{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan får min hund selvtillid..
  • #1   19. apr 2010 hvad er han især bange/eller tilbageholdene for ?

  • #2   19. apr 2010 Han er meget reserveret overfor mænd, men det er heldigvis blevet bedre med tiden.

    Han har desværre haft mange uheldige oplevelser med hanhunde, så jeg har nu valgt at han ikke skal mødes med flere/hilse på hanhunde.

    Og så arbejdes der med hans seperationsangst - det går stille og roligt fremad. Der kommer nogen ture tilbage engang imellem, men vi arbejder os stadig fremad.


  • #3   19. apr 2010 Ja jeg vil også lige høre i hvilke situationer det især er at han reagere og hvordan gør han det??

    Jeg har jo selv Fluffy som har været meget usikker og angst, men det er 99% trænet ud af hende ved hjælp af selvtillidsøvelser.


  • #4   19. apr 2010 Det lyder meget som Fluffy der skal du bare ligge børn, mørket og nye ting oven i....

  • #5   19. apr 2010 Jeanett hvilken form for træning har du øvet med ham og hvad metoder bruger du??

  • #6   19. apr 2010 Det er også især, når fremmende/folk vil rører ved ham.

    F.eks. hundetræneren eller dyrlægen, så bliver han usikker. Medmindre han selv har søgt kontakten.
    Min træner ville f.eks. gerne prøve at mærke hans bagparti. Hun går meget stille frem, sætte sig ned, give godbidder - det er generelt meget på Mickey's princip. Mickey tager imod godbidderne, men går væk hver gang, hun vil ae/rører ham...

    Men når det er børn eller folk, han kender, må man alt ved ham...

    Det var dyrlægen i dag, der snakkede lidt om at han var usikker....


  • #7   19. apr 2010 Jeg har nogle gange inviteret hunde med mangel på tillid, til at bare være i kanten af min lydigheds bane, når jeg har hold, det giver mange gange så meget tillid,, at det pludselig går godt, og der kan komme hilsen på til de andre hunde, det generer ikke de andre ,at der er sådan en enkelt hund i kanten af banen. Alle er flinke, Er der ikke lydighed i din nærhed, hvor du kan spørge om du må kikke på?

  • #8   19. apr 2010 Første gang jeg kom til træning med Fluffy var hun så usikker at hun stirrede ned i jorden, havde halen mellem benene og nærmest kravlede derind, efter 3 måneder med speciele øvelser var det med høj haleføring og en meget mere selvsikker hund, der er stadig ting der gør hende usikker, men jeg gør meget ud af ikke at presse hende ud over hendes grænser og så lade som ingen ting imens jeg er der som støtte og det hjælper altså, jeg har brugt små forhindringer til at styrke hendes selvtillid, imens vi puttede leg ind i det så hun ikke følte sig presset.

  • #9   19. apr 2010 Jeg har gået til hvalpe træning med ham og efterfølgende begynder lydighed.
    Nu går vi på øvede lydighed, hvor han er så dygtig og uden snor, når vi træner som en af de eneste hunde.
    Men øvelsen, hvor man står i en stor rundkreds med alle hundene og man skal gå en runde indeni kredsen, uden at komme for tæt på de andre hunde - der bliver han meget usikker...


  • #10   19. apr 2010 Nåe så er du jo godt igang, jeg troed det var slemt!!!!!!!

  • #11   19. apr 2010 Majbrit, ja, jeg arbejder skam på det, men kunne også godt bruge nogen gode selvtillidsøvelser i hverdagen smiley

    Nogen små skridt i den retninge retning smiley


  • #12   19. apr 2010 retniinge * rigtige smiley

  • #13   19. apr 2010 Jeanett ja det rpoblem har vi også haft, men i torsdags gik vi fri ved fod slalom imellem alle de andre hunde uden hun reagerede på de andre... Jeg har trænet meget med en enkelt eller 2 hunde og ejere som hun er tryg ved og dem har vi så øvet med at gå rundt om og forbi osv først med nogen afstand og så tættere og tættere på og nu kan vi gå helt op af dem uden hun reagere.

  • #14   19. apr 2010 Han går væk fra folk og så tilbage.. Pladser og give pote, fordi han får godbidder, men prøver de at rører ham, går han tilbage igen. Og kommer så atter igen, pladser og giver pote og ja, sådan forsætter det..

Kommentér på:
Hvordan får min hund selvtillid..

Annonce