{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp alene hjemme - hvornår?
  • #1   17. okt 2010 Jeg begyndte efter 6 dage tror jeg. Gik fra ham 30 sek, så 1 min, så 2 etc

  • #2   17. okt 2010 Jamen den starter jo stort set med det samme.

    Vi tager det meget med ro herhjemme - Coffey, der nu er 13 uger har kun været alene hjemme rigtigt i 20 minutter. Til gengæld går vi ofte ind og ud af rum og af huset uden ham, hvilket over tid giver ham den erfaring, at vi går, men kommer tilbage igen.

    Vi har ikke brug for her-og-nu træning, så vi gør det over lang tid og meget stille og roligt. Det virkede ved sidste hund og det tror jeg også det gør denne gang.


  • #3   17. okt 2010 Stort set så snart de kommer inden for døren:-)

    Jeg går på toilettet, ud med skraldeposen, ind i soveværelset osv. Lukker døren efter mig og er jo tilbage i løbet af få minutter.

    Jeg har aldrig haft "alenehjemme" problemer:-)


  • #4   17. okt 2010 Jeg er også altid startet fra dag 1. Bl.a. fordi man jo skal på toilet, ud med skrald, tømme postkasse o.s.v. Det er jo kun få sekunder ad gangen i begyndelsen, og så bliver det gradvist øget. Har aldrig haft hunde med alene-hjemme problemer.

  • #5   17. okt 2010 Okay, disse ting gør jeg selvfølgelig også. Jeg tænker mere på når de skal være alene hjemme længere tid ad gangen, hvilke metoder bruger i til det?


  • #6   17. okt 2010 Hvilke metoder? Jamen det er som beskrevet. Går ud af døren, kommer tilbage.

    Hvis hunden er tilvænnet via de små ture ud og ind, der varierer lidt i tid, så er det jo bare om at forlænge tiden...

    Den ene gang, vapsen var alene i tyve minutter lå han med et kødben og vi så vores snit til det, da han var godt afledt.
    Men generelt er jeg ikke superglad for at hunden spiser når jeg tager afsted medmindre det er noget der er hurtigt og enkelt spist.

    Jeg fjerner tyggeben og lignende...


  • #7   17. okt 2010 Som jeg også skrev, øger jeg bare grqadvist tidsrummet, hvor man er væk. Og efterhånden som det bliver længere tid, sørger jeg for at hunden forinden har været aktiveret, men også er faldet til ro igen, og så kommer det næsten helt af sig selv, at vapsen bare lægger sig og slapper af indtil man kommer tilbage.

  • #8   17. okt 2010 Okay, tak for svar.
    Jeg læste engang et indlæg herinde, omkring at man skal lukke hunden ud, der hvor man ville have den skulle være alene, sætte et gitter op så den stadig kan se dig, og så skal man sætte sig ned på en stol og gradvist rykke sig længere og længere væk. Kender i til denne metode?


  • #11   17. okt 2010 jeg var for første gang væk fra min hvalp i dag, i ca 20 min, da jeg skulle ud og skaffe lobben kur.. men det havde det ikke, så måtte afsted i 20 min lidt sener igen. hvor jeg så fik fat i noget smiley

    ved ikke om det er at starte for hårdt op, da hunde jo egenligt ikke har noget tidsfornemmelse som vi har..


  • #12   17. okt 2010 Jeg begynder som regel efter 3 dage og tager det så derefter i hundens tempo. Har altid været heldig med at have "fri" hver gang jeg har fået hvalp, første gang var i en sommer læseferie og her anden gang har jeg arbejdet hjemmefra, hvilket har været fantastisk, da Lia lige skulle have en del længere tid en normalt.

  • #14   17. okt 2010 Mange skal jo på arbejde også selv om de har fået en hvalp. Det kan godt trænes rigemelig hurtigt også med gode resultater. Vi fik hunden en fredag også mener jeg der gik en uge inden den skulle være alene i 6-7 timer.

  • #15   17. okt 2010 okay, det lyder godt. jeg fik min i fredags. har så heldigvis efterårs ferie, hvor jeg kan træne den. men går i skole 250 meter fra hvor jeg bor, så kan lige nå hjem i pauserne og så lufte den ind imellem smiley

  • #17   18. okt 2010 Tak for alle svarene. Er der nogle her som har en stor og en lille hund der skal være alene hjemme sammen? Santos kan nemlig godt være alene hjemme, men han plejer kun at være i gangen. Vi havde tænkt os at lukke Loke (Den lille) ud i køkkenet og så have Santos til at gå på resten af hjemmet, kan man godt gøre det sådan?

  • #19   18. okt 2010 De kan sagtens enes, men de "slåsser" meget om hiraki lige nu, og så er jeg bange for at hvis Santos bliver for opstemt at han kommer til at træde på ham ved et uheld eller lignende, det er mere sådan noget jeg tænker på smiley

Kommentér på:
Hvalp alene hjemme - hvornår?

Annonce