{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

update på NIcki's mave onde {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Nicki har det okay igen. han sov hele natten uden nogen problemer, og i morges var han lige så frisk og fræk som han plejer at være. Han spiser og drikker som han plejer, så han er vist heldigvis på toppen igen.

Vi vurderede at se tiden lidt an inden vi storkede til dyrlægen, og det var vist meget godt, for der har intet været i dag.

Vi har valgt at sætte ham på skånekost som vi har fået anbefalet af dyrlægen de andre gange han har haft bøvl med maven ( hvilket er tit, da han har en sart mave ), og det plejer at være okay.

Vi holder kræftigt øje med ham, og tager ham til dyrlægen hvis det skulle komme igen ( også selvom det er til dobbel takst ).

Snakkede med en dame der fortalte af der godt kan komme lidt blod i opkasten hvis de kaster en del op, men der måtte selvfølgelig ikek komme meget, så hun mente ikke der var grund til bekymring ( det trøstede mig en del )

Som sagt er Nicki sig selv igen, og det er jo bare dejligt.

Tak for jeres trøtte i går, det var rart.

Knus Bolette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  update på NIcki's mave onde
  • #1   28. jan 2005 Det lyder rigtig godt. Dejligt at han har det godt igen.

    Har selv haft hund, som havde en sart mave, det er ikke sjovt.

    Knus
    Yvette


  • #2   28. jan 2005 Skønt at høre, at det går bedre :o)

  • #3   29. jan 2005 hej Bolette N

    jeg har også en hund med sart mave... her er hva min dyrlæge har sagt til mig...: hundens mave er en såkaldt rovdyrmave, der derfor helst skal fastes en gang om ugen.
    Når min hund så til tider har problemer med tynd mave eller opkastning... så faster jeg hende et døgn (for at give maven ro )...derefter giver jeg hende skånekost ( også kaldet bløt og blegt )....ris, med lidt torskerogn eller udkogt kylling (men kun lidt for at give smag til de kedelige ris) .... aldrig mælkeprodukter som ymer og lign det smadrer maven mere....

    det du skal være mest opmærksom på når din hund har dårlig mave og opkastninger er at den ikke dehydrerer.... at den får vand nok... det kan du tjekke ved at lave en hive eller tryktest...

    Hivetest: tag forsigtigt i hundens nakkehud og træk den ud/op... huden skal falde på plads med det samme eller rimelig hurtigt.

    tryktest . løft i hundens læbe, og tryk ( ikke hårdt ) på dens tandkød, dit tryk vil efterlade en hvid plet et kort øjeblik (fordi du trykker blodet væk)... hvis pletten forblir hvid længe, er det fordi din hund er dehydreret (mangler væske)... altså skal tandkødet blive rødt igen hurtigt efter du fjerner fingeren og dermed trykket.

    håber det var bare nogenlunde forståeligt...

    Mange venlige hilsner Lykke


Kommentér på:
update på NIcki's mave onde

Annonce