{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.194 visninger | Oprettet:

Muskelhunde lov! {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Læs ikke videre hvis du er træt af at høre om den lov ang. kamp/muskel hunde. Så er I advaret Jer der har fået nok af alt denne snak.

Jeg har nu egentlig bare siddet og tænkt meget over denne lov. Har bare vendt og drejet den i hovedet siden der begyndte at være snak om denne.
Nu er loven jo så vedtaget. Godt for nogen og skidt for rigtig mange hundeejere.

Jeg har ikke selv nogen liste hunde, men min tæve Misty kan vel i realiteten godt snige sig over som en listehund. Har jo ikke nogen beviser for at hun er den race som hun er. Så måske kan denne lov også gælde for mig en dag.

Så et eller andet sted sådan som landet ligger lige nu, kan den lov rende mig et vist sted! Men det gør den bare ikke...
Kender en del som har listehunde og de er skønne de hunde. Ejerne har styr på deres hunde. Men nu skal disse skønne hunde iføres en mundkurv, iføres line, ikke færdes i hundeskov...
Jeg synes det er synd for hundene og bestemt også for ejerene af disse hunde...
Men igen, der er jo et problem med disse listehunde og det skal løses..
Dette var så den "nemmeste" løsning "gør de ting vi synes er farlige ulovlige og så er de væk" eller er de??

Man må jo ikke gå med kniv og pistol, dette er ulovligt. Det virker da på et eller andet punkt. Hvis man sammenligner med USA hvor det er tilladt i mange stater at gå med våben (hvis ikke alle) der er der mange skudepisoder.. Men igen, der er også mange flere mennesker.
I lille DK hvor det er ulovligt er der ikke nær så mange skudepisoder (det har der været en overgang), men vi er jo også en mindre befolkning. Men igen, det har da virket.

En ting som jeg er meget forarget over er folks holdninger.. Fra begge sider.

Dem der er for den nye lov kommer med ikke så gennemtænkte udtalelser...
- Skyd lortet
- Det var da på tide
- Afliv dem alle
- Hug hovedet af dem
- Hvis jeg møder en så skal den bare dø
osv. jeg kunne blive ved med at komme med eksempler på utalelser fra dem der i mod..

Dem der er for den nye lov kommer også med ikke så gennemtænkte udtalelser og handlinger.
- Det er ejerne den er gal med (Jeg er enig et stykke af vejen)
- Jamen den kunne aldrig finde på at gøre sådan noget
- Jeg ved den ikke kan lide andre hunde, men jeg plejer at kunne kalde den til mig...
- Forbyd flere andre racer
- De bider mere end min
Igen, jeg kunne blive ved med at finde eksempler.

Men en ting som jeg er så ked af at se i disse debatter er den manglende medfølelse fra andre hundeejere.. For et eller andet sted så er det en hund. Chihuahua, staffordshire bullterrier, gravhund, foxterrier, rottweiler, amerikansk staffordshire terrier, malteser osv.. Fælles betegnelsen er og vil altid være Hund. Ja de er avlet til forskellige formål, men det hedder nu stadig en hund.

Til Jer der er imod, prøv at sætte Jer ned og tænk på hvis (hvilket aldrig sker) Hunde blev forbudte? Så er det jo uanset hvordan den ser ud, så længe den kan betegnes som en hund. Så skal lille Fido, King, Oscar, Malou, Trixie osv forbydes. Iføres mundkurv, line, ikke færdes frit igen nogensinde. Prøv at forestil Jer det gik udover Jeres hund. Hvordan føles dette? Ikke rart. Forestil Jer at lille Fido først var flyttet ind hos Jer den 17/3, tænk på hvor meget I holder af lille Fido. Men det er slut med den kærlighed til Fido. for han skal aflives da han flyttede ind til netop Jer efter den 17/3. Eller lille Mille som ligger med hvalpe som alle er blevet navngivet og elsket, de skal også aflives.

Til Jer der er imod, prøv I at sætte Jer ned og tænk og føl hvordan det er at leve med den frygt for at ens hund bliver angrebet af "kamphund". Ja denne kan skubbes hen på begge sider, men den frygt ligger nok mest hos dem der er for. Forestil Jer at I kan se en listehund komme rundt om hjørnet uden ejer. Jeres hjerte går nærmest i stå, tankerne flyver rundt i hovedet, hvordan skal I gribe situationen an? Skal i løbe, stå stille? Tage kampen op? Det må ikke være rart at leve med sådan en frygt..

Jeg vil ikke benægte at denne frygt ikke er begrundet, for med de overfald der har været og nok stadig vil komme så kan jeg godt forstå at nogle mennesker er bange. Medierne har haft en stor del med denne frygt at gøre, for de har fremstillet listehunde som de rene dræbermaskiner. Og mange som frygter disse hunde har aldrig mødt en listehund, de går ud fra hvad medierne skriver. Og et eller andet sted er det en skam, for mange listehunde ER familie hunde. Men igen, nogle listehunde er som medierne skriver, agressive kampbæster.

Min bøn til alle hundeejere er hold Jeres hund i snor. Find ud af hvad du har mellem hænderne! Tag de forholdsregler som man skal tage som en ansvarlig hunde ejer. Og dette gælder alle! Alle med en Hund.

Stavefejl og ikke helt forståelige sætniger er gratis.

Hvad jeg vil med dette vides ikke. Måske en smule mere medfølelse fra begge sider til hinanden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muskelhunde lov!
  • #1   16. jun 2010 Flot skrevet! Og HØRT !!

  • #2   16. jun 2010 Man kan sige at hvis folk ikke før havde helt styr på hvilke racer det drejer sig om, så får de det da nu, når alle disse ulovlige hunde skal have mundkurv på, det synes jeg tiltrækker en negativ opmærksomhed på disse hunde.

    jeg synes virkelig at denne lov er hul i hovedet, da det som regel vil gå mest ud over dem, der ikke udgør problemet...dem, der avler med tavle. f.eks ast SKAL mentaltetstes inden avl.


  • #3   16. jun 2010 Godt skrevet!!!' Er så meget enig med dig!

  • #4   16. jun 2010 hvor står det at liste hunde ikke må færdes i hundeskove?

  • #5   16. jun 2010 Du har til dels ret, men jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor jeg personligt altid skulle have mine hunde i snor? Så længe man har kontrol over sine hunde, ser jeg absolut ingen problemer i at gå løse med dem.

  • #6   16. jun 2010 men der er jo det der er problemet at folk går løs med deres hund fordi de har styr på dem og lige pludselig en dag så har de ikke!

  • #7   16. jun 2010 Jeg synes det er almindelig respekt, at man sætter sin hund i snor når man passerer en anden hund. OGSÅ selvom man "altid har 100% styr på hunden" - det er der ingen der har. Bare fordi det ikke er sket før, betyder det ikke ,at det ikke KAN ske.

  • #8   16. jun 2010 Siri.. jeg tror skam på, at DU har styr på dine, men jeg møder dagligt folk, som ikke kan kalde deres hund til sig, og det er knap så fedt når man har en hanhund, som ikke gider andre hanner... og ejeren siger altid... Det har den aldrig gjort før. Folk kan jo ikke administrere deres hunde.. og de har ikke styr på dem.. uanset racer.. og det er derfor denne lov er kommet.... der er jo problemer.. jeg er imod forbud af racer, men et eller andet skal der ske med alle disse problemhundeejere.

  • #9   16. jun 2010 Siri R
    Uanset hvad der sker så har du altid styr på dine hunde? Uanset hvilken situation I måtte ende i, så har du altid 100% styr på din hund? Der kan ikke ske noget uforudset så du ikke har styr på din hun?
    Hvis du kan svare Ja til det, jamen så slip da dine hunde så de kan gå plads ved siden af dig.
    Men hvis dette gælder for dig så gælder det også for alle andre med 100% styr på sine hunde.

    MIN HOLDNING er:
    Alle hunde skal i snor undtagen de steder hvor man gerne må lade sine hunde løbe frit. For hvis alle hunde er i snor uanset race, så længe det er en hund, så er der altid styr på hundene.


  • #10   16. jun 2010 hvor står der en liste hund ikke må være i hundeskove?

  • #11   16. jun 2010 Ja, det er desværre pga at folk har regnet med, at de havde styr på deres hund, at denne lov er kommet, og så selvfølgelig også nogle paphoveder, der bare skulle spille smart. Man har flere gange hørt om en hund f.eks af lille race, der er løbet hen til en af de hunde, der i dag er forbudt, der så var i snor, og ejeren utrykkelig sagde, at den ikek kunne lide andre hunde. Den lille hund render så hen og bliver bidt. Hvis skyld er det så....? jeg ved godt hvem der fik skylden. Og det er virkelig trist.

  • #12   16. jun 2010 Helt enig christina! Det kan godt være hunden er rolig osv, men lige pludselig kan de komme en lyd eller en anden hund, som gør hunden ophidset..

  • #13   16. jun 2010 Siri: Jamen jeg har også styr på mine hunde, de kan også sagtens gå fri ved fod?? Men fordi der er nogle idioter der ikke har kunnet holde styr på deres møghunde, så er mine hunde på listen.. Det er da lige så træls for mig, som det ville være for dig?

    Så på med snoren hvor dette er påbudt!! Og det skal sgu gælde OS ALLE!!


  • #14   16. jun 2010 Louise - jeg er helt enig! Der er bl.a. en bullterrier ude ved mig som slet ikke kan med andre hunde pga. et overfald. Hun er enorme problemer med andre hunde og deres ejere. For folk har simpelthen ikke styr på deres hunde. Jeg oplever det også tit selv, især nu hvor jeg har hvalp. Jeg vil absolut ikke have at han snakker med hunde jeg møder på turen - netop fordi han skal lære aldrig at opsøge fremmede hunde uden tilladelse.

    Christina - ja, det har jeg! Altid! Desværre bliver jeg ofte nødt til at tage mine hunde i snor - især når jeg møder andre. For selvom jeg dække mine af eller de går på plads, så tager folk en løs hun som en åben invitation til leg.

    Jeg ville være rigtig ked af altid at skulle have mine hunde i snor. For de fritløbsområder der findes i dag - dem sætter jeg aldrig mine ben i. Mine hunde skal bare ikke have de negative oplevelser ved at komme i hundeskov!


  • #15   16. jun 2010 Maria: Så fordi du ikke længere må gå løs med din hund, så skal vi andre heller ikke? Det er da både snævertsynet og egoistisk!

  • #16   16. jun 2010 De steder hvor det er lovligt at gå uden snor, der syntes jeg selvfølgelig det er helt okay.. Men ellers syntes jeg ikke.. Og det er ikke bare fordi jeg ikke må.. Jeg har ALTID snor på mine.. Vil ikke risikere noget som helst.. Har lært dem at gå fri ved fod, men det er ikke noget vi bruger ude i offentligheden..

  • #17   16. jun 2010 Her hos mig (i Aalborg) er det lovligt at gå uden snor alle offentlige steder. Ved godt at der er byer og kommuner der har flere restriktioner, men vi har heldigvis ret frie rammer.

  • #18   16. jun 2010 Siri - Nu er min geografi mega ringe! Men der er da snore påbud på alle offentlige strande fra 1. marts til 1. oktober.

  • #19   16. jun 2010 Vi har ikke rigtigt så mange stande heromkring:) Det er primært byområde med parker og naturområder.

  • #20   16. jun 2010 Siri - Arh, okay. Tænkte det nok smiley

  • #21   16. jun 2010 Flot skrevet, for helt rigtigt så er disse hunde racer faktisk nogens kæledyr, så lige gyldigt hvad man mener og hvad holdningen er til disse racer, så kan man lige forstille sig hvordan det er at folk er direkte kolde og kyniske, igen ku ik ha skrevet det bedre smiley

  • #22   16. jun 2010 Siri.. kan sagtens forstå dig.. og jeg mener ikke alle skal straffes pga nogle, som ikke magter det ansvar at have hund. Denne lov straffer ikke alle... men den straffer godt nok mange uskyldige... og jeg føler med de ejere.. og kan godt forstå de kæmper med næb og kløer, selvom det er for sent.
    Min har ikke problemer med andre hunde, så længe det ikke er løse hanhunde som kommer over til ham... men folk fatter jo ikke noget.. selvom man siger det, så lader de stadig deres hund komme over... og selvom min kunne med alle, så ville jeg stadig ikke lade ham hilse på alle vi møder på vores vej.


  • #23   16. jun 2010 Lige præcis tanja!

  • #24   16. jun 2010 Louise - netop. Mine hunde skal overhovedet ikke hilse på fremmede hunde! Og jeg synes folk er enormt dårlige til at respektere det.
    Jeg får ofte den kommentar: "nå, de må nok ikke snakke, hva!" Ofte sagt sådan lidt tvært. Jeg oplever også at folk bliver sure, når jeg beder dem om at hente deres hund, som er ovre i hovedet på mine (som er afdækkede).


  • #25   16. jun 2010 Bare du ville lade være med at skrive "nogen" er bange for dem - det er rigtig mange! Endda så mange at denne lovgivning var nødvendig.

  • #26   16. jun 2010 Fætter Karin
    Så kan vi godt ændre det til mange, for det er som du siger rigtigt. Det gik lidt hurtigt med at skrive og samtidig langsomt. Men håber folk forstår hvad jeg mener.


  • #27   16. jun 2010 Det er okay. Det virkede bare som om, der har stået en flok hysteriske blondiner og skræppet op ;o)

Kommentér på:
Muskelhunde lov!

Annonce