{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.046 visninger | Oprettet:

mavesår/tarmbetændelse - skider slim {{forumTopicSubject}}

som nogen måske har fulgt med i, har dusty i 14 dage nu været MEGET syg, og dyrlægens diagnose er mavesår og slem tarm betændelse...

han er efterhånden ved at være næsten sig selv... han piver stortset ikke mere når vi tager ham op, ligger ikke og ryster mere, og sover ikke så meget mere som han ellers har gjort...

han har ellers hele ugen haft rigtig tynd mave, og jeg mistænker det er pga det balancid, som dyrlægen har ordineret (pga hans afføring var sort = blod)...

Jeg har så valgt her i weekenden kun at give ham 2 gange balancid dagligt istedet for 3, og tidligere idag kom han af med an afføring, hvor største delen af den var normal konsistens.. farven var næsten "normal", dog lidt imod grønlig, og med en smule slim i enden...

Nu for lidt siden var han så ude i haven igen, og så skulle han "skide" igen, troede jeg....!

Men det var faktisk meget begrænset hvad der kom af afføring... Der kom en smule som var rimelig tynd/lind, og så kom der ellers en "slim prop" på størrelse med en to krone (og det var ren slim)

hvad søren er det nu for noget???

dyrlægen bliver selvfølgelig konaktet igen igen igen i morgen tidlig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mavesår/tarmbetændelse - skider slim
  • #1   3. apr 2011 Layney sked også meget slim da hun havde en mave-tarm infektion for mange år siden...

  • nina p
    nina p Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 123
    #2   3. apr 2011 Milo har os haft en rigtig slem tarm betændelse da jeg fik ham... og der sked han os sådan noget smil lignende,,,
    men hvorfor give mindre balancid end man skal det gør jo bare han bliver mere syg? det lille pus..


  • #3   3. apr 2011 fordi han får mere diarré af balanciden... derfor har jeg valgt at give ham mindre, og så holde ekstra øje med om afføringen skifter farve osv..

    han burde da ikke have tarm betændelse mere, når han er færdig med hans antibiotika for 9 dage siden??? burde det ikke være væk??


  • nina p
    nina p Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 123
    #4   3. apr 2011 hvis du har været færdig med antibiotika i 9 dage ville jeg da skynde mig til en dyrlæge det tager jo rigtig meget væske fra ham og have dårlig mave i sååå lang tid...
    mon ikke han fejler noget andet hvis antibiotikaen ikke virker? medmindre i har glemt/sprunget en pille over i forløbet? for så skal man starte helt forfra på antibiotika
    forstod det som om han var igang med behandlingen...


  • #5   3. apr 2011 han var ved dyrlægen så sent som i fredags, efter at han havde haft diarré hele ugen... det var dyrlægen ikke vildt bekymret over, så længe han drak fint og hans afføring blev normal i farven (hans afføring var kul sort for en uge siden)...

    Han drikker fint, og han havde jo ikke diarré idag, så er skam ikke bekymret for at han skulle være dehydreret...

    det var mere den ordentlige slimklat jeg undrede mig over.... men den er samlet op, og så får doktor dyr den i "hovedet" i morgen smiley


  • nina p
    nina p Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 123
    #6   3. apr 2011 slimet kan os komme fra anal kirtlerne hvis han først skider normalt idag kan de være ved at være godt fyldte? smiley


  • #7   3. apr 2011 Bed om at få tjekket for geardia ! Det giver slim i afføringen !

  • #8   3. apr 2011 hans anal kirtler er blevet tjekket/tømt flere gange i løbet af ugen, i forbindelse med bad smiley Har måtte bade staklen hver gang han havde skidt, pga han var smurt ind i hans egen afføring smiley

    ole - hvad er geardia???


  • #9   3. apr 2011 fandt info om gerdia.... jeg tager en snak med dyrlægen om det...

    dog er der påvist problemer i mavesækken, i forbindelse med røngten billeder med kontrast væske smiley så et mavesår/sår i maveslimhinden, den HAR han i hvertfald


  • #10   3. apr 2011 staves giardia. Det er en parasit, som giver diarre, og som typisk giver slim i afføring. Prøv at google "giardia" !

  • nina p
    nina p Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 123
    #11   3. apr 2011 Nå øv... man har jo lov at håbe på det bedste... jamen held og lykke med ham... håber ikke det er noget alvorligt...

  • #12   3. apr 2011 Slimet kan sagtens være betændelsen der kommer ud fra den infektion han har i tarmen

  • nina p
    nina p Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 123
    #14   3. apr 2011 Ulla det er en behandling man ikke må stoppe midt i... så jo glemmer du en pille en dag kan du ikke forvente kuren virker optimalt... det har begge de dyrlæger der har givet milo antibiotika sagt...

  • #15   3. apr 2011 Hvis det fortsætter så sørg for at få en kikkert undersøgelse

  • #16   3. apr 2011 Enig med king of heaven, god bedring med den lille mand

  • #17   4. apr 2011 har snakket med dyrlægen her til morgen, jeg skal fortsætte med balancid og gå ned på halv dosis af canukur pro og se hvordan hans mave reagere på det...

    og så skal vi passe meget på at han ikke pludselig får forstoppelse


Kommentér på:
mavesår/tarmbetændelse - skider slim

Annonce