{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

De sjove og søde vaner =) {{forumTopicSubject}}

Vores hunde har personlighed, vaner og sær adfærd ; )

Jeg smiler ofte af Kaoz´ påfund, og tænkte det ikke kun er min ko der har små søde finurligheder =)

1
Kaoz sover i sengen med sin moar. Farmand arbejder om natten, så det er en fast vane.
Han går sommetider tidligere i seng end jeg, og jeg har opdaget at han på de dage tager en bamse med i seng.
- Når vi går samtidigt i seng tager han ikke noget med .. Han vil åbenbart ikke sove alene ; )

2
Når farmand skal vækkes er et larmede stykke spassertilbehør obligatorisk! Jo mere larmende og gemmemsavlet, desto bedre er det at vække farmand ved at rulle sig oven på ham *GG*
.. Ja sikke vi hygger mener far ; )

3
Kaoz går løs overalt. Han er trænet til at blive på fortovet, stoppe før en vej og komme på plads når der kommer mennesker og hunde. Vi kigger os for inden vi går over, men ærligt hænder det at jeg bare sjosker på vejen uden at kigge først (der kommer så sjældent iler om aftenen).
Kaoz ko tager træningen alvorligt og stopper ved kanten hvis der kommer en bil - og kigger sig til begge sider når vi går ud på vejen. Pinligt at hunden er mere trafiksikker end føreren *LOL*

4
Kaoz er kræsen med kiks og ikke så interesseret i fremmede mennesker. Det hænder at vi møder en ældre på vores tur, og i lommen har denne så en røvsyg hundekiks min "labbe" da i hvert fald skal have. Kaoz tager kiksen, logrer og lader sig ae - og når vi er på "sikker afstand" af den ældre afleverer han pænt kikseren og forventer en af hans egne i bytte *GG*
- Nok er man kræsen, men man har da manerer =)

5
Om sommeren bader vi hver dag - eller koen gør i hvert fald! Det er lækkert med vand, og han nyder at soppe rundt og finde skatte under vandet ; )
- Han dykker sommetider lææænge og jeg forventer noget stort og besværligt, men op kommer han med den mindste stump tang han kunne finde og holde i underbiddet - stolt bliver det afleveret og en kikser forventes i bytte ; )

6
Kaoz har en kurv med kødben i stuen. Den blev oprindeligt indkøbt så han kunne bære den hen i hanken, få en kiks og så gå tilbage til kurven.
Kaoz´ hoved er stort og bredt; det var hanken ikke så meget.. Efter et par dage lå han og gumlede ihærdigt i kurven - kort efter afleverer han hanken "værsgo, den var for lille moar"!
- Lektie lært; køb ting hundens hoved IKKE sætter sig fast i ; )

Ja jeg kunne jo blive ved i evigheder med hans sjove påfund og særheder, men det må være nok for nu =)

Har i sjove fortællinger om jeres kære hunde? =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De sjove og søde vaner =)
  • #1   17. feb 2010 Hehe så dejlige de er..

    Ja nessa har også stor personlighed..
    F.eks ved hun at hun skal gå rolig i seng når vi går i seng senere end far... Så går hun stille op til ham i sengen og snuser ham i munden :s meget forsigtigt indtil han vågner så han kan kæle hende...

    Hun har en tendens til bare at kaste sig tilbage når hun sidder på skødet så man griber hende og kan gnubbe hendes maven..Hun gør det også nogle gange ellers når hun sidder for sig selv og vil gøre sig lækker.. det er hændt at hun er væltet bagover fordi der ingen pude eller person var bag hende.

    Hun trækker mig i fingeren når jeg er for langsom til at give hende mad..så bliver man trukket ud i køkkenet og så stirrer hun på sig tomme skål.

    Hun piver når vi er for langsomme til at tage sko på når vi skal ud eller for lang tid om at tørre hendes poter efter tur så hun kan komme ind til sin bamse.

    Hun sover oftes på ryggen imellem farmand og mig og det er helt fantastisk dejligt med snorken og hundeånde smiley



  • #2   17. feb 2010 Plus hun vil altid lugte en i munden efter vi har spist...Det er åbenbart super interessant

  • #3   17. feb 2010 Mnnn lyder lækkert med hundeånde i sengen *ad* ; )

  • #4   17. feb 2010 Åhhhh Danny, det er NØJAGTIG som koen min *LOL*

    Kaoz kan ikke spise noget som helst hvis han ikke har kurven i stuen! Han har en kurv mere i gangen, men den spiser man altså ikke i !

    Han kan heller ikke finde andre steder at ligge sig hvis kurven (eller dynerne deri) mangler - og når den så bliver sat på plads (kurv (læder) og indhold bliver vasket 1 gang om ugen)... så lægger han sig i sofaen eller på gulvet *GGG*

    Når han får mad skal de første 2 mundfulde bæres ind i kurven - maden bliver spist og han hygger med resterne i kurven bagefter *fnis*


  • #5   17. feb 2010 Ja det er deres bedste sted i verden =)

    Og hygge er hvis moar gider ligge i den sammen med ham.. Men jeg kan ikk se tv derfra, så det er ikke så længe af gangen jeg gider; stakkels ko *GG*


  • #6   17. feb 2010 hi hi,,,det er nogle totalt søde historier i kommer med,,dejlige at læse :o)

  • #7   17. feb 2010 Rigtig dejlig historier :o)

    Når Bine har spist sin aftensmad kommer hun næsten altid hen og sætter sig på gulver foran sofaen med snuden helt op i hovedes på os, og slå en ordentlig bøvs. Vi har valg at betragte det som hendes måde at sige "tak for mad" på :o)


  • #8   17. feb 2010 Magda har mange sjove.

    Blandt andet lægger hun sig ALTID til at sove i sin kurv i soveværelset. I løbet af natten, når vi er faldet i søvn sniger hun sig op i sengen. Først i fodenden, så lidt længere oppe, og til sidst får hun kilet sig HELT op imellem vores hager med hendes hoved, med et ganske uskyldigt udtrykk.
    Hvis vi flytter hende over på den ene side, eller ned i fodenden flyver hun som en fjeder tilbage og ligger imellem os som en lille kile..



  • #9   17. feb 2010 Min himmelhund Freia blev altid falsk drægtig , sikkert som amen i kirken.
    Når tiden kom og hun skulle føde sine hvalpe ( det var når patterne gjorde for ondt ) , ja så gnubbede hun sine patter på hovedet af mig om natten ( det måtte være mine hår imod hendes patter der var godt , tænker jeg )
    Og helt sikkert var det så , at næste dag rendte hun rundt med pivdyr og passede den som man bør passe sin hvalp.
    Det gik nogle `hvalpekuld `til før jeg kunne se sammenhængen med nattens prøvelser og pivdyret.
    Så nu kan jeg prale af , at jeg har taget imod alle mine hundebørnebørn , selvom det var med mit hoved .


  • #10   17. feb 2010 Tanja-- arj hvor sjovt det gør Balto. Han sætter sg og kigger, også kommer der den største bøvs i verden, og han sidder altid med halv åben mund lige til vi siger "selv tak Baffe" Så går han igen. *G*

    Ellers gør de jo sære ting hele tiden de to. Meegò blir gal hvis man kommer til at ligge på hans pote om natten. Så får man lige et meget utilfreds brum med på vejen.

    Balto er verdensmester i at tage strømper af og lægge dem til vask i kurven.

    Meegò snakker helt vildt meget. Uanset hvad får han næsten altid det sidste ord. Hvis han får et nej til noget som han altså VIRKELIG gerne lige vil være færdig med, så mruffer han altid bagefter. Så den hedder mor- "nej" meegs-"mruff" mor-"nej" meegs- "mruff" osv.

    Jeg kommer sikkert i tanke om flere i løbet af dagen...


  • #11   17. feb 2010 Sikke et sjovt emne smiley
    Atli har nogle sjove vaner også..

    Han kan gå RIGTIG langt og skal tisse men nægter at gøre det før han finder det TOTALT perfekte sted..

    Han er bange for trapper og i starten ville han slet ikke gå ind af døren (uden at sveje helt til den ene side) fordi trapperne er lige ved siden af. Dette har han dog lært nu! smiley

    Hvis han finder noget interessant han vil ide i (fx en malerbørste) og man lægger den væk bliver han VED med at finde en måde at få den tilbage på. Kloge hund.

    Og så vil han kun adlyde når man har hans opmærksomhed 100%.. og det er MEGET svært at få udenfor når der er så mange andre sjove ting - så som sne, fugle, lyde, lugte... han er helt i sin egen lille verden når man går tur.


  • #12   17. feb 2010 Hvor skal jeg starte smiley

    Mickey er meget privat, når der skal laves stort. Han klemmer gerne benene sammen, indtil han finder en busk eller krat. Og så heeelt ind. Og så skal man kigge væk, allerhelst vende sig om med ryggen til ham. Hvis man kigger, kan han finde på at stoppe med at bummelummer.

    Har maden været god, hvilket den tit er, er det jo skøøønt at komme og bøvse mor ind i hovedet og tilmed være stolt over det

    Jeg har aldrig i mit liv set så magelig en hund.. Halvdelen af tiden, han sover, foregår det med 4 poter i vejret.



  • #13   17. feb 2010 ha - ha Jeanett. Malou er også meget privat, men hun stikker så hovedet
    langt ind i busken i stedet for. Ja, man er jo blondinelab.


Kommentér på:
De sjove og søde vaner =)

Annonce