{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Dårlig samvittighed. {{forumTopicSubject}}

Vi skal af med vores gamle schæfer, og havde også besluttet os for at det skulle være indenfor alt for længe da han er gammel og vi har en unghund som han ikke kan gå med, men for pokker det er svært...

På den ene side kan han nok have nogle gode måneder, muligvis et år tilbage, men han er ved at få skavanker, så det er lidt svært at sætte dage på. På den anden side vil vi heller ikke vente på at han skal blive for dårlig (da vi så syns det er for sent, og han ikke kommer herfra på en værdig måde)

Problemet er bare så svært, i sær for mig... Jeg har så svært at tage beslutningen og når min kæreste siger at han syns vi skal gøre det, så har jeg altid et modargument for at det ikke skal være nu...

Men vi har jo også en unghund, og jeg har dårlig samvittighed overfor ham, fordi han ikke kan være sammen med os allesammen hele tiden, og på den anden side har jeg dårlig samvittighed overfor den gamle fordi jeg føler jeg vælger vores unghund fremfor ham... Føj den er led den dårlige samvittighed, og jeg har bare så svært ved at træffe den rigtige beslutning - for jeg ved ærlig talt ikke hvad der ER rigtigt...

Puha skulle bare af med mine frustrationer, og det gik så ud over Jer... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig samvittighed.
  • #1   22. maj 2011 Hvad ville være det bedste for ham og ikke jer som familie, men kun for ham ?

  • #2   22. maj 2011 Det er mere dårlig samvittihed hvis man ikke vælger det bedste for sin hund!!

  • #3   22. maj 2011 Det er jo lige netop det jeg er i tvivl om...!! I det her tilfælde har jeg jo to hunde at gøre det bedste for!

  • #4   22. maj 2011 Det er da ikke så svært! Hvis han ikke fejler noget, skal han da have lov til at nyde et fredeligt otium??
    Og i må reorganisere jeres liv, så i kan tilgodese både en ung og en gammel hund. Ellers mener jeg simpelthen at i burde have ventet med at anskaffe en hund mere.


  • #5   22. maj 2011 Hvorfor kan den unge ikke være sammen med jer hele tiden?
    De kommer vel ikke ind i huset på skift....


  • #6   22. maj 2011 Han har været frisk og frejdig indtil for nylig, men er begyndt at være plaget af alderdom forstået på den måde at han ikke hører og ser så godt længere, halter af og til, og har "tabt" bagbenene af og til.

    De har gået fint sammen indtil nu, men nu er den gamle begyndt at være agressiv overfor den "lille" og har så at sige "overfaldet" ham, så derfor har vi valgt at skille dem ad. Vi har simpelthen delt huset op, så de har en halvdel hver. Det betyder jo at vi ikke kan være sammen allesammen hele tiden, og det syns jeg er synd for dem begge, men det er den mulighed der nu engang er - men deraf også den dårlige samvittighed.

    Selvom jeg har svært ved at træffe beslutningen mener jeg dog ikke at man skal beholde en hund for enhver pris, men tilgodese hele familiens velbefindende dyr som mennesker.


  • #7   22. maj 2011 Syntes du skal aflive den gamle, istedet for og lukke den væk. Den kan ikke gøre for en unghund er kommet i hjemmet. Og ikke alle hanhunde kan sammen. Den gamle har måske også smeter af og til og så ved man jo tålmodigheden bliver mindre.


  • #8   22. maj 2011 Tænker lidt har i talt med dyrlægen, og fået tjekket ham, måske han kan få noget mod smerterne.
    Eller få nogen til at hjælpe så måske problemer kan løses i mellem dem.
    Det aldrig skægt med en unghund, hvis man har mange smerter, men hvis i synes det er for tideligt han skal her fra, hvem ved måske kan dyrlægen finde ud af noget så han kan få mere end 1 år til, og måske der en der kan hjælpe jer, så det kommer til at fungere med dem igen.


  • #9   22. maj 2011 Var lige inde at kigge på den dejlige dreng, kunne se han var 12 år, pyha kan godt forstå den er svær.


  • #10   22. maj 2011 Hav kun en ting for øje, Hvad er bedst for ham.
    Det er det eneste du skal tænke på, at tage beslutningenn er også kærlighed for og til ham


  • #11   22. maj 2011 Rikke har tænkt og tænkt, jeg tror allerede du har taget beslutningen inde i dig, og det så vigtigt du følger hvad du mærker, i morgen når du vågner er jeg sikker på du ved hvad der er det rigtige at gøre.


  • #12   22. maj 2011 Den er svær . .For hvis ikke han fejler noget skal I da ikke sige farvel til ham. Kun hvis ikke det er værdigt for ham og det synes jeg ikke det lyder som om det ikke er.

    Ja de får alderdoms tegn, men derfor kan de jo sagtens have det godt smiley

    Håber du træffer det rigtige valg.

    Ellers sætter du ham bare herhjem til mig smiley

    (Var selvfølgelig kun for sjov, men han ser så skøøøøøn ud :))


Kommentér på:
Dårlig samvittighed.

Annonce