{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Hmm, havde hun fordomme mod mig?(Chi) {{forumTopicSubject}}

Jeg har været til noget "jule tam tam" på min skole i dag, hvor alle os elever fra skolen, havde lavet vores egne "juleboder" hvor andre elever, familie osv kunne komme og købe ting. Vores boder har været åbne fra 9.30-12 om morgnen, hvor efter vi havde fri.

- Vi skulle så møde på skolen igen kl 17-19 hvor vores boder igen var åbne.

- Jeg havde så efter, at ha' tænkt det igennem osv, blevet enig med mig selv om, at tage min chihuahua Issa med, fordi hun havde været alene hjemme hele dagen, og fordi jeg ved hun elsker at være steder med mange børn og mennesker.
Jeg kender min hund GODT, og jeg VED at hun elsker at komme med ud til sammenkomster, og tog hende derfor med, i hendes taske, som hun elsker at ligge.

- LIGE i det jeg kommer ind af døren til skolen, kommer der en dame hen til mig som siger noget i stil med:

Damen: Er det din hund? (Issa stak hovedet ud af tasken)

Mig: Ja det er det.

Damen: Du godt klar over hvor sarte sådan nogens sind er, ikke?

Mig: Jo det er jeg, men jeg kender min hund godt og jeg ved, at hun nyder at være her og at komme med ud hjemmefra.

Damen: Når okay, det er godt fordi der er jo meget larm her. Jeg har nemlig selv 3 chi'er derhjemme.

Mig: Ja, men jeg havde ikke taget hende med, hvis ikke det var fordi jeg ved hun elsker at komme med ud.

Damen: Det er godt, man ser jo så tit, sådan nogen små piger, går rundt og tror hunden bare er at mode legetøj.

Mig: Jeg ved godt hvordan jeg skal behandle min hund, og det er bestemt IKKE noget legetøj for mig.

Mig igen: jeg må hellere gå.

Og jeg går herefter væk derfra, og går hen til "min" bod.
Det var 2 timer vi var på skolen, hvis nogen ville vide det (;

- Blev jeg lige stemplet der?

Iøvtigt kan jeg fortælle, at mig og Issa havde en utrolig hyggelig aften, og Issa nød i fuldedrag, at lege med alle børnene. Issa lå i hendes taske som stod på en stol ved siden af mig, med tasken åben så hun kunne kigge ud, og hun havde vandskål ved siden af. Hun kom også ned på gulvet hvor hun lege med børnene, og var selfølgelig ude og tisse og få frisk luft flere gange.

- Synes i, at jeg er en dårlig hundeejer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hmm, havde hun fordomme mod mig?(Chi)
  • #2   15. dec 2010 Desværre blev du der ramt af det, som vi med visse racer også bliver ramt af... Det bedste man gør i sådan en situation er at svare pænt med svar der rent faktisk vidner om at man ikke er en af dem der er fordomme imod... Men som med alt andet er nogle mennesker ikke til et omvende, de har en forudtaget mening og den rokkes der ikke ved....;o)

    Så gør dig selv en tjeneste at ryste sådanne møder lynhurtigt af dig, du ved hvad du er og kan stå inde for dig selv og dit hundehold, og det gør dine næremste også, og det er i bund og grund det vigtigste;o))


  • #3   15. dec 2010 Nej syntes da ikke du lyder som en dårlig hundeejer
    det da bedre hun kommer ud og opleve noget end hun sider der hjemme og kukkelure smiley


  • #4   15. dec 2010 Ulla M

    - Ja, og jeg kan måske egentlig godt forstå hun tænkte lidt sådan, da man jo desværre godt kan rende på sådanne piger i byen. Men fik bare en hel mærkelig følse indeni bagefter, og kan ikke lade vær, at tænke på det, så ville lige høre andres mening, men tak skal du ha' (;


  • #5   15. dec 2010 Jeg synes ikke du er en dårlig hundeejer.
    Men jeg tror du blev stemplet, fordi mange i din alder har en chi som legetøj, desværre


  • #7   15. dec 2010 Jeg kan godt forstå damens bekymring (da hun jo selv har forkærlighed for chihuahua'en) - og det er jo rigtig at mange af dem kan være sarte hvis de ikke er vant til det..
    Jeg er super dobbeltmoralsk og kan også selv få tanker omkring unge piger med en chihuahua, fordi de præcis har fået det ry med at det er en "køb-smid-væk" ting... Jeg runder snart de 19 selv, fik min første hund i en alder af 17 år, som er en blanding af chi. Jeg fik også mange sørgmodige blikke fra voksne mennesker - men det må man jo tage med, for der er jo en grund til at vi bliver set sådan på!

    Damen har kun tænkt det "bedste" for din hund, så du skal bestemt ikke tage det som et angreb - nærmere et kompliment at nogen siger det til dig. Det kunne jo være du ikke havde tænkt over situationen og ikke kendte din hunds reaktioner på larm og mange mennesker smiley
    Men i og med at du gør det, synes jeg bestemt ikke du er nogen dårlig hundeejer! Mange hunde nyder spændingen ved at være ude blandt mennesker - min Lilo er derimod ret reserveret og bange overfor et stort menneskefyldt rum, derfor kender jeg min hund nok til at jeg aldrig ville tage hende sådan et sted hen - medmindre vi selvfølgelig havde trænet og hun var blevet tryg smiley

    Så op med modet - damen tog dig nok ikke som en dårlig hundeejer smiley


  • #8   15. dec 2010 Tak for jeres svar allesammen, det var rart at høre andres meninger (:

    Jeg mødte forresten også en anden lidt ældre dame derude. Hun kom hen og ville snakke lidt med Issa, hvor damen siger at det var utroligt hun var så stille og rolig. Især fordi hun vidste at mindre hunde godt kunne være lidt tilbageholdende og agresive. Hun kunne rigtig godt lide Issa (;

    Jeg er forresten 19 år, og jeg bliver 20 her i foråret (;


  • #9   15. dec 2010 jeg kan altså ikke helt se hvorfor det gør noget. ja undskyld mig smiley

    jeg skrev til en herinde, som vil købe en mutte tæve til hans husky tæve. jeg skriver så en pæn besked til ham, om at jeg læst på en kennels side, at mutten har tendens til eget køns aggressivitet. og skrev at jeg bare ville nævne det hvis han ikke vidste det, så hvis hans husky tæve var dominerende ville det måske være en dårlig idé og at han måske skulle have det med i hans overvejelser (igen, hvis han ikke var klar over det).
    vedhæftede link osv.

    jeg skrev det jo kun i en god mening.

    det passede ham ikke smiley hehe

    jeg synes folk tolker sådanne meldinger som "jeg ved bedre end dig", men det er jo slet ikke meningen. man vil jo bare hjælpe hvor man kan smiley

    jeg synes bare det virker som om hun bekymrede sig for din hund smiley det skal du da bare være glad for smiley


Kommentér på:
Hmm, havde hun fordomme mod mig?(Chi)

Annonce