{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  diarré hjælp
  • #1   21. apr 2011 Faste i et døgn og så skånekost derefter.

  • #2   21. apr 2011 hvad har du gjort indtil nu?

    Normalt når sille får diarre, så får hun ingen mad i et døgn.
    Kun zoolac og vand.
    Derefter får hun udkogte ris og fiskeboller + zoolac,

    Har prøvet engang hvor det var meget slemt, hvor jeg måtte ty til havresuppe (siet, da hun ikke gad havde klumperne) og kun et par skefulde, men tilgengæld hver til hver 2. time.

    Stoppet diarren ikke i løbet af 2 dage, ringer jeg til dyrlægen (eller hvis der kommer blod i, eller hun bliver dvask)


  • #3   21. apr 2011 vi har prøvet at hun kun fik lidt mindre mad,
    men nu er det sådan hun kun får RC foder og ikke andet. af den simple grund at det fik vi at vide da vi købte hende, at hun kun skulle have for at unggå en syg hund.

    hun er overhovedet ikke påvirket af det, hun spiser og leger som hun plejer.

    hvor meget ris er der tale om?


  • #4   21. apr 2011 hvad er zoolac?

  • #5   21. apr 2011 det da noget sludder at hun kun må fodres med RC .. men faste og så helt udkogte ris og toskerogn eller andet .. og mængden er vel bare det som du regner med hun spiser .. zoolac er en slags "pasta" lige som en ormekur som hjælper hendes mave :).

  • #6   21. apr 2011 (link fjernet) kan fås ved dyrlægen og nogle butikker mener måske plantorama har smiley

  • #7   21. apr 2011 Det passer altså ikke at I undgår en syg hund ved kun at give hende RC. Hvad så med godbidder, det må hun heller ikke få eller hvad?

  • #8   21. apr 2011 Hvem har sagt det med foderet? Har I købt hende senere i livet end som hvalp?

    Skal også lige siges at zoolac kan købes på apoteket og hos dyrehandlere,
    Den ser sådan ud:
    http://www.alttilhundogkat.dk/soeg-i-varer.6?/Zoolac%2032%20ml./&showitem=486


  • #9   21. apr 2011 Mit bedste råd - som virker hver eneste gang - HAVRESUPP.
    Havresuppen laves af (til en lille hund):
    1 dl havregryn
    4-5 dl vand
    en smule salt
    en smule sukker

    Det koges til en suppe - endelig ikke grødtyk.

    En lille hund giver jeg 2-3 teskefulde ca. hver 1-1½ time
    En stor hund får 2-3 spiseskefulde.

    Hvis hunden ikke gider spise det, så supplere jeg det med en anelse kogt kylling for smagen skyld, men endeligt ikke for meget i starten.
    Når hunden så efter 1-2 døgn (normalt) begynder at få formet afføring, så går jeg over til udkogt ris og kogt kylling i nogle dage, inden jeg begynder at blande almindeligt hundefoder i.

    Det har virket med garanti hver gang. Er dog gået til dyrlægen, hvis der begynder at komme for meget blod i diarren.

    Der udover kommer der kun afkølet kogt vand i vandskålen. Hvis hunden ikke drikker nok selv, hjælper jeg til ved at sprøjte vand i munden på den med en sprøjte.

    Grunden til at det skal være havresuppe er, at det skal være let at komme igennem tarmsystemet, så det skåner mest muligt. Og så for at tilføre hunden mere væske end fast føde, da de ofte kan blive dehydreret af diarren.

    Rigtig god bedring med den.


  • #10   21. apr 2011 Glemte lige, at jeg hjælper maven lidt ved at give hunden Zoolac eller tilsvarende produkt til hund.

  • #11   21. apr 2011 Ris og kylling af meget små potioner, men flere gange om dagen..:-))) Skulle meget gerne komme en bedring hurtigt, ellers søg dyrlæge...:-))) Den kan jo ha fået en bakterie som kræver en antibiotika kur/undersøgelse fra dyrlægen.!.:-((
    God bedring med hende..:-)))


Kommentér på:
diarré hjælp

Annonce