{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.574 visninger | Oprettet:

.. og nu er han kun halvfuld ; ) {{forumTopicSubject}}

Kaoz har været ved dr dyr og få klippet sine dårlige negle helt kort idag.
- Jeg vidste det ville bløde, endda nok fra allesammen, så den stod på narkose til den lille hundehvalp på 6 år og 42,5 kg =)

Det hele er gået perfekt, men kors hvor han tager det hårdt at være i narkose.. Men nu hjælper det da på det efterhånden ; )

Han fik klippet alle 12 kløer helt kort, der er nok taget 1½ cm fra hver klo, men kun 4 blødte og måtte brændes.
- Utroligt så korte hans nerver har været.

Dyrlægen foreslog enten B-vitaminer eller et foderskift - jeg tror vi snupper begge dele, skal bare lige finde et foder jeg vil prøve.. Og finde ud af om jeg går efter senior eller højenergi ; )

Jeg var ulovlig på vej hjem og sad i "grisekassen" sammen med ham (har en kassevogn), og hold da helt fest hvor er den hund afhængig af sin moar når han er skidt tilpas !

Han havde først lagt sig så han var lænet op af mig, faldt i søvn og gled ned.. Og SÅ startede sirenen! Han hylede hjerteskærende, men stoppede da jeg lagde en hånd på ham og rykkede mig under hans hoved - lille velcrohund smiley

Da vi kom hjem åbnede vi både sidedør (Kaoz´ ind- og udgang) og bagdøren hvor jeg sad ved.
- Kæresten vil bære ham indenfor og mens han bøvler med at få løftet den store ko op o ud af sidedøren, går jeg ud af bagdøren og er 3 sekunder ude af koens synsvinkel - og sirenen starter igen !
.. Så ind går vi, kæresten ærer hunden - jeg holder bare hans hoved smiley

Jeg sad så i sofaen med ham et par timer hvor han faldt lidt i søvn, vågnede og tjekkede om jeg var der - og sov så lidt igen.
- Kæresten skulle lige "holde vagt" mens jeg benyttede mig af de keramiske faciliteter (ja, jeg skulle tisse) og igen starter sirenen og hunden går næsten i panik over jeg er væk mens han er "døden nær"..

Lille førerfikserede og moar-syge hund, gid du dog kunne se din kære far som noget lidt mere værdifuldt så jeg kunne få bare 5 min uden en sirene..

Han var bragende sulten - er det normalt?

Jeg har i ynkens ånd fodret ham med hestelunger, han er ikke så sikker på benene, så tørkost i skålen tænkte jeg var lige lovlig modigt at gå i krig med..

Vi har nu både været ude (han gik med i haven, stod 2 sekunder og lappede så tilbage i kurven) og han har gået lidt rundt i stuen - mere og mere stabil på stylterne =)

Veloverstået narkose - og moar her kan ånde lettet op =)

Misforstå forresten ikke at jeg uynker ham og det er derfor han hyler op når jeg er gået - Kaoz er en sær hund der kun kan lide sin moar, og når han er dårlig ligger han hest tæt op af mig - idag kunne han jo bare ikke følge med mig når jeg gik, og det var ret så traumatisk for en lille hundehvalp ; )

Han virker ikke til at have ondt i tæerne, og dyrlægen sagde at der ikke burde være nogen komplikationer overhovedet - han må endda komme ned og bade imorgen *weee*

Et stk halvfuld ko og en meget meget lettet ko-moar =D

Undskylder det lange indlæg... Jeg plaprer bare =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  .. og nu er han kun halvfuld ; )
  • #1   19. apr 2011 Godt at høre, at pyllermåsen er på vej ovenpå igen og det hele gik godt. Og helt ærligt, hvad bilder du dig ind at gå, når han nu er så tæt på dødens rand?

  • #2   19. apr 2011 Julie - Jeg burde have holdt mig til imorgen eller båret ham med ud på toilet, det indser jeg nu *GG*

    Han var groggy, forvirret, svimmel og sikkert andre spændende ting, og jeg var forberedt på at skulle våge hos ham for han ville sove - men sirenen havde jeg ikke hørt før *ooouuuuuuuuuuu* .. men effektiv er den da, moar kom jo tilbage kort efter ; )


  • #3   19. apr 2011 Oh stakkels lille Kaos mand - et er narkosen, men at undvære Moar mens hun skal tisse... Oh skræk, oh veg... God bedring! smiley

  • #4   19. apr 2011 Må jeg foreslå en lille trækvogn? Selvfølgelig kommer mor løbende, det ved han da udmærket godt- selvom du ikke ynker ham, så ved han da godt hvilke knapper der skal trykkes på

  • #5   19. apr 2011 Ja jeg er utrolig ondskabsfuld Ginne, det ved alle efterhånden... Stakkels ko der må trækkes med en så hjertekold moar der aldrig tænker på hans bedste !!

    Det var forresten ret billigt, 400 for konsultation og 120 for narkosen + moms, men alligevel 2000 billigere end jeg havde skudt det til ; )

    Nu vi lige var der fik vi også et nyt lager af Rimadyl som vi plejer at have hjemme til "hvis nu", loppemidell og ørerens - SÅ er vi klar til sommeren =D


  • #6   19. apr 2011 Kan din kæreste ikke bare hente en spand ind i stuen til dig?.. synes det er lidt vildt at du ligefrem mener du kan være bekendt at forlade ham i op til flere minutter af gangen! Og så HELT alene med sin farmand?..

    Puuha, stakkels lille hund..

    Er godt at høre at alt gik godt, og at han nok skal komme ovenpå igen smiley


  • #7   19. apr 2011 Julie - Det var faktisk lidt synd for kæresten.. Han vil jo kun køteren det bedste, men intet er godt nok til ham når moar ikke er der..

    Når han ikke lige er underlagt narkosens bivirkninger og jeg går fra ham mens kæresten er hjemme hyler han jo aldrig.. Han går bare i buret og venter på jeg kommer hjem igen (som om han var alene hjemme)..

    Far kan bruges når han kører ture med ham eller deler frikadeller ud, ellers kan han - og resten af verden - rende den lille ko et vist sted..
    - Det bliver så bare lidt mere tydeligt når koen min har det dårligt og skidt *GG*


  • #8   19. apr 2011 Anja - Jo et bækken ville ikke være af vejen tror jeg, så ville koen heller ikke blive så traumatiseret over at blive ladt heeeeelt alene med sin ondskabsfulde far der slår ham og prikker ham i øjnene når jeg ikke kigger..

    Ej det er en lille smule træls at han er så afhængig af mig i sådanne situationer, men jeg skal ikke gøre andet end at sidde i samme sofa (og nu bare i samme rum), jeg behøver ikke sige noget eller gøre noget specielt, bare han kan se mig (og tidligere skulle han kunne lugte mig)... Men når man lige skal urinere må hunden altså mande sig op et par min *GG*

    .. og nu skal jeg faktisk tisse igen.. spændende om "Bambi" trasker med og kigger på...


  • #9   19. apr 2011 .. og det gjorde han ikke, ejheller en sirene !!!

    Jeg tror dælme vi er nået over "døden nær" grænsen og er indtråd i "jeg sover den lige ud"-fasen ; )


  • #10   19. apr 2011 Åhh stakkels lille Kaoz ko, med sådan en dum moar *LOL* Nej jeg er glad for det gik godt :-))

    Men jeg kender det alt for godt, jeg har nemlig også min egen sirene her hjemme, især efter hun er blevet alene hund, så selvom hun jo ikke er alene, min mormor og mine 4 katte er her, så går hun i hyl når jeg går fra hende, det gjorde hun ikke da Gizmo var her, men åhh mor jeg dør når du går, og så er det ligegyldigt om jeg bare skal hente noget i bilen, nej hele verden går under for hende.


  • #11   19. apr 2011 Jeg mener en grøn lukkeble til voksne ville løse problemet en anden gang.

    I det øjeblik du kører til dr. dyr , tager du bleen på og beholder den på indtil koen selv kan stå på benene.
    En grøn lukke ble af de store , kan sagtens holde tæt i 8 timer og derved skal du slet slet ikke flytte dig , overhoved smiley

    Det burde du have tænkt på FØR du anskaffer dig Ko - dyrlæge OG narkose smiley


  • #12   19. apr 2011 Ps. Stakkels stakkels lille Ko

    Rigtig god bedring til dig og vi holder mor fast i , at du sagtens må komme i vandet imorgen smiley


  • #13   19. apr 2011 Nadja - Jeg håber dælme ikke sirenen fortsætter !! Tænk sig hvis han fik den ide at det kan betale sig at hyle op når moar ikke er at se... Den bliver svær at træne væk *GG*
    ... Men på den anden side, så HAR jeg noget at træne....

    Det må være svært at blive alenehund på den måde.. Det blev Kaoz jo også da jeg fik ham, men jeg tror ikke han har savnet en anden hund på noget tidspunkt.
    Han nyder at være ene ko i stalden (lhasaerne er svigerforældrenes), så har man moar for sig selv ; )

    Men da jeg var teenager havde vi 2 schæferhunde hvor den ene måtte aflives pga kræft, det tog meget hårdt på den anden og han var trist længe og fik alene-hjemme-problemer en overgang..
    - Øv det er trist at overvære når man ikke rigtig kan hjælpe =/


    Bertils mor - Åh ja, jeg burde naturligvis have haft ble på... Sikkert bedre end den hvide trøje jeg var smart at tage på. .. Mon jeg havde glemt hvor meget en hund fælder ved dyrlægen? Mon jeg havde glemt han ville klistre sig til mig i nødens time? Og mon jeg havde glemt at sorte hundehår ikke er specielt smukke på en hvid bluse???


  • #14   19. apr 2011 Nina ja jeg håber da heller ikke for dig at det fortsætter *LOL* Det er ikke nemt, men jeg var jo forberedt på hun ville reagere på den måde, så det er ikke nogen overaskelse for mig, men det er også en af grundene til jeg skal have ny hund i løbet af sommeren, Fluffy fungere bedst hvis de er 2.

  • #15   19. apr 2011 Synes også det er skønt at høre at Pyllermåsen er ovenpå igen og at Kaoz også er ved at være det ;o)

    Synes du skal næste gang få lagt et kateter og påsat en fækalpose (ordet i sig selv er klamt nok :o)).
    På den måde er der INGEN undskyldning for overhovedet at flytte dig mens Koen har brug for dig :o)

    Og hvis man regner med at Koen har fastet forud for narkosen er det helt normalt at han er sulten efter sådan en tur.

    Djaxa tømte sin madskål før hun var i stand til at stå op efter 1. gang hun var i narkose.
    Kia har heller intet fejlet når det kom til at spise efter narkose :o)


  • #16   19. apr 2011 Kan erklære at han er fuldstændig sig selv igen nu, og lur mig om jeg ikke kommer til at gå en tur med ham inden jeg skal i seng - nogen har da vist sovet åh så rigeligt ; )

    Vi har lige leget med ranglebolden, været ude og tisse hvor han TRAVEDE !

    nåja, jeg fodrede også lige naboens kat nu vi alligevel var ude.. Havde helt glemt han også skulle have aftensmad *GG* (passer udlejers misser mens de er på ferie)

    Lille Charlie sad pænt foran min dør da koen og jeg kom ud "er der ikke noget du har glemt frk???"

    Og koen var helt sig selv og skulle smage kattemad og kysse på Charlie..

    Dejligt han er vågnet op til dåd... Lige nu hvor jeg var træt og ville i seng..

    Ooohhh de glæder en hund i hjemmet bringer ; )


  • #17   20. apr 2011 Hvor er det dejligt at høre, at du klarede narkosen så fint Nina. Dyyygtig pige :). Og skønt at den lillebitte ko også er ovenpå igen.

    Mht sult, var Disen også vildt sulten forleden efter sin narkose. 5 minutter efter, vi var kommet hjem stod hun og dinglede foran madskålen med brevsprække-øjne, så hun fik lidt og faldt så i søvn. Jeg turde heller ikke bare give hende fuld portion


  • #18   20. apr 2011 Marianne - Ja jeg var bragende tapper hihi ; )

    Jeg ved godt jeg er en hønemor, men koen har brug for en hønemor *GG*

    Han er ikke sulten idag.. Nøjagtig som han plejer ; )

    Mad interesserer ham ikke synderligt med mindre det er rå lever, frolic eller rå fisk, så var godt nok forbavser da han både bed mig i fingrene og slugte den kikser jeg gav ham igår..

    Han blev helt desperart for at få mere, sådan har jeg aldrig set ham før - heller ikke selvom han ikke har spist et par dage, så det var ikke fasten, det MÅ have været narkosen..

    Men han er helt sig selv idag, superskønt er det =D


  • #19   20. apr 2011 Hov, hvordan gik det med tænderne? Er de rene og fine nu?

    Og hvordan kan det være hun ikke får dem "børstet" af sin mad og kødben? =)


  • #20   20. apr 2011 Nina
    Jeg tror også, at narkosen i sig selv gør noget. Jeg har det faktisk selv på samme måde efter narkose, selvom jeg har lidt kvalme, er jeg bare bragende sulten og hospitalets leverpostejssandwich af billigt hvidt toastbrød virker som det bedste måltid, jeg nogensinde har fået smiley

    Bisserne er blevet SÅ fine smiley - skulle de også gerne for 2300 kr!!. Jeg spurgte dyrlægen om det samme, for Disen er jo ikke engang så gammel, men hun havde ikke anden forklaring end, at hunde ligesom menneker kan have mere eller mindre tendens til tandsten. Og så foreslog hun selvfølgelig, at jeg prøvede at få lov at børste tænderne, men det er vist nemmere sagt end gjort


  • #21   20. apr 2011 Jamen jeg har da også hørt at hospitalsmad er superlækkert *GG*

    Jeg tænker Disen måske kunne nyde godt af tørret lunge til at hjælpe på misserne, det bliver sådan lidt gummiagtigt og fyldt med lækker savl, og det er jo også både sundt og lækkert for hundene =)


  • #22   20. apr 2011 Ja hospitalsmad er ca. så lækkert som jeg synes, tørret lunge lyder til at være :D. Hvordan virker det i forhold til maven? Hun får akut tyndskid af tørret lever, men jeg kunne forestille mig, lunge var noget helt andet og så er det da noget, der skal prøves

  • #23   20. apr 2011 Lever er hårdt for nogle hunde.. Kaoz får ikke dårlig mave af det, men det der kommer ud er jo kun hvad han ikke har optaget - så det ligner sort blod med slim i (ja, jeg er meget grafisk *GG*)..

    Lunge er mildt, der er ikke så meget krudt i det og hundens mave burde kunne klare den =)


  • #24   20. apr 2011 Grafisk er godt, så ved vi, hvad vi snakker om :D. Disens bliver mere rødbrunt og ja, meget tyndt :/.

    Men jeg må da til at indstille mig på at have lunger liggende og flyde i min stue. Man skal sgu ikke være sart som hundeejer. Forleden fandt jeg mig selv rodende rundt i høm-høm-spanden udenfor dyrlægen for at finde lige MIN pose med lort så hun kunne mærke på den i stedet for, jeg prøvede at forklare dens konsistens smiley

    Er der forskel på lunge fra forskellige dyr eller kan man bare købe det, man kan finde?


  • #25   20. apr 2011 I Dk sælger de mest lunge fra ko, men Kaoz kan bedst lide dem fra hest - dem køber jeg i Tyskland =)

    Hun er jo ikke så stor, så en vinde fra kyllinger ville også være en god snack - og tandtensende også..

    Og hele sild - som du nok skal skære ud i 3 stykker for hun ikke foræder sig (ja, jeg har ingen ide om hvor meget så lille en hund kan spise *GG*)

    De almindelige tyggeben der hedder noget med tandrens er der tit sukker og andet herligt i, og det er jo slet ikke hvad hunden har brug for..



  • #26   20. apr 2011 Tak for hjælpen, så vil jeg prøve at finde noget lækkert ko-lunge :). Nej de spiser ikke så meget. Kyllingevinger får de faktisk, måske ikke legefrem tit, men af og til. Der får de kun, det yderste led, så det er ca. den størrelsesorden, vi er nede i.

    Underlige misk-mask "tandrensningsprodukter" får de godt nok sjældent og så er det som hyggesnack og ikke hygiejnefremmende. Sild er jeg ikke så sikker på. Disen har en idé om, at hvis hun får noget virkelig godt, skal det gerne indtages på skødet af mig, så vi rigtig hygger :D. Ellers får de ben og gulerødder, en tyggepind i ny og næ og så har de diverse gummi-ting, de går og gumler på


  • #27   20. apr 2011 Lyder jo ellers til hun får rigeligt af produkter der BURDE holde hendes tænder.. Mystisk at det ikke virker..


  • #28   20. apr 2011 Ja det synes jeg også, men nu prøver vi med lunger så snart, jeg får løn i næste uge. Og så er jeg gået i gang med projekterne "ingen grund til panik, det er bare en tandbørste" og "jeg roder dig lige munden - det er helt naturligt og ligefrem hyggeligt", så må jeg se, om ikke det kan ende med at lykkes smiley

  • #29   20. apr 2011 Jooo det lykkedes såmen ganske snart ; )

    Ååååååben op *børste børste børste* *GG*


  • #30   20. apr 2011 Ja det tog mig kun et par år at lære hende at få klippet klør, så jeg er ret fortrøstningsfuld :D. Indtil videre er vi nået til, at hun bliver aet på kinden med tandbørsten - sååååå dygtig smiley

  • #31   20. apr 2011 Meget dygtig !

    Men hellere den træning end at betale et par tusinde hver gang hun skal have dem ordnet..

    Hver gang du bliver frustreret, så tænk over hvor meget du sparer *GG*


  • #32   20. apr 2011 Jeg har allerede dollartegn i øjnene smiley

  • #33   20. apr 2011 hahahaha =D

  • #34   20. apr 2011 Hihi sikke en fantastisk fortælling. Du skriver bare så godt og levende....
    Min Enzo var lige sådan da han havde været i narkose... Jeg skulle sidde i sofaen og holde en hånd på ham hele tiden ellers klynkede han. Min mor kom forbi og jeg måtte råbe at hun bare måtte gå ind.. Kunne ikke gå fra Enzo. Da han så min mor blev han meget glad, så glad at han krævede at hun også sad med en hånd på ham konstant mens hun var der... Jeg prøvede også at snige mig på wc, men han blev død ulykkelig selvom vi mor sad med ham....
    Ynkelige dyr vi holder os smiley


  • #35   20. apr 2011 lyder til at være en halv ynkelig Ko du har dig Nina.....

    -I aften er det sikkert min tur, Lad er under operation nu, og skal hentes omkring kl 15,30, (det tager min kæreste sig af)
    Men hun er sikkert mega groggy resten af dagen...


  • #36   20. apr 2011 Camilla - ej var du også grusom nok til at gå på toilet mens din hund stod på randen af helveds afgrund???! Det er dælme nogle friheder vi tager os, hva *GG*

    Nobel Bullies - Ja han er kun en lillebitte hundehvalp der skal brugesin moar til at passe på sig, han syner bare større end de 2 kg han egentlig vejer ; )

    Hvad er der kommet til Lad? Håber hun tager det lidt bedre end koen min, det er sgu hårdt arbejde at skulle sidde stille en hel aften ; )


  • #37   20. apr 2011 Lady har et par øjenhår der driller, så hun har været under kniven hos Finn Boserup...
    -Kæresten er nede for at hente hende nu, han har så sat Mille af hos mig i butikken, så Lady har lidt ro de første par timer efter hun er kommet hjem..
    Så jeg kommer hjem til et skærm monster.:-))


  • #38   20. apr 2011 åårrreee lille pige da... Er det gået godt?

    Og hvordan har hun det nu? =)


Kommentér på:
.. og nu er han kun halvfuld ; )

Annonce