{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.545 visninger | Oprettet:

Mentaltest af listehund.. {{forumTopicSubject}}

Sikke alle de spørgsmål jeg har idag :O) Håber i bærer over med mig...

Men er der nogen af jer der ved om jeg stadig kan få mentaltestet min Amstaff, selvom hun nu er en listehund?? Jeg tænker at hvis det er på en privat grund, er der vel ikke mundkurvskrav??

Og ville I gøre det hvis det var jer?? Mentaltesten er jo egentlig tænkt som et avlsredskab, og da avl er udelukket er testen jo i princippet ligegyldig.. Jeg tænker bare at det ville være spændende at vide hvad min hund indeholder...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mentaltest af listehund..
  • #1   30. sep 2010 Jeg ved faktisk ikke om det kan lade sig gøre, men jeg er selv ejer af en listehund (amerikansk bulldog) og synes det lyder som en rigtig god ide, det vil jeg da helt sikkert selv undersøge.
    Så hvis du får muligheden for det så synes jeg da at du skal prøve det. Det kan kun være en god ting at vide om sin hund - uanset hvilken race det er!

    Håber du finder ud af det smiley


  • #2   30. sep 2010 Hvis jeg var dig, ville jeg evt prøve at tage kontakt til alpha-adfærdscenter, de træner service g politihunde og har en del med adfærd at gøre...

    Eller endnu bedre, Dansk Terrier Klub - særligt B.I.G (Bull Image Gruppen)

    smiley

    Pøj med det - håber du finder en måde, og jeg/vi vil da også meget gerne høre hvad du evt. finder ud af, går lidt med samme tanker som dig.


  • #3   1. okt 2010 Hej Maria.

    Det er stadig muligt omend det stiller andre krav:

    Taget fra: http://www.dansk-kennel-klub.dk/Blanketter-regler-og-skema

    "Fra den 1. juli 2010 er det iflg. Hundelovens § 1a og 1b forbudt at besidde, avle og importere følgende racer og blandinger, hvori disse racer indgår: Pitbull terrier Tosa inu Amerikansk staffordshire terrier (amstaff) Fila brasileiro Dogo argentino Amerikansk bulldog Boerboel Kangal Centralasiatisk ovtcharka Kaukasisk ovtcharka Sydrussisk ovtcharka Tornjak Sarplaninac
    Hunde af disse racer, der har en godkendt ønskeprofil, kan fremover kun blive mentalbeskrevet med særkrav til testens udførelse: Testarealet skal være privat ejet og hegnet, således at de berørte racer kan gennemføre testen uden mundkurv og line iht. pkt. 6"




    At finde en beskrivelse hvor man så må få lov, at være med er så næsten umuligt. Jeg har haft skrevet til samtlige kontaktpersoner af mentalbeskrivelser øst for storebælt i år (undtagen for tests der afholdes dage hvor jeg ikke kan deltage), for at få Loca beskrevet men jeg har ikke kunnet få plads nogen steder (jeg var også igang inden loven blev indført).


Kommentér på:
Mentaltest af listehund..

Annonce