{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

Dit argument {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere...

Jeg skriver til jer fordi:

For 2 år siden, blev min mormors hund aflivet (høj alder). Vi syntes alle i familien, at hun skulle have ny hund. Både for at hun skulle have noget at gå op i og for at lindre tabet af den gamle hund.

Jeg hjalp hende med at kigge lidt, efter "ældre, brugte" hunde. Men uden så meget held. Jeg faldt tilfældigvis en dag over en reklame fra spanske hunde. Og fandt her den sødeste hund, perfekt størrelse og udseende osv. Men kun 1 år gammel. Kast. hanhund.

Vi fik besøg, og min mormor blev godkendt til adoption.

Han er den sødeste og gladeste lille hund, men masser af livsglæde og energi og mod på livet.

Men... på dette halvandet år har han altså taget 3 kg på! Og det er altså meget til en lille hund (lidt højere end en dværggravhund). Jeg synes efterhånden jeg har sagt det med alvor til moín mormor at han er for tyk! Jamen han får jo næsten ingenting at spise, han er ikke en hund som er specielt glad for godbidder, eller madglad i det hele taget. Men han bliver jo altså ikke tyk af luft!

Nu er min mæste mission, at i næste uge skal jeg køre dem til trimmer (farmland randers) og håber der, at jeg kan få dem til at komme med deres vurdering af hans foderstand og en løftet pegefinger og håbe den har mere virkning end min.

Hun lød ikke specielt intereresseret i et sundhedstjek hos dyrlægen.. og jeg kan jo ikke gøre så meget, det er jo ikke min hund. Men føler alligevel jeg har et vist ansvar overfor ham, det lile kræ, når nu det er jeg som har bragt ham i denne situation.

Kom med jeres argumenter for, at slankekur er godt, fordi...(forkorter hundens levetid, slidgigt, HD, sukkersyge osv..) og evt for det årlige sundhedstjek hos dyrlægen..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dit argument
  • #1   12. apr 2011 --or at lindre tabet af den gamle hund.--
    Det synes jeg er en meget dårlig grund til at anskaffe en ny hund. Sig til hende at lidt ansvarlighed, vil klæde hende. Og hundens velbefindende kommer før hendes.


  • #2   12. apr 2011 Du kan sige til din mormor, at overvægt hos hunden , kan give problemer senere.
    Små hunde har ofte patella eller andre ikke opdaget ledproblemer.
    Hvis hunden bliver / er overvægtig er der stor risiko for udvikling af sygedomme.

    Hunde der er for tykke får ofte også helbredsproblemer med sukkersyge m.m.

    Jeg har en hund med HD i svær grad, dyrlægen sagde hun var perfekt at se på også vægtmæssig.Jeg synes den var for tynd så den fik noget mere, nu er den så lidt overvægtig så hendes smerter er værre. Har nu sat hende på kur.

    Ang årligt dyrlægetjek vil det være en god ide , idet der ofte bliver opdaget ting som så kan tages i optrækket, desuden skal den vel også vaccineret.

    I kontrakten for hunden står der ikke noget om, at man er forpligtiget til at sørge for kontrol hos dyrlægen samt vaccinationer


  • #3   12. apr 2011 Den hund din mormor havde før hvad fodrede hun den med?

    -og hvilken fodrestand var den?


  • #6   13. apr 2011 Tak for jeres svar, dejligt at se der også er flinke mennesker som svarer på indlæg herinde.. tsk tsk smiley

    Jeg skal forbi mormor i aften, og vil tage en snak med hende om det smiley


  • #7   13. apr 2011 Ingen tvivl om det ikke er sundt for en hund og blive overvægtig. Men der er nu mange hunde der lever fint med lidt ekstra på sidebenene.
    Så længe det ikke bliver ekstrem volsomt, så lad mormor have sin hund som hun ønsker det. Du har jo fortalt hende det ikke er sundt, så må det være hende der selv tager beslutningen om hunden.
    Mange ældre har det med og give fir mange godbider, men lad dem doh hygge sig. Har kendt ekstre overvægtige hunde der blev 15 år. Der er der mange ikke overvægtige der ikke bliver.


Kommentér på:
Dit argument

Annonce