{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.692 visninger | Oprettet:

Antal dievorter?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

jeg har for en lille uges tid siden fået mig en skøn vizsla tæve på 3,5 år, efter at have studeret hende meget har jeg opdaget der "mangler" en dievorte?

Hun har 4 i den ene side og 5 i den anden side altså 9 i alt? så mit spørgsmål er:

Er det normale 10 eller 8 dievorter, eller 9 bare helt normalt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Antal dievorter??
  • #1   27. jan 2011 Det er helt normalt, mine 2 store piger har også 9, men det er normalt at det svinger som regel afh.af hundens størrelse. :o)

  • #2   27. jan 2011 Det er ikke usædvanligt, at nogle tæver har ulige antal dievorter.
    Og det er kun på zuchtschau i Tyskland, at jeg har oplevet at dommeren talte tævernes patter.


  • #3   27. jan 2011 det er ganske normalt...hvis du retter henvendelse til opdrætteren har hendes mor sikkert også kun 9dievorter...og hannerne fra kuldet har sikkert 10...dum fordeling..men ganske normalt...

    vi har haft det sådan i mere end 4 generationer nu..alt efter linier da der var to tæver der dominerede avlen i kennelen...den ene lavede afkom med 10 dievorter og den anden lavede dem med 9....og det var en sikker vinder hver gang :o)


  • #4   27. jan 2011 der er også stor forskel på vores tæver... nogle har flere og andre færre - har aldrig oplevet at en dommer overhovedet kiggede på det

  • #5   27. jan 2011 okay ja så er der jo intet galt men det så bare meget underligt ud da der lige manglede en i rækken på den ene side :o)

  • #6   27. jan 2011 Vores tæve har 13!!!!!! Da hun sidst var falsk drægtig hang de lige så fint side ved side som fine guirlander,O)
    Håber ikke at hun "planlægger" gæster ved dem alle.
    Satser på at der blir 2 babser pr baby, når den tid kommer!! ;o)

    Har aldrig hørt om at dommeren tjekker antallet. ;o)


  • #7   27. jan 2011 Det gjorde dommerne på den store weimaraner specialudstilling der finder sted i Nindorff hvert år;-D Til min store overraskelse skulle tæven løftes så hun stod på bagbenene og dommeren talte omhyggeligt patter.
    De studerede nu også tunge og svælg for farvede pletter, som også betragtes som en fejl:-O Så de er meget omhyggelige dernede;-D


  • #8   27. jan 2011 Ja, dét må du da nok sige!!!!!! ;o)

  • #9   27. jan 2011 Marietta: hold da op... de må da have fået morgen kaffen galt i halsen og blevet enig om at NU skulle der sørme orden på tingene smiley
    Hvad sket der så med tæverne med forkert antal patter.... blev de trukket i bedømmelse ??


  • #10   27. jan 2011 LOL Platugler *Ggg*
    Jeg tænkte mere på hvad det korrekte antal så mon er, og indenfor hvilke racer...
    For jo større hund jo flere patter har de vel så ?.
    Jeg syntes kun jeg kan finde 6 måske 7 på min Chi og hvis en GD har 13 så passer det jo med at ml.størrelse hunde har 9-10stk.

    Hehehe.. Jeg har ALDRIG spekuleret over det før, men jeg har også altid kun haft hanhunde tidligere..


  • #11   27. jan 2011 Anita.. jeg troede at normal antal var ens for alle racer... men at nogle bare havde flere eller færre....

    men lad os få en tælling... hvilken race har i og hvor mange patter har den?? og selvfølgelig hvilken køn smiley


  • #12   27. jan 2011 Lulu, fransk tæve: 10 stk
    Mimi, fransk tæve: 9 stk.

    :)))


  • #13   27. jan 2011 Roma - boxertæve - 9 stk
    Qline - boxertæve - 9 stk
    Chakira - boxertæve - 10 stk
    Touche - boxertæve - 10 stk (datter af Chakira)

    Måtte opgive at tjekke vores han... prøve ude og ville løfte ham op på bagbenene... for for hulen han vejer jo 40 kg, så jeg måtte opgive smiley


  • #14   28. jan 2011 Beauty - Alaskan Husky Tæve 9 stk.
    Prixie - Alaskan Husky Tæve 9 stk. søster til Beauty ;o)
    Cookie - Chihuahua Tæve 7 stk. er stadig i tvivl da de er mindre end knappenålshoveder og SÅ svære at finde. *Ggg*
    Benji - Basenji HAN 8 stk.


  • #15   28. jan 2011 haha...i er skøre...men jeg er med på den...altså...jeg har to..dog sat ud af avl..

    bonnie havde 9 stk...det valgte hun at overse da hun fik 14 hvalpe!

    alle i kuldet...7tæver..havde og har stadig 9 dievorter...hannerne som der også var 7 af, havde både tap samt 10 vorter...en meget ulige fordeling når man tænker på de gør lidt mere gavn på tæverne-altså dievorterne..tappen ka jo kun bruges til én ting...

    racen er og blir evigt: Bullmastiff..


  • #16   28. jan 2011 Hehehe. Tak for dit "input" Brak, :o))
    Nu ville jeg jo ha sammenlignet din race med i GD`en, pga. vægten, for det er jo ikke "kun" en mellem størrelses hund som mine 2= omk.30kg.stk. men det passer jo ikke med dievorterne.*Ggg* ;o)

    Det ser ud som om at min teori blir skudt i sænk pt. ;o)) Hihihi..

    Men nu vil jeg da lige prøve at spørge i Chi gruppen, hvor der er mange avlstæver, for deres ejere MÅ da vide noget om emnet, "Nu hvor jeg ikke med sikkerhed kan finde Cookie`s små "vorter" der hvor hun har meget pels. :o))


  • #17   28. jan 2011 min teori er at antal af dievorter er arveligt efter tæven...men jeg aner det ik og tror på ingen måde det er videnskabeligt bevist....ved bare at de to avlstæver min mor primært har kørt sin kennel på har givet samme antal dievorter til deres tæveafkom...tæven med 10 dievorter ga tæveafkom med 10 dievorter og hende med 9 dievorter ga tæveafkom med 9 dievorter.....oldebarnet i lige linie efter hende med de 9 dievorter har også lavet tæveafkom med 9 dievorter...

    så tror ik det har så meget med størrelsen at gøre...mere med arv...


Kommentér på:
Antal dievorter??

Annonce