{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.203 visninger | Oprettet:

at adoptere hunde fra grækenland {{forumTopicSubject}}

tjaa. jeg sad lige og kiggede på en hjemmeside for græskehunde der venter på at blive adopterede.
Altså jeg tror hundrede procent at jeg godt kunne finde på det, nu jeg også selv i grækenland hvert ås og jeg synes sgu mange af de hudne har det hårdt.

Men hvad er jeres holdning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at adoptere hunde fra grækenland
  • #1   14. aug 2010 Jeg har selv haft en og fortryder det ikke. Der kan være problemer forbundet med det, men det kan der også ved danske internathunde smiley

  • #2   14. aug 2010 Jeg synes de skal hjælpes i deres hjemland. Sørge for at få steriliseret de raske og få aflivet dem med problemer.
    At tage dem med her til hjælper ikke på den lange bane og der er rigeligt med danske hunde, der mangler nye hjem.


  • #3   14. aug 2010 klipper lige lidt fra deres hjemmeside:

    De penge man betaler for at adoptere en af vores hunde dækker de omkostninger vi har ved at hjemtage hunden, og er der en sjælden gang 'overskud' på en hund, bliver pengene omgående sendt tilbage til det videre arbejde i Grækenland.

    Når man adopterer en hund fra Grækenland gennem Græske Hunde, hjælper man samtidig en hund på gaden til et bedre liv, da kr. 500,- af adoptionsprisen indgår i vores neutraliseringsprogram.

    Baggrunden for problemerne er flere: Ifølge den græske lovgivning er det de enkelte kommuners ansvar at sørge for neutralisering, dyrlægehjælp og adoption af hunde og katte på gaden, men som enhver der har besøgt Grækenland ved, lever kommunerne ikke op til dette ansvar. Derfor er der godt 500.000 hunde der lever på gaden, og endnu flere katte. Langt størstedelen af disse dyr er kasserede kæledyr, dels fordi den græske lovgivning ikke giver mulighed for human aflivning af raske dyr, og dels fordi grækere generelt er imod neutralisering af hunde og katte, hvilket resulterer i mange uønskede kuld flere gange om året.


  • #4   14. aug 2010 Hjælp hundene i deres hjemland, Er noget jeg tror? at det er lidt efter , som når vi hjæper en hundehandler med at købe hans/hendes hund, så er der straks en ny,------Jeg mener, send pengene, så de kan få dem steriliseret , tag så en hjemløs herjemmefra, så har hjulpet !!

  • #5   14. aug 2010 min Gaia er fra grækenland skriv en pb med spørgsmål hvis der er noget du vil vide

  • #6   14. aug 2010 Jeg ejer en graesk gadehund, samt har arbejdede med gadehunde i Graekenland i 3½ maaned.

    Der er mange mennesker i Graekenland der arbejder meget haardt for sagen om at afhjaelpe problemet med gadehunde (baade graekere og udlaendinge).
    Deres foerste prioritet er selvfoelgelig at neutralisere hundene paa gaden for at stoppe yderliger avl!!
    Derudover at soege for evt syge hunde og tage dem der ikke kan klare sig paa gaden ind paa et internat.

    Til sidst er der et meget lille antal hunde hvor man kan se at de med fordel kan adopteres vaek, graekerne vil ikke have dem, derfor henvender man sig til udlandet.


    I Graekenland er det saaledes at hunde og dyr i det hele taget, menes ikke at have nogen sjael og dermed kan de ikke foele smerte.
    Dog er liv saa hoejt vaerdsat (religioest)at det er forbudt ved lov at aflive hunde over 6 eller 8 uger gammel (Kan ikke lige huske hvilken det er)

    En typisk hstorie kunne se saaledes ud:
    Graekerfamilie koeber sig en lille hvalp i dyrehandlen. De synes den er maegtig soed og den faar lov at bo i deres have. Hunden bliver unghund og er nu ikke laengere saa nuttet som da den var hvalp, familien saetter den derfor af oppe i bjergene, binder den til et trae eller saetter den bare af paa et gadehjoerne langt vaek fra boligen, og derefter skaffer sig en ny nuttet hvalp.

    Hunden der er blevet sat af paa et gadehjoerne soeger selvfoelgelig hen til mennesker, for den ved at det betyder mad, dog er den lige saa lidt vaerd som en rotte er i DK, saa disse mennesker sparker, jager den vaek, koerer den over, eller forgifter den.

    Bliver denne hund ikke draebt, er den nu en gadehund og ikke kun en gadehund, men en fertil gadehund.

    De graekere der vaelger at beholde deres hunde laengere end til unghunde stadiet (hunde over 5kg kommer naesten aldrig ind i husene og bor), neutralisere ikke, for ligesom med at aflive, er det at gribe ind i naturens gang. Nogle af disse fertile hunde, lever ikke indhegnede i folks haver, men kan komme vaek hvis de vil, ergo kan de komme ud og producere hvalpe.

    Stoerstedelen af Graekerne anser som tidligere naevnt gadehunde paa lige fod med Danskerne og rotter, derfor er de fuldstaendig ligeglade med at goere noget for at afhjaelpe problemet andet end at paa brutal vis draebe dem de kan.

    Der er EN ting Graekerne er bange for, og det er faldende turisme, saa derfor hvert aar lige inden turist saesonen starter bliver der lagt gift ud til alle hundene, og de hunde turisterne ser, er en yderst lille del af hvad der egentlig befinder sig der eller har gjort foer forgiftningerne.

    At adoptere en gadehund er ikke for alle, man ved ikke hvad man faar. Den kan vaere nok saa mentaltestet paa alting i Graekenland, men foer den er i hjemmet kan man ikke vaere sikker. Man skal vide at der foelger bagage med. Nogle hunde gaar ind i hjemmet som om de aldrig har bestilt andet, andre tager noget laengere tid for at adjust.
    Plus man ikke har en jordisk chance for at vide hvad de er blandinger af.


    MIn egen Chili er et pragteksemplar. Hun boede paa gaden, kom til DK som voksen og har aldrig vaeret anderledes hjemme end hun er den dag i dag smiley

    Til slut vil jeg sige at jeg er yderst ambivalent mht det her emne, for paa den ene side, er det jo fantastisk at aendre hele verden for saadan en lille skaebne og give den et godt liv,
    paa den anden side er jeg imod hovedloes avl og at man burde koebe hund med tavle.

    Jeg vil ikke goere mig til dommer om hvad nogen skal goere eller ikke goere, men jeg kan fortaelle min historie og det er lidt af den hermed gjort smiley






  • #8   14. aug 2010 Jeg ser det som det samme som at danmark hjælper andre mennesker fra andre lande.. Altså.. Vi giver penge når andre lande har brug for det og hjælper dem. Men der er da også mennesker i danmark der har brug for hjælp?
    Det samme er det da med disse hunde. Og det er jo noget mere extremt der end det er her i danmark.
    Jeg synes at hvis man brænder for at give sådan en hund en lys fremtid så er det helt klart det man skal gøre smiley Godt nok er der også hunde her i danmark. Men der er også rigtig mange mennesker til at hjælpe. Hvis der var så mange mennesker der som ville hjælpe stod de nok ikke i det problem.
    Jeg har haft en hund som der ikke havde haft det godt. Og jeg tør simpelthen ikke igennem det igen. Men jeg synes det er super fedt når andre gør det smiley


  • #10   14. aug 2010 *DKK* Basset Hound ! :
    Det er vel aldrig forkert at hjaelpe et andet levende vaesen lige meget hvor det kommer fra??


  • #11   14. aug 2010 Tja jeg har jo selv en Græsk hund og jeg elsker hende utroligt højt, men der er meget arbejde i at få en gadehund. Jeg vil ikke undvære min hund men den næste bliver uden tvivl en Dansk hund med tavle... Jeg har også haft en Græsk kat der dog har fået nyt hjem da den ikke kunne med mine andre katte, hun åd dem simpelthen, det lå så dybt i hende at hun har skulle slås for sin mad osv og selv efter 2 år hos mig ændrede hun sig ikke og de andre var så bange for hende, så hun fik et hjem hos en sød familie uden andre dyr og der trives hun.

  • #13   15. aug 2010 Den eneste maade man kan laegge press paa dem, er at lade vaere med at tage paa ferie der, og hvor mange kan aerligt sige man vil lade vaere med det,..

    Graekerne er ligeglade, de forgifter bare videre, det er loesningen for dem!!


  • #14   15. aug 2010 Linda R :

    Helt enig, det er ikke den bedste maade at hjaelpe paa. Den bedste maade ville vaere at fraroeve dem turismen.

    Naar man ikke kan det, er det maaske ikke saa forfaerdeligt at hjaelpe enkelte individer ud at at usselt liv og en forfaerdelig doed?



  • #16   15. aug 2010 Martin J: Hvalpen kommer om du fjerner en hund eller ej, der er ingen forskel.

    Linda R: Helt enig smiley Det eneste der er skyld i gadehundene, er Graekerne selv. Men indtil de bliver presset hvor det goer ondt (laes: evt turismen), forbliver situationen som den er nu


  • #17   15. aug 2010 En skaebne er vel en skaebne? Om den er blaa, groen eller fra Pluto?

    Et levende individ er vel et levende individ hvorend dette individ er placeret i universet?


  • #18   15. aug 2010 Martin J : Det goer heller ingen forskel andet and for det enkelte individ der bliver reddet ud af slummen, men hvilken forskel det goer for dette individ!!

    Graekenland har fundet den loesning der passer dem, de forgifter inden turist saesonen, saa det ikke ser saa slemt ud for turisterne, og bliver det slemt paa andre tidspunkter af aaret, forgifter de da bare der ogsaa..

    Jeg fik personligt smidt gift i bacon paa trappen til min hund da jeg boede der. De er ligeglade!


  • #19   15. aug 2010 Jeg kan undre mig over folk til tider. Hvis et dansk internat eller privatperson truer med og afleive en hund, så er folk der med det samme. Nej det kan man ikke. Den skal have et nyt hjem.
    Samtidig henter folk hunde fra Grækenland, istedet for og hjælpe de hunde i Danmark der mangler hjælp. Nej dem i Danmark kan andre tage sig af.
    Ja, de græske hund har det dårligt, og de bør hjælpes. Men det hjælper ikke de hunde at man tager nogle af dem til Danmark. Det hjælper kun den ene hund man har taget hjem.
    Gå dog ind i arbejdet med og få Grækerne til og indse problemet, og hjælp alle hundene dernede, istedet for bare lige en enkelt hund, som man tager herhjem.


  • #20   15. aug 2010 Hold nu kæft altså! Jeg fatter ikke at hver eneste gang udenlandske hunde bliver nævnt, så går folk helt i koma og snakker om at "hjælpe hjem me først". Jeg håber virkelig at jer, der brokker jer rent faktisk gør en indsats herhjemme. Det er så skidenemt at sidde på sin flade og have fine idealer.

    Hvis man nogensinde har oplevet den "taknemmelighed" og glæde sådan et lille individ kan vise, når den først tøer op i det nye hjem og rent faktisk finder ud af at der både er mad og kærlighed - så er man ikke et sekund i tvivl om at den beslutning man har taget er af enorm påvirkning for dette individ.

    Fint at folk vil hjælpe internaterne herhjemme - så er det jo bare med at komme i gang! Vil folk hjælpe internater i udlandet - ja, så er det da ligeså dejligt. Jo flere hundeskæbner vi kan hjælpe - jo bedre. Så er landet vel underordnet.

    Og hvis der er nogen, der er i tvivl om effekten af disse udenlanske projekter, så kan jeg varmt anbefale at læse lidt om ABC-programmer og biologiske tomrum - det nytter nemlig!!


  • #21   15. aug 2010 Jeg kan stadig ikke forstaa at mennesker der taenker paa dyrs vel og ve kan skelne mellem lande graenser..

  • #22   15. aug 2010 Siri R
    Ja, jeg har støttet de danske internater, og arbejdet med dyreinternat i 15 år.
    Det er da fint nok og redde et par hunde fra udlandet. Men hvad med alle de andre. Det hjælper jo ikke på landets love du tager en hund herop.
    Det er loven og deres syn på hundene man skal se på og få dem til og se anderledes på.


  • #23   15. aug 2010 Siri R
    helt enig - synes simpelthen holdningen til at "hjælpe hjemme først" er så kvalmende. Skla vi sige det samme når det kommer til mennesker? at så længe alle i dk ikke har råd de til julegaver så giver vi ingen penge til den mor i afrika hvis barn er ved at dø af slut...
    jeg hjælper de græske hunde (og vi har også selv en hund fra grækenland som vi fandt i en posi i en skraldespand efter han havde fået bank. Men ja ja vi burde da nok have ladet ham ligge og istedet donere 1000kr til dyrenes beskyttelse... (ironi kan forekomme)..

    Selvfølgelig skal de danske hunde hjælpes og det synes jeg godt nok også de bliver!!! Mange danske internater er virkelig flotte, og langt de fleste hunde sidder bestemt ikke på det i hverken halve eller hele år. De bliver tilset af en dyrlæge og bliver mætte hver dag! Men sandheden er at sådan er det bestemt ikke på alle internater i grækenland. Det internat jeg hjælper har omkring 100 hunde på MEGET lidt plads. HUndene når det billigste hundemad der kan opdrives og rester som en del venlige lokale kommer med. Det er bestemt ikke ualmendeligt at hunden her sidder på internatet i op mod et år og amgen sidder der længere. Der er ingen faste dyrlæger tilknyttet og de økonomiske midler er MEGET små.. OG jo selv dette internat er tilknyttet abc-programmer som for hver hund de tager ind på internatet og får de oenge de får fra os som rent faktisk hjælper, inkludere hundene på gaden i disse abc-programmer.. For ja alle hunde kan ikke bare fjernes fra gaden men de kan have et remeligt liv på gaden og det er netop hvad hjælpen går til - at hundene på gaden neutraliseres, får mad, bliver behandlet af en dyrlæge og ofte bliver tukknyttet en lokal som bliver ansvarlig for dem.. Det er i mine øjne reel hjælp som rent faktisk løser problemt... Og om en hund har det dårligt er det for mig fuldstændig ligegyldigt om den hund er i dk, grækenland eller for den sags skyld på månen - det er stadig en hudn og den lider nøjagtig lige meget hvorend den så er. Men her er vil ingen som benægter at der procentvis er flere hunde som har det værre i fx grækenland end i dk - for gør mand et så benægter man enten faktum eller også er man utaffelilg uvidende!
    og ja jeg har også hjulpet danske internater og hunde med at blive videreformidlet, med at melde ejere for v andrygt osv. Så jeg ved bestemt godt hvad der foregår i dk og det er ikke altid rat, men at dette er argument for ikke at hjælpe andre steder hvor der sker lige så forfærdelige ting og flere det har jeg meget svært ved at se - dertil rækker min etik ikke


  • #24   15. aug 2010 Brug hjernen, før du køber hund. S og jo der tager du altså fejl - det hjælper lige netop på landets love og befolkningens syn på dyr at der komme folk udefra og hjælper Det får mange til at få øjnene op for problemerne - selv politikerne. PÅ denne måde fik vi fx genneført den ordning med at lokale ver tilknyttet og ansvarligt på en flok af hundene på gaden - dette skete i samarbejde med byens borgmester og netop dette var med til at ændre også de lokales syn på dyr.. Fra internatet begynde sit atbejde der nede er der i dag store forkslle i en del lokales syn på hunde - man ser i dag fx hunde som bor inde i husene, som bliver luftet i snor, som får hundemad osv. Det så man bestemt ikke før - så det er altså nolet ofte den udefrakommende hjælp som vitterligt hjælper

  • #25   15. aug 2010 desuden kan det undere mig at flok vitterligt kan blive forargede over man har vælgt at hjælpe en hund fra fx grækenland "når der er såå mange i dk at hjælpe" og en del af disse folk da glad og gerne køber hvad fra en opdrætter (isteder for at hjælpe en af alle de hunde som sidder og venter!!) det er i min verden rygende dobbelmoral!!!

  • #26   15. aug 2010 Det er da fint der bliver neutraliseret nogle af hundene, men de er stadig gadehunde. Og folk dernede er trætte af den. Der kommer stadig nye til. Jeg syntes arbejdet dernede er fint nok, men fatter ikke hvad de skal herop for. Og endnu mindre kan jeg se dyreværnsarbejdet i at hundene sidder på internatet i 1 år. Det er efter min mening ikke til hundens fordel.Få dem dog til og indse de skal aflive dem istedet. Det er da langt mere humant.
    Vedr de danske internater er det ikke ualmindeligt foderet for en stor dels vedkommende er sponoreret af foderfirmaer bl.a. foder der er tæt på sidste salgsdato. Og det er vi meget glade for.Når en del af internaterne herhjemme er pæne skyldes det mest af alt frivilligt arbejde og folk der støtter økonomisk disse steder.Og til den , mange tak.
    Forøvrigt har jeg intet med DB og gøre.



  • #27   15. aug 2010 Brug hjernen, før du køber hund. S
    nu kan man altså ikke bare aflive hundene - så har man ikke helt indsigt i situationene der nede - der er som skrevet ingen dyrlæge tilstede og bestemt ikke altid den fornødne medicin.. Men ja der komme ofte (1-2 gange om året) tyske dyrlæger ned og arbejder frivilligt en weekendt og neutralisere og afliver hunde... Men som du fremlægger det så let er det BESTEMT ikke - det ville det være i en situation som den danske hvor hundene er LANGT heldigere....
    Og ja de hunden som bliver vlagt til at blive på gaden er nødvindigt da der ellers blodt kommer nye til. Har men neutralisert dem som er på gaden begræsner dette antalle - og det er altså tydeligt at der rent faktisk bliver færre gedehunde med diverse abc programmer... Og ja det ændre ikke hele situationen at tage en enkelt hund til dk - men stå man i stiuationen som vi fx gjorde med noah - at vi finder en hvalp som er blevet mishandlet sultet og smidt i en container kan jeg godt nok ikke se hvem det skader at tage ham med hjem. Det redder vel alt andet lige mere en hund end det ville gøre hvis vi tog til en opdrætter og købtre hvalp..


  • #28   15. aug 2010 og ja de dnake internateer for ofte sponsureret foderet - men de har som oftest foder! og er der pludselig en måned hvor der ikke er dette foder er jeg overbevist om kan vile kunne finde kapitalen til at købe noget i den måned... Det er som sagt en hel anden situation vi står med steder i fx grækenland og kan man ikke se det tror jeg på det er fordi kan ikke ved hvordan denne situation reelt ser ud...

  • #29   15. aug 2010 og nu er det internat jeg er tilknyttet også KUN drevet af frivillige (langt de fleste lokale) som gør et enormt stykke arbejde... Og det gør virkelig en forskel både for de hunde som er på ganden, for dem som får mulighed for at hjælpe og for de lokale som langsomt før øjnene op for det

  • #30   15. aug 2010 *Maria* .
    ja det kræver at man gider og kan finde ud af det - ellers skal man lade være.... nu er det med man vil have en hvalp som jeg ser det ikke en undskyldning - i sommers aflivede dyrlægerne 32 raske hvalpe under 4 måneder som ingen ville have så hvalpe er der nok af.
    Men ja det kræver at man ved hvad man går ind til - for i en del tilfælde skal der arbejdes på nogle ting - men der er nu også hvalpe og voksne hunde som man ikke kan mærke på at de kommer derfra - vi har heldigvis dygtuge tyske adfærdsbehandlere til at evaluere hundene inden de videreformidles


  • #31   15. aug 2010 og nej det er ikke altid let med en genbrugshund - har selv haft to af slagsen og ham den en var noget af en mundfuld (har var forøvrigt reddet fra en uheldig situation i dk)

  • #32   15. aug 2010 *Maria* .
    ja det er jo en holdning at have - jeg deler den ikke - jeg hjælper hvor jeg synes min hjælpe gør størst forskel og menst mening


  • #33   15. aug 2010 Jeg vil sige at selv hvalpene kan have bagage, saa man skal vaere varsom og det er ikke et projekt for foerstegangs hundeejere i min mening.

    Jeg er af den holdning at hvis man mener man kan varetage denne til tider store opgave med en genbrugshund, vaere den Graesk, Dansk eller Polsk og man vil goere en forskel for en enkelt individ, skal man springe ud i det.
    MEN det skal ikke vaere en oversprings handling for at ville goere en god gerning. Det skal vaere fordi man virkelig braender for dette enkelte individ og ikke hvad alle andre maatte taenke om ens gerning.





  • #34   15. aug 2010 "brug hjernen før du køber hund" - Jeg tillader mig lige at citere dig "Gå dog ind i arbejdet med og få Grækerne til og indse problemet, og hjælp alle hundene dernede, istedet for bare lige en enkelt hund, som man tager herhjem." - Hvordan vil du her hjemme fra "opdrage" grækere til at fuldstændig ændre deres syn på hunde og katte??? Hvis man er interesseret i at hjælpe en stakkels gadehund i Grækenland, altså hvorfor skulle man så ikke gøre det?! Nu er det jo ikke fordi at der render hjemløse hunde herhjemme som der gør i Grækenland. Ja det kan godt være der er hunde/katte der mangler hjem på internater, men jeg er da sikker på at de har det bedre end dem på gaden smiley

  • #35   15. aug 2010 Nu siger jeg heller ikke man ikke skal hjælpe, men at man skal hjælpe dernede. Dt er dernede problemet er, og det er dernede hjælpen skal foregå.
    Fordi børn/voksne sulter i Afrika, tager vi dem heller ikke herop, men hjælper dem dernede.
    Alle de stakkels hjemløse efter flodbøljer hjælper man også derhjemme.


  • #36   15. aug 2010 Brug hjernen, før du køber hund. S
    nu forholder det sig bare sådan at man rent faktisk hjælper meget dernede ved at tage nogle af hunden til andre lande og give dem gode liv - jeg kan love dig for det noget som fx lokale politikere er opmærksomme på. Det har faktisk betydet så meget at en del lokale politikere har forsægt at få stoppet mulighedn for at hunde kan transpoteres ud af landet. Dette blev dog ikke til noget men istedet satte de gang i et lokalt "dyrepoliti" som følge af dette. Samtidig tror jeg på at langt de fleste som hjælper dernede er de samme mennesker som fx også tager en hund til dk. Jeg har selv en hund der nede fra men dette betyder bestemt ikke at jeg ikke hjælper dernede - tværtimod! jeg er både frivillig og sender penge derned og det tror jeg bestemt også er en af følgerne af at folke kan involvere sig personligt ved fx selv at overtage en af hundene - det ene mener jeg på ingen måde udelukker det andet - tværtimod!!!!


  • #37   15. aug 2010 Jeg har lige kigget på DB´s hjemmeside. De har i øjeblikket 9 hunde til adoption. Internatet i Rødovre 4. Nu ved jeg ikke med andre internater, men det kan altså ikke være overvældende mange hunde de har heller. Jeg kan ikke rigtig se hvor alle de der stakkels hunde er henne af?

    Jeg har en græsk hund, har haft ham i snart 3 år og glæden ved at se en hund blomstre op når de falder til, finder ud af at de ikke skal kæmpe for overlevelse, at ikke alle mennesker er farlige osv. er simpelthen lykken. Det kræver arbejde, men for mig har det været det hele værd.

    Det er svært at forestille sig forholdene i Grækenland, og jeg glæder mig hver dag over, at det i mindste ikke er min Otto, som skal kæmpe for sin overlevelse.

    P.S. min anden hund er fra et dansk internat, så det ene form for adoption udelukker skam ikke den anden smiley


  • #38   15. aug 2010 pia S
    helt helt enig - tværtimod!!! Og ja som du siger det - man ændre ikke hele verden for alle hunden ved at redde en - men for den ene man redder ændre man alt - det er af og til vigtigt at huske der er individer bag...
    Og ja du har ret - de internater i dk som jeg har været knyttet til eller har været ude at besøge i forbindelse med adoption af hund kan på INGEN måde sammenlignes med nogle af de græske - der sidder oftest omkring 5-10 hunde og de har det godt for heldigvis er de danske internate gode. Men det er en helt helt anden verden i fx grækenland hvor nogle internater godt kan have op mod 100 - 150 hunde - det er en væsentlig anden situation


Kommentér på:
at adoptere hunde fra grækenland

Annonce