{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.301 visninger | Oprettet:

Når man bare VED at der er noget galt... {{forumTopicSubject}}

Kender i andre følelsen af at man bare ved at der er noget galt med ens hund, men man ikke lige kan sige helt præcist hvad?

Jeg har de sidste par dage haft fornemmelsen af at der er noget forkert ved Sitta, men har ikke kunne sætte en finger på hvad det skulle være.

Hun spiser lidt mindre end hun plejer, men drikker fint, er glad og frisk når vi er udenfor, leger gerne med de andre hunde på gården osv.

Igår var min fornemmelse af at var noget forkert meget kraftigere end de ande dage, og lagde pludselig mærke til at hendes ansigts udtryk havde ændret sig, studerede hende nærmere og så at hun ikke lukker hendes mund helt. Hendes mund er hele tiden ca ½ cm åben.

Undersøgte selvfølgelig hendes mund, men kunne ikke finde noget unormalt, ingen ømhed osv.

Lidt senere begynder hun at slikke sig om munden hele tiden, og savler noget mere end hun plejer.

Følelsen af at der altså er noget galt med min pige bliver så stærk at jeg får helt ondt i maven, og kører selvfølgelig til dyrlæge med hende.

Dyrlægen undersøger hende grundigt, og det eneste han kan finde på hende er at hun har lidt forhøjet temperatur, men ikke noget slemt.
Bliver sendt hjem med ordre på at holde godt øje med hende og tage hendes temperetur et par gange om dagen. Og så evt komme igen om et par dage...

Da jeg så kommer hjem bliver jeg opmærksom på at den lyd der kommer når hun drikker er anderledes, og senere på aftenen da hun lige vil mysse min hånd føles det også forkert.
Kan ikke helt beskrive det, men det var lige som om at hun ikke brugte tungen ordenligt, og at hun ikke ville have tungen til at røre ganen.

Føler mig virkelig som en hønemor, men kan ikke slippe fornemmelsen af at min pige altså er syg :O(

ved ikke helt om jeg skal køre til dyrlæge med hende igen i dag, eller om jeg skal vente til i morgen som dyrlægen sagde?

Undskyld at det hele blev lidt langt og nok også rodet, men skulle lige ud med mine bekymringer.

(Smutter lige på arbejde i nogle timer, men håber på at der er nogle svar når jeg kommer hjem)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man bare VED at der er noget galt...
  • #1   5. jul 2011 Få tjekket hendes tænker hos en dyrlæge der har styr på det.... evt Jens Ruhnau hvis du bor på sjælland.... kan være at hun har en tandbyld eller lign... eller er blevet stukket af et insekt i munden.... lyder som om problemet er i munden på hende... held og lykke med hende og lad os høre en update på hende....

  • #2   5. jul 2011 Du skal gøre lige præcis det som du har det bedst med!

    Du kender trods alt din hund bedst, og kan sige før alle andre om noget er galt.



  • #3   5. jul 2011 I sådanne tilfælde, der har jeg lært at følge min mavefornemmelse, så det må være mit råd til dig *S*

  • #4   5. jul 2011 følg din mavefornemmelse... det gør jeg altid og det reddede for et par år siden, min kærestes liv.... så tag det alvorligt.

    Men husk på at nu er du så obs på hende, at du kan påvirke hendes adfærd... måske det er derfor hun slikker sig om munden. Men få hende endelig tjekket.


  • #6   5. jul 2011 Følg mavefornemmelsen!!! Hvis det er en ordentlig dyrlæge vil han/hun tage din bekymring alvorligt og undersøge hunden grundigt…
    Da Zena i sin tid fik blærebetændelse første gang ville min daværende dyrlæge ikke se på hende fordi han ikke mente at det var unormalt at en hvalp tissede på gulvet. Heldigvis fik jeg snakket med min opdrætter der opfordrede mig til at prøve en anden dyrlæge…


  • #7   5. jul 2011 Det kan lyde som en blodprop.

  • #8   5. jul 2011 Jeg ville helt sikkert tage til dyrlæge igen og få ham/hende til at tjekke hele munden efter..

    Følg din mavefornemmelse, som flere skriver smiley


  • #9   5. jul 2011 Skynd dig til dyrlægen igen.

    Uden jeg ved noget om det, kan det så være et skovflåtbid, hvor hun har fået Borrelia?


  • #10   5. jul 2011 Mange tak for jeres svar :O)
    Har valgt at følge min mavefornemmelse og tager til dyrlægen kl 16 med hende.

    Platugler:
    Havde godt tænkt på om jeg kunne påvirke hendes adfærd, og fik derfor en veninde til at hygge lidt sammen med Sitta mens jeg ikke var der, og hun kunne også sige at der var noget galt med hende. Så tror ikke at det er mig der påvirker hende, men vil da næsten håbe at der er der,for :O)

    Pia: Både jeg og dyrlægen har tjekket hendes tænder, og hun virker hverken øm eller hævet i tandkødet, tænder, læber eller gane. Dyrlægen kiggede hende også dybt i halsen igår og der kunne han heller ikke se noget fremmedelegme der kunne drille...

    Anja:
    Min dyrlæge er heldivis så rar at tage mig alvorligt, selvom at jeg ikke rigtigt kunne sige andet end at jeg virkelig havde på fornemmelsen at der var noget galt med hende, og at hendes mund hele tiden var åben :O)

    Maria: H vordan mener du at det lyder som en blodprop?

    Louise:
    Har ikke set nogle flåter på hende, men det skal selvfølgelig ikke udelukke at der ikke har været en.. kender desværre ikke tegnene på Borrelia, men vil da lige hurtigt undersøge det :O)


  • #11   5. jul 2011 Lyder som en god ide at tage afsted...
    Rigtig god bedring med hende! Du må lige skrive og give en tilbagemelding når du har været afsted...


  • #12   5. jul 2011 Så er vi lige kommet hjem fra dyrlægen.
    Sitta har fået en lammelse i en ansigtsnerve. Hvad det er kommet af vides ikke helt, men sikkert af et lille slag på øret. Det er heldigvis ikke noget meget alvorligt, og hvis vi er heldige så fortager lammelsen sig måske stille og roligt, og hvis ikke så er det ikke værre end at hun godt kan leve med det. Hun vil nok komme til at savle lidt mere end hun plejer, men det er vist også det :O))
    Så nu skal hun have noget støttende medicin i et lille stykke tid, og så skal vi ellers bare se tiden an den næste månedes tid.

    Jeg er bare SÅ glad for at jeg lyttede til min mavefornemmelse, og tog afsted med hende igen i dag :O)


  • #14   5. jul 2011 Årh det var godt, I kom afsted.. Så ved du, hvad det er smiley

    Jeg håber det fortager sig smiley


  • #15   5. jul 2011 håber ikke du tager mit spørgsmpl ille op... men hvordan udelukkede dyrlægen at den lammelse, kunne skyldes en blodprop eller blødning i hjernen?

  • #16   5. jul 2011 Jeg ved at nogle mennesker kan få det samme. Pludselig lammelse i dele af ansigtet... For det meste går det over, men nogle gange er det permanent...

  • #17   5. jul 2011 Er hun testet for borrelia ?

  • #18   5. jul 2011 Og tænker også det samme som Platugler..

  • #19   6. jul 2011 Platugler:

    Selvfølgelig tager jeg ikke dit spørgsmål ille op,
    Tror ikke at min dyrlæge kan udelukke en blødning eller blodprop i hjernen,
    Tror bare at sandsynligheden for at lammelsen er kommet pga et slag eller ligende er meget større.Som "Indfør forbud mod sex med dyr nu" skriver, så er det noget der også kan ramme mennesker hvis de har fået meget træk ind på øret osv.

    Jeg bliver nødt til stole på min dyrlæge, men ved den mindste forværring af hendes lammelse kører jeg selvfølgelig afsted til dyrlæge med det samme :O)

    Bella:
    Nej det er hun ikke blevet testet for. Som skrevet så bliver jeg nødt til at stole på min dyrlæge, og han var ikke det mindste i tvivl om hvad der er der er galt med hende :O)


  • #20   6. jul 2011 Det lyder dejligt at du endelig fik afklaring. Det er også rart at få bekræftet at det ikke bare var dig der var pylret smiley Rigtig god bedring med hende!!!

  • #21   6. jul 2011 Sittas slave
    Kan godt forstå at du vil stole på din dyrlæge.... Men nu er det din hund det handler om.

    Link om borreliose:
    (link fjernet)
    Læg mærke til lammelse af ansigtsnerven... og at den er svær at diagnostisere


  • #22   6. jul 2011 Bella:
    Jeg er udemærket klar over at det er min hund det drejer sig om, og tro mig jeg er ikke typen der bare accepterer alt hvad en dyrlæge siger...


    "Symptomerne hos hunden er feber, træthed, hævede lymfeknuder, ømhed i led og muskler, evt. lammelse af specielt ansigtsnerven og ændringer i hundens normale adfærd. Ved bakterieangreb på nervesystemet, vil der også kunne ses epileptiske anfald og forstyrrelser i hjertets funktion."


    Kan ikke forestille mig at det er borrelia, Sitta har hverken feber, er ikke træt, lymfeknuderne tjekkede dyrlægen i mandags og de er også fine. Hun er ikke øm nogen steder og den eneste ændring der er i hendes adfærd er at hun slikker sig mere om munden. Hjertet lyttede dyrlægen også på, og der var alt også okay :O))


  • #23   6. jul 2011 Jamen var der ikke netop forhøjet temperatur?

  • #24   6. jul 2011 Camilla:
    Hov, kan godt forstå at i lige blev forvirrede :O)

    Jo temperaturen var lidt for høj i mandags, men glemte´vist at skrive at hendes temperatur var normal igen igår :O)


  • #25   6. jul 2011 Nå okay ..

    Ja tænkte også lige smiley

    Men du kender din hund bedst, og du ved hvad du skal reagere på!¨

    Held og lykke med hende smiley


  • #26   6. jul 2011 God bedring med vovsen =)

  • #27   6. jul 2011 Sittas slave
    Det var bare for at presse dig lidt, og dyrlæger tager jo ind imellem fejl.


  • #29   7. jul 2011 Bella:
    Det er bare ok :O)

    Pia:
    Nej, det er ved at være at stykke tid siden at hun har været med ude og køre.
    Men hun har det meget med at kaste sig ned på feks marken for at rulle sig, og gør det gerne flere gange om dagen. Så tror at hun evt kan have fået et slag på øret en dag hvor hun har været ekstra ivrig... Men det er jo desværre ikke til at vide præcist hvad der er sket :O)


Kommentér på:
Når man bare VED at der er noget galt...

Annonce