{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
989 visninger | Oprettet:

Min hund vil gerne være mor... {{forumTopicSubject}}

Fik lige en tanke om den idé mange får, angående det at få hvalpe på sin tæve...

Misty fik lige pæren til at lyse i mit hovede :OP
Hun er vist nok ved at blive falsk drægtig :O( Men hendes opførsel gjorde lige at pæren på første sal begyndte at lyse..
Når man ser sin dejlige tæve tage et stykke legetøj og så forsigtigt bære rundt på det. Putte det tæt ind til sig og begynde at nusse den. Så er det at vi mennesker sætter følelser på det. For hunden er det jo bare et instinkt som sætter ind (ja, et tosset et idet det er et stykke legetøj de behandler som hvalpen) Men da hun tog det lille pive legetøj som en hvalp, hun så så kærlig ud da hun bar rundt på den og nussede den. Ja indtil hendes onde onde mor tog legetøjet, en god kniv.. Ja så aflivede jeg piv piv... Så nu er det et pivelegetøj uden lyd.... Så nu er hun ved at slå sin elskede hvalp ihjel... Den får ikke for lidt, for nu piver den ikke til hende mere :OP

Men tanken gik lidt på at folk måske ser den opførsel og selv sætter "menneske følelser" på, istedet for at tænke på en hund som er lidt "psykisk syg" (ved ikke om man kan kalde det det, når de er falsk drægtige, men lidt små tossede er de tæver nu når de gør det :OP

Jeg sidder absolut ikke og siger at det er i orden at bruge det som en grund for at avle på sin tæve, for jeg synes at bruge den grund er meget forkert! Men tror bare at mange overfører menneske følelser til ens hund, for vi hundeejere elsker jo vores hunde mere end noget andet på denne jord. Og så kan det jo tit ende med at vi "misfortolker" og putter mere på end det hunden egentlig har gang i.

En lille tanke fra mig og min tossede Misty aka "jeg har fået en lille pive hvalp, som nu ikke piver mere, som jeg så er ved bide i hjel" :OP


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund vil gerne være mor...
  • #1   23. jul 2010 Jeg er helt enig og jo, det er ski et ringe agument for at lave endnu flere hvalpe.
    Men desværre så eksistere skrønen om at et kuld hvalpe forhindre flere falske drægtighender i bedste velgåede.


  • #2   23. jul 2010 Har en ven hvis tæve var meget slemt falsk drægtig dyrlægen anbefaldede hun fik et kuld hvilket hun gjorde og det hjalp ikke og nu er hun så gammel at adfærden ligger så meget i hende at en sterrilation ikke virkede heller. Så det rigtig øv for dem at dyrlægen sagde det for så kunne hun måske have forandret sig hvis hun var blevet sterriliseret tidligere

  • #3   23. jul 2010 hvis du mener den er falsk drægtig, skal du først og fremmest fjerne alt hvad hun bruger som trøst. og ja det kan være dejligt med et kuld hvalpe, men kan se at Misty er omkring 6 år, så hun er for gammel til at få sit første kuld nu,

  • #5   23. jul 2010 Evi N
    Tror ikke du helt forstår hvad det er jeg skriver... Har absolut ikke i sinde at få hvalpe på min 6 år gamle tæve. Aldrig om jeg kunne drømme om det. + jeg er blevet en tavle snob :OP Så det skal være med tavle og inden en hvis alder.
    Og ja hun er falsk drægtig, Og ja jeg har fjernet alt hvad hun synes ligner en hvalp.
    Jeg er ikke helt grøn hvad angår hunde :OP Men tak for tanken og rådene :O)
    Men det jeg vil frem til er at jeg måske kan forstå hvor den idé kommer fra med at man gerne vil have at sin hund skal være "mor". Og igen, holdningen er at jeg vil absolut fraråde at man avler på sin tæve af netop den grund!


Kommentér på:
Min hund vil gerne være mor...

Annonce