{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

Når man glemmer en race {{forumTopicSubject}}

Som tidligere nævnt, er vi på udkig efter et nyt familiemedlem. Vi har haft stor interesse i en Irsk Ulvehund eller en Keeshond. Igår da vi sidder og taler sammen omkring fordele, ulemper ved de to racer nævner min mand lige pludselig New Foundlænderen som en mulig race. En race vi begge har haft positive oplevelser i forhold til - også når det gælder kontakten til børn (og ikke mindst vores børn smiley ). Så nu skal hjertet og hjernen igen på arbejde inden vi finder vores nyeste legekammerat smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man glemmer en race
  • #1   29. jun 2011 Uhh det er også en dejlig hund =)
    Hæhæ og en mere at overveje, god jagt på den rigtige


  • #2   29. jun 2011 Du har fuldstændig ret, men vores primære fokus har været en hund der er kendt for at være tålmodig overfor børn - og de findes jo heldigvis i alle størrelser smiley Grunden til, at NF'en kommer ind i billedet er, at vi begge har personligt kendskab til den, og derfor forstår jeg heller ikke, hvorfor den ikke har været med i overvejelserne inden smiley

    Her i huset har vi børste/trimmedag en gang om ugen. Det er simpelthen nødvendigt, når man har Maine Coons, så jeg er ikke så skræmt af mere pelspleje.

    Jeg regner bestemt også med, at vi skal ud og besøge nogle opdrættere/ejere af de skønne racer inden vi beslutter os. For det er en stor beslutning smiley



  • #3   29. jun 2011 Ser man bort fra det med vand (savl) og kan man klare pels plejen er NF helt sikkert et glimrende valg af familie hund.
    Held og lykke


  • #4   29. jun 2011 Ina, nej, nej, det er jeg godt klar over smiley Ville bare gøre opmærksom på, at pelspleje ikke er noget nyt for os smiley

  • #5   29. jun 2011 Er også rigtig glad for, at du fortæller det smiley

    Mon ikke der går en 100 stykker + det løse smiley


  • #6   29. jun 2011 Har altså aldrig hørt det med urin og lang pels bagpå ;o))) Vand ude og inde; Er vist op til den enkelte hund.. Asger og Albert er ligeglade med vand... Savl : Albert savler , især når han stresser.. Asger som er hans søn, gør det overhoved ikke... Man kan se på deres underlæber om de vil savle...
    Ja der er pelspleje, men flere og flere er begyndt at trimme dem, og det gør arbejdet meget nemmere...
    Det er en fantastisk familie hund ! Den er nem at have med at gøre, nem at behage.. Det eneste " problem" er at man skal huske at sætte grænser fra dag 1 .. Mange gør ikke dette, da det jo er en søøød bamse og så bliver det hele altså lidt svære ....
    Hvis I ender med valg af newf. vil jeg gerne være behjælpelig med valg af kennel.. Der er et par faldgrupper, man lige skal være obs på..


  • #7   29. jun 2011 Tak for input Marianne smiley Kan man anvende Furminator til dem?

  • #8   29. jun 2011 Lidt i tvil, da jeg ikke selv har prøvet, vi bruger en king coat , den er super og nem at arbejde med.. Newferne skal jo beholde deres underpels, men king coat bruges til at fjerne den " løse underuld" og tynde ud i pelsen

  • #9   29. jun 2011 Tak for det smiley

  • #10   29. jun 2011 Ina.. Den med lange tænder bruger vi slet ikke.. Har en med korte tænder og den er udemærket, men bruger den sjældent.. Nu er det så også hanner vi har og de fælder slet ikke i samme omfang som tæverne... Samtidig med bliver vores udstillet og derved får de slet ikke den " skrækkelige pels" som mange " familie newfer" får... De bliver desværre slet ikke holdt rundt omkring i de små hjem...

Kommentér på:
Når man glemmer en race

Annonce