{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

Anders D
Anders D
Tilmeldt:
17. feb 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

hjælp(i mangel af bedre ordforråd) {{forumTopicSubject}}

Jeg har en dejlig Lab Retriever som lige er blevet 7måneder.
mit problem er at når vi ( mig og kæresten) er ude i haven med hende så bliver hun vild og bider ud efter os.
dette sker kun i haven, og vi har ingen problemer med hende når vi går tur med hende eller har hende indenfor.
står lidt på barbund efterhånden føler vi har prøvet alt på nær at slå ud efter hende og holde hende nede, kommer ikke til at gøre de 2 ting men har prøvet alt andet.

Ville høre om nogen havde nogle forslag til emnet.
jeg tror at det er fordi min hun ser haven som hendes område og ved ikke hvordan jeg få vænnet hende af med den ide

Mvh Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp(i mangel af bedre ordforråd)
  • #1   17. feb 2010 Har I prøvet at lægge armene over kors og vende ryggen til hende?

    Lia kan godt blive lidt overskruet på samme måde når vi går ud i haven og her hjælper det bare at ignorere hende på ovennævnte måde.


  • #2   17. feb 2010 Hvor stor er haven? Hun er løs i haven, eller hvad? smiley For jeg tænker umiddelbart, alt efter hvor slemt det er selvfølgelig, at hun gerne vil lege.

  • #3   17. feb 2010 Vores de har også tit bidt os. ( Kun leg ) Men de var ret voldsomme.
    Vi gegyndte at vende ryggen til dem, lige så snart de blev for voldsomme, og det hjalp.


  • Anders D
    Anders D Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   17. feb 2010 Ja vi har prøvet at ignorere hende så godt vi kan, hvilket også KAN virke, men bevæger vi os igen så starter møllen igen.
    det kan som sagt godt være pga af leg, men syntes selv at vi leger med hende redt godt. appoterer med en lille fodbold som hun elsker. men stopper vi med at lege med den for at gå ind. kaster hun sig om vores ben for at stoppe os. og hvis hun ikke havde bolden i munden, er jeg sikker på hun ville bide.

    Når hun går amok kan jeg som regel kalde hende til mig uden problemer hvor hun så er sød og dejlig, men bevæger jeg mig, ja så kører det hele igen.

    leder stadig efter hjælp smiley

    MvH Anders


  • Anders D
    Anders D Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   17. feb 2010 glemte at spørge om:
    problemet er støre for min kæreste, kan problemet være at de begge er "hunner" eller fordi at min kæreste bare ikke kan sætte sig i respekt over for hunden(alfa omega osv)


  • #6   17. feb 2010 Prøv at lave noget næsearbejde med hende ude i haven- søge efter hendes mad der blir kastet ud over græsset osv... Det lyder som om at hunden at overgiret. smiley Jeg ville droppe boldspil, kaste pind ect i haven og i stedet lade hunden søge efter mad, godbider osv i stedet for. En retriver har brug for at bruge sin næse smiley Og ikke kun vælte rundt og lege smiley

  • Anders D
    Anders D Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   17. feb 2010 det lyder som et godt bud, tror jeg vil prøve og se om det har nogen bedring, har desuden allerede knaldet en rude i huset med en pind. tvivler på man kan gøre det med hendes mad smiley

  • #8   17. feb 2010 lyder også for mig som om hun bare er overgearet, så som julie siger, lav rolige øvelser med hende i stedet for det mere "vilde". når hun ikke er så gammel kan hun ikke rigtigt styre sin begejstring, og det kan tage meget lang tid for hende at gejle sig ned igen. det bliver nok bedre med alderen, så hold en pause med boldkastningen, og prøv igen om ½ år. Og hjernearbejde er mindst lige så god aktivering som boldleg, om ikke bedre.

    tror ikke at det er et spørgsmål om respekt, så der må være en anden grund til at hun er mere vild overfor din kæreste.


  • Anders D
    Anders D Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   17. feb 2010 syntes bare stadig det er mærkeligt at når jeg går ud med hende her hun helt stille og roligt. og når vi rammer plænen går den fra 0-100 på 1 split sek. men jeg vil prøve at arbejde på ikke at overgeare hende.

    tak for alle de gode råd, ikke altid nemt at være førstegangs ejer smiley


  • #10   17. feb 2010 når i går tur er der jo mange nye dufte hun hun skal undersøge... hun kender jo haven. mine er lige sådan i gården, willum kan ikk la tessi værre men går vi ud fra gården, ja så snuser han og flytter fokus.

  • #11   18. feb 2010 hunde vænner sig lynhurtigt til bestemte vaner man har, og hun forbinder helt tydeligt haven med vilde lege. så nu kan bare synet af haven gejle hende op. mine hunde er på nogle punkter på samme måde. jeg skal bare røre ved en bestemt skuffe hvor remmene ligger, så går de helt i selvsving smiley yeehaw - vi skal ud og gå tur....
    det kommer nok til at tage lidt tid, men det kan sagtens trænes væk ved en vedvarende og konsekvent rolig adfærd når i er i haven.

    der er ganske rigtigt mange nye ting at lære når man får sin første hund, men den største fejl du kan gøre er at lade være med at spørge når du er i tvivl!!! så spørg endelig igen en anden gang ,-)


Kommentér på:
hjælp(i mangel af bedre ordforråd)

Annonce