{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.987 visninger | Oprettet:

Bur til Toyota Aygo? {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG brugere!

Jeg har jo ikke verdens største bil, så p.t. sidder Simba på bagsædet eller passagersædet foran (med airbag slået fra) i en sikkerhedssele. Men jeg syntes ikke det er helt optimalt, jeg er stadig nervøs for hvor meget han kan komme til skade ved en pludselig opbremsning.
Så til jer som kører rundt i små biler - hvordan bliver jeres hunde transporterede? Er der nogle der kan anbefale et bur til en lille bil?

På forhånd tak og god weekend!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bur til Toyota Aygo?
  • #2   28. maj 2010 HAr du prøvet at høre hos bilforhandleren, de har altid nogle løsninger til deres egene bilmærker så er spørgsmålet om du kan bruge dem

  • #4   28. maj 2010 Vi bruger også de godkendte sikkerheds seler til vores hunde, de kan fåes billigere her:
    (link fjernet)


  • #8   29. maj 2010 jeg købte der og det er uden leverings takst når man køber for 700kr smiley

    man kan også købe dem hos safedog.dk, er nok lidt malet af jeg altid bliver snuppet i tolden når jeg køber noget udenfor den danske grænse derfor smed jeg de danske links. (I am just lucky I guess)




  • #9   30. maj 2010 Jeg har en lille Fiesta. Og så købte jeg et hunde-gitter som jeg justerede så det passede til bilen. De kan feks købes i Harald Nyborg, forskellige net-butikker og andre specielle dyrebutikker. Jeg har lagt en stor dyne i bunden, så hun har noget blødt at ligge/sidde på. Siden hun kom derom slapper hun meget mere af når vi er ude og køre, for det er hendes plads.
    Jeg tænker tit på det som *hunden* skriver. Men det er jo ikke lige sån at man går ud og køber ny bil. Det er sku dyrt! Jeg har anhængertræk på, så håber den tar det meste hvis der er en der køre op i mig. For puh-ha en tanke!! Ad-bad!!


  • #10   30. maj 2010 Mikala: Du må ikke skrive sådan noget. Det gør mig ked. For ved ikke hvad jeg eller skulle gøre. Andet end at købe bil. Og det har jeg ik råd til. Og selvom der kom et bur op, ville det jo ikke kunne tåle sammenstødet. Har overvejet at tag passergersædet ud og lave en speciel anordning. Men ved ik hvordan...

  • #11   30. maj 2010 Tak for alle jeres svar og gode idéer.

    Mikala N - jeg slår airbag fra på passagersædet når Simba sidder det, for hvis der skulle ske et uheld hvor de bliver udløst ville Simba få et ordentlig slag i hoved af dem - så det er bare endnu en sikkerhedsforanstaltning.


  • #12   31. maj 2010 Mikala N:
    I starten havde jeg hende på bagsædet i en sikkerhedssele. Det resulterede i at hun gnavede selen over, hoppede op foran, gnavede i min gearstang, ødelagde den stav så jeg kan ikke trykke sprintlervæske ud, og gnavede i håndbremsen. Så det opgav jeg igen. Hun kunne heller ikke li når jeg gik fra bilen, da hun sad der. Nu er hun mere rolig, medmindre hun kan se mig. Det er som om det hendes sted omme bagved.


  • #13   31. maj 2010 Ja, det tror jeg osse bare man bliver nød til, hvis pengene ikke lige er der.

Kommentér på:
Bur til Toyota Aygo?

Annonce