet , tage nogle godbider frem , og skabe tilliid den vej igennem. Selfolgelig i hans tempo.

  • #7   23. jan 2010 Ville bestemt opsøge dyrlæge med det samme. Når en hund ryster er det fordi den har kvalme....

  • #8   23. jan 2010 Er det kun mig, der hæfter mig ved at hunden har kastet op nogle gange, ryster en del og vil ikke drikke lige pt. ?????



  • #9   23. jan 2010 Du er nød til at kontakte dyrlægen vedr. opkast osv... Men vedr. flytning har jeg god erfaring og du er hjertelig velkommen til at ringe til mig på tlf. 22806391.. Vil gerne hjælpe med den erfaring jeg har, dermed ikke sagt at det er det rigtige, men det har fungeret for os smiley


  • #11   24. jan 2010 Syntes ikke der er grund til at gaa i panik med opkastningen. Det er / kan vare meget traumatisk for hunden . Fremmed sted med fremmede mennesker ect . Dog kan du jo ringe til dyrlagen og lige faa deres mening.

    Hold godt oje med hunden , og give den en masse tid og ro. Held og lykke med den.


  • #12   24. jan 2010 Han både spiser og drikker her til morgen, så der er ingen alarm på den konto... Han var ikke sygere end jeg godt var klar over der var 99% chance for at det bare var stress efter flytningen...

    De har selvfølgelig ikke fundet deres plads med hinanden endnu, håber bare ik det tager ½ år... De tager deres kampe når de er herinde, men ude er der sjovt nok ingenting med dem...

    De får lov til selv at styre det og så ser vi tiden an om de ik nok selv finder ud af det... De trænger vist bare til tid frem for alt...


Kommentér på:
Gode råd vedr. flyt af voksen hund

Annonce