{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
785 visninger | Oprettet:

Godt råd søges {{forumTopicSubject}}

Nando har fra start ikke været særlig glad for at spise (hans egen mad)... Jeg har prøvet diverse tørfoder og d.12/3 gik jeg over til barf... Dette er han heller ikke helt vild med... Her til aften gik det så op for mig om det måske er hans spise sted, der er problemet... Hans vitaminpulver får han blandet op med leverpostej, for at være helt sikker på at han får det... Jeg stiller det som regel bare i skålen på gulvet, men min mand stilte skålen op i hans ejgen skål og han spiste det ved gud ikke før vi stilte det på gulvet...
Det er lidt svært, han spiser alt vi giver ham, undtagen hans egen mad... Det er muligt at vi giver ham for mange guffer, men vi træner en del med ham og det er jo også svært uden guffer...
Nogen der har nogle gode råd...?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godt råd søges
  • #1   21. mar 2010 Lad være med at fodre i skålen. Spred det ud i haven, hvis I ikke har have, så på en plæne eller lign hvor han kan rende løs. Alternativt kan I gemme det sjove steder i hjemmet, så han skal lede efter det, men er jo lidt svært med barf. Sally er mere villig til at spise efter jeg fodrer i haven, men det er ikke altid det passer hende at spise smiley
    Tørfoder spiser hun konsekvent kun af sin aktivitetsbold om natten.....Skøre tøs!


  • #2   21. mar 2010 Måske skal I lade være med at give ham alt mulig andet mad. Kun sit eget.

    Hvis han ikke vil have det, når I stille det til ham, kan I prøve at fjerne maden igen efter 15-30 min, og først give ham mad igen om aftenen, så når han bliver sulten nok, skal han nok spise...Det kan muligvis tage noget tid.. Men hvis han finder ud af, at han ikke altid kan spise, finder ham ud af, at han må holde sig til mens tid er smiley

    Men hvis han ved, at han bare kan lade sin mad stå, og dermed spise af jeres, så er det jo ikke så uderligt !!?? smiley


  • #4   22. mar 2010 lidt leverostej og 1 dl vand i mikroovn 1 min røres derefter sammen og så ud over hundemaden, - uh det dufter dejligt i en hundenæse.

    en hund dufter til det mad vi tilbereder til os selv hver dag, det dufter jo altid godt, er der noget at sige til den fortrækker noget der dufter dejligt.


  • #5   22. mar 2010 Tak for alle rådene, da han får barf er det lidt svært at sprede det ud over græsset, putte det i bolde osv... Tror at jeg vil prøve den med leverpostejen og give mindre godbidder...
    Jeg fjerner maden efter 15-30 min, ved godt at der er meget delte menninger omkring det, men råt kød kan jo ikke blive ved med at stå...


  • #6   22. mar 2010 Det er lidt svært at rende med råt kød i lommen ;0) Jeg prøvede det med leverpostej og han spiste rup og stup hertil morgen, så nu prøver jeg igen i aften og håber at det fortsat virker...

  • #7   22. mar 2010 Cat.f. : nej du tager ikke fejl og det får han allerede som godbidder...

Kommentér på:
Godt råd søges

Annonce