{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.540 visninger | Oprettet:

Måske en usynlig splint? {{forumTopicSubject}}

Kaoz ko har en - til tider de sidste 2 dage - dårlig pote..

Hjemme er der intet at se - men der løber han jo heller ikke rundt og gør ved..

I aftes haltede han et par skridt midt på turen, intet at se i poterne - men han går plads hele vejen hjem.
Tjekker hans poter led, negle og nakke igennem, men intet at mærke/se..

Han halter så på de korte ture vi går... Ikke hele tiden, men lidt som om han får trådt på noget jeg ikke kan se under poten..

Jeg påtænker at vaske hans tæer og håbe på jeg kan bløde poten nok op til at en evt splint vil vise sig - men hvad skal jeg vaske i?

Jeg har selv haft en splint i fingeren - der lagde jeg den i brun sæbe.. Men det må hunden jo ikke få på tæerne - så hvad skal jeg bruge?

Og inden i råber dyrlæge ( *smiler* ) - jeg er "vant til" at se tiden an og køre til dyrlæge hvis jeg ikke selv har en løsning.

Lidt halthed betyder ikke at hunden er døden nær, og siden der intet er at mærke på bevægelsesapperartet vil dyrlægen beordre ro og evt smertestillende - som vi har i huset =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måske en usynlig splint?
  • #1   12. feb 2011 Sæbespåner:-)

  • #2   12. feb 2011 Nina: Nej, jeg er enig - jeg er også typen, der lige ser tiden an, hvis det vel at mærke ikke er noget akut.
    Min Luna haltede også på et forben i dag, da vi kom hjem fra en lang tur. Det underlige er, at hun IKKE haltede på turen, men først en times tid efter. Nu går hun normalt igen. Men jeg er selvfølgelig OBS.

    Jeg aner ikke, hvad du skal bruge til at bade hundepoter, så jeg lytter lige med her - måske skulle Luna også ha' et lille fodbad...

    God bedring med Kaoz smiley


  • #3   12. feb 2011 Nåååh ja, det var DET jeg måtte bruge... Tror endda jeg har nogen i skabet =)

    Så må jeg bløde hans fod op i lunkent vand... Tænker det er smartest lige at koge det først så - hvis der er en splint - det ikke bliver inficeret =)

    Og hvor ER det frustrerende at have en halt hund der ikke reagerer på smertelindring eller bøjeøvelserne... Noget usynligt er på spil !


  • #4   12. feb 2011 Bente - Mange tak, også god bedring med Luna.. Mon ikke hun "bare" har overbelastet benet på turen og derefter oplevet stivhed som vi andre også kender det?

    Prøv evt at massere hendes skulder på benet hvor hun halter (hvis hun gør det igen), det kan måske hjælpe på spændingerne =)


  • #5   12. feb 2011 Lotus havde fået en flænge i den ene forpote på et tidspunkt. Så jeg lavede et varmt potebad til hende. Jeg kogte det altså ikke....*G*

    Heldigvis er hun så rolig og medgørlig at hun lagde sig i køkkenet. Så tog jeg en ren bøtte fra Carte d`or is, hældte vandet derop, placerede hendes pote i det og bad hende blive liggende. Der lå hun i 20 minutter imens jeg lavede mad.......*G* Med poten i vand:-)


  • #6   12. feb 2011 waaaaau Mette ! Jeg kommer til at sidde med hoen på skødet og underholde ham med kærlighed før han gider blive liggende med foden i vand... Med mindre vi går på stranden...

    *tænke tænke*

    Hvvor mange sæbespåner skal der ca i Lillebælt før det virker? ; )


  • #7   12. feb 2011 Nina:

    Jeg er også LYKKELIG for at det ikke var Kaido............*LOOOOOOL* Men Lotus finder sig bare i alt........*GG*


  • #8   12. feb 2011 Nina: Jo, det tror jeg faktisk. Eller hun er måske landet lidt uheldigt, når hun er hoppet ned, for det er jo altså mere en bjergged end en hund, jeg har...

    Ja, jeg må prøve med lidt massage, hvis der bliver noget igen, hvilket jeg selvfølgelig ikke håber, at der gør. Og bliver der noget igen, så smutter jeg også lige en tur forbi dyrlægen.

    Mette: Det er altså imponerende!


  • #9   12. feb 2011 Bente

    Lotus er 1 in a million:-)


  • #10   12. feb 2011 Mette: Ja, det må hun altså være :)))

  • #11   12. feb 2011 Jeg troooor faktisk jeg ville kunne kommandere ham til at ligge med foden i, men jeg bruger gerne 20 min på kærlighed frem for en kommando..

    (nej, lig stille og bliv) og så ville den nok være der... men jeg har jo ondt af køteren samtidig og er (lidt) nervøs for om der nu ER en splint.. For hvis ikke - hvad fanden er det så???

    Han halter kun ude, og kun når han går i skridt.. traver han er der intet og han spasser gerne (hopper og slår forbenene hårdt i jorden)..

    Det er bare lige nogengange der bliver haltet dybt.. som om der sidder noget der bliver ramt ved et tilfælde...

    ... og nu køber sæben af.... køle køle...


  • #12   12. feb 2011 Aah, jeg kommanderede nu heller ikke.........*GG* Jeg fortalte hende bare at det ville hjælpe hvis hun blev liggende, så det gjorde hun. Moars kloge hund...*GG*

  • #13   12. feb 2011 nå... jeg synes ikke der kom noget ud eller noget blev u-gemt... Men jeg må se om han halter stadig imorgen og bade poten noget mere hvis han gør..

    .. tis da også der ikke bare kom noget ud så jeg vidste hvorfor køteren halter !


  • #14   13. feb 2011 Jeg har oplevet det der et par gange - og det kan snildt være en forstuvet tå. Intet at se eller mærke, og har man en sej hund, viser den heller ikke smerte når man trykker op ad tæerne.........

    Der skal ikke meget til - knalder de en tå i en sten, gren, træstub eller lign. kan de godt forstuve den. Tid og ro er det eneste der hjælper.


  • #15   13. feb 2011 Jeg holder ham i ro et pardage...Han får smertestillende til natten, ikke fordi han virker smerteplaget - men jeg er lidt en hønemor, og natten skal i hvert fald være med ro og søvn ; )

Kommentér på:
Måske en usynlig splint?

Annonce