{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Knurre.. {{forumTopicSubject}}

Hej..
Har lige et enme jeg vil drøfte med jer.
Har verdens mest kjælle og glade schæfer.. Havde dog en trals oplevelse der fik gråden frem i lørdags.. Har altid måttet være med i at spise en godbid/ben eller hvad han nu får.. Sidde og kigge med. I lørdags gav jeg ham et rigtig lækkert ben med masser af kød, og han knurrede af mig, flere gange bare jeg stod og kiggede på ham. Hvis jeg kaldte ham i køkkenet med benet, slap han det, ku få ham på plads og gav ham benet igen og han var glad. Men på hans tæppe knurrede han selvom jeg kiggede på ham.. ALDRIG har jeg set ham så beskyttende før og fik et chok.. Min elskede kjælle hund knurrede af mig.. Puha..
Er det normal adfærd? Ved det er en naturlig ting, men puha ved ikk hvordan jeg skal reagere, har sgu svært ved at han gjorde det.. Ringede til min svigerfar der altid har haft schæfer og han sagde at han ikke skulle ha benet mere, jeg fik det fra ham og han fik det i haven dagen efter.. Nu ved vi da han ikke skal ha det inden dørs mere..
Har andre oplevet dette..? Nogel har nok, men hvordan skal man reagere.. Han er altid en glad og kærlig hund ellers, og bagefter faldt han i søvn i mellem mine ben i en dyb søvn, han kan godt lige at være nær mig især når han skal sove.. smiley
Men mor her er såret.. Hehe.,.. Håber ikke på negative kommentarer, for synes jeg er lidt nede over oplevelsen, så håber bare på jeres forståelse og enten gode kommentarer på hundes adfærd..

Stort hunde kram Rikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knurre..
  • #1   4. okt 2010 Vores kan også godt knurre hvis den har fået noget lækkert, men slet ikke noget jeg er bange for..

  • #2   4. okt 2010 Ja altså, for mig lyder det som om han er en lille smule usikker på om du nu skulle finde på at ta det igen.

    Det jeg ville gøre er nok at gi ham benet og gå væk, lidt senere gå derhen igen for lige at smide en godbid ned også, sådan ville jeg blive ved for til sidst kunne sætte mig ved ham igen, ikke nogen form for kontakt, men stadig lige smide en godbid over. og selvfølgelig en masse rosen ord undervejs


  • #3   4. okt 2010 Jeg ved også at tæppet måske er hans sted, men han har aldrig vist den adfærd, men benet var også godt og uden for tæppet kunne han også slippe benet og var legesyg og ville gøre alt for at få det igen ved leg.. Men øv, man blir såret.. Den første gang han knurrede der i lørdags og jeg skældte ham ud over det, rejste han sig og gik rundt og tissede, det har vi oplevet før når han har været nervøs, eller han ved han gør noget forkert.

  • #4   4. okt 2010 Steffen: Ja min kæreste siger også jeg skal slappe af og det er naturligt..
    Vibeke: Ja men plejer nu ikk at tag det fra ham, men kiggede bare og på et tidspunkt nussede jeg ham også på ryggen mens han tyggede.. Men hvis jeg smider en godbid ville han ikke sanse den, for benet er bedst.. Hehe.. smiley Men kender godt din pointe.. smiley


  • #5   4. okt 2010 Jeg sidder somtid og snakker med vores men den får et ben, netop for den ikke skal gøre noget, hvis der en dag skulle være et barn.. når den knurre blive jeg ved med at snakke med den og siger,. NEj.. ::)

  • #6   4. okt 2010 Måske hvis det er en rigtig lækker godbid som f.eks et stk frikadelle eller lign. det er jo lidt bedre en lige en "tør" hundekiks.

    Men ellers må man jo bare acceptere at når han er på tæppet, så skal han ha den fred.


  • #7   4. okt 2010 Ja jeg har altid gjort det som i forslår.. som sagt har der aldrig været noget før,så blev lidt fortvivlet og sagde nej til ham. Men ja for eftertiden skal sådan et lækkert ben hugge nydes i haven. Man tror bare lige pludselig man har en mega farlig hund.

  • #8   4. okt 2010 CITAT: men benet var også godt og uden for tæppet kunne han også slippe benet og var legesyg og ville gøre alt for at få det igen ved leg.. Men øv, man blir såret.. Den første gang han knurrede der i lørdags og jeg

    Når du skriver sådan, må jeg indrømme jeg godt kan følge ham lidt... Når Bine får et ben, får hun det altid i fred. Jeg ville aldrig tage det fra hende igen, og slet ikke lege med det.
    Men når det så er sagt, så væn ham til en gang i mellem at i holder benet i den ene ende, og han gnaver i den anden ende. På den måde får han også lært, at selv om i rører ved benet, så kan han bare gnave videre uden at der sker noget, og at i tager det.

    Dejlig hund for øvrigt :o)


  • #10   4. okt 2010 Tanja det har jeg også altid gjort.. Så har vi hygget sammen med benet, men forstå mig ret, jeg måtte jo se hans reaktion, og prøve at lave en leg ud af det, og se hans reaktion på det, og det synes han kun var shjovt.. Så det ville jeg prøve, og det havde jeg min ret til, han skal jo ikke bare bestemme, jeg skulle se hans reaktion, nu det er første gang.
    MMJ: Tak søde.. Og ja han er rigtig lækker.


  • #11   4. okt 2010 Oh tak Tanja, ja han er skøn.. Elsker ham højt.. Vi plejer også at lade ham være, eller holder benet og hjælper ham med at gnave mens vi holder, han knurede bare jeg stod og kiggede, så derfor prøvede jeg at aflede ham fra tæppet og se han reaktion der.

  • #12   4. okt 2010 Læs bogen "Hundes & ulves adfærd", af Freddy Worm Christiansen
    Den fortæller om mad- og zoneforsvar. Så kan du forstå hvorfor din hund knurrer i den situation.


  • #13   4. okt 2010 Lone: Tak.. Sikke en god ide.. Det vil jeg undersøge..

Kommentér på:
Knurre..

Annonce