{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.807 visninger | Oprettet:

Blærebetændelse - hvalp 10 uger {{forumTopicSubject}}

Hej med jer herinde..

Jeg har bestilt tid hos dyrlægen mandag, da jeg frygter min lille pige måske har fået blærebetændelse.

Jeg bermærkede igår at hun flere gange da vi var ude tissede flere gange i træk, og jeg tænker at det måske var fordi hun blev optaget af noget andet (vores anden hund fx. eller andet) men i dag har hun gjort det samme, små tissetåre flere gange, og hun er altså kun 10 uger, så hun burde jo ikke afmærke teritorium allerede.

Synes I at det lyder som blærebetændelse? høre gerne kun fra folk med egne erfaringer og ikke hvad "folk tror"

- har haft snudeskaftet nede i græsset, men synes ikke urinen lugtede af noget særligt, hvilket jo ellers også skulle være symptom..

Hvad siger I??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blærebetændelse - hvalp 10 uger
  • #1   4. feb 2011 En lille hvalp på 10 uger har altså behov for at tisse mange gange, prøv evt at tørrer med et stykke papir bagefter og se hvor gul urinen er, den må ikke være for mørk.

  • #2   4. feb 2011 Drikker hun mere end normalt?? Er hendes tis mørkere end normalt??

    Dette er i hvert fald 2 andre typiske symptomer.. Prøv evt om du kan få en urinprøve fra hende som du kan tage med til dyrlægen på mandag smiley

    Hazel fik en mild blærebetændelse kort efter vi fik hende hjem - sneen faldt og hun var jo ik så stor så maven blev sikkert kold.. Diagnosen blev stillet udfra at hun pludselig gik fra at tisse store tåre til at tisse mange små samt at det var blevet mørkere (mere gult)...

    God bedring til hende smiley


  • #3   4. feb 2011 Gitte H - jeg er udemærket godt klar over de tisser meget.. dette er ikke min første hvalp, og det er netop derfor jeg undres - fordi jeg har set så mange andre hvalpe og deres "tissevaner"

    Michélle - jeg synes ikke hun drikker mere end normalt, men det er også lidt svært at sige, da vi kun har haft hende i to uger. Men vil prøve at "suge" lidt urin op senere i aften når hun skal ud og se om der er noget.. Skal også have en prøve med mandag smiley men tænker også at det er en mild form, for hun virker umiddelbart upårvirket af det - modsat os andre hvis vi har blærebetændelse smiley hun fryser meget når vi er ude, og maven er jo også helt bar.. Tak for dit svar, det var helt sikkert noget jeg kan bruge smiley


  • #4   4. feb 2011 Louise - vi bemærkede heller ikke om Hazel drak mere... Det er nemlig svært at bedømme når man kun har haft den lille fis nogle få uger :O)

    Jeg tror måske at hundenes smertetærskel er noget større end vores ;O)) Lidt ærgeligt for det gør det sværere at opdage når noget er galt.. Men selvfølgelig dejligt at de ikke er påvirket af en blæreberændelse som os :O)


Kommentér på:
Blærebetændelse - hvalp 10 uger

Annonce