{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

Hunden med i bilen {{forumTopicSubject}}

Har tænkt lidt over ideen med og tage hunden med i bilen når man for eksempel skal ud og handle eller lign. Jeg gør det også selv. Det er ikke nogen diskussion om hvor vidt det er varmt i bilen og sådan. Mere en undren over at man jo ikke synes hunden skal være mere alene hjemme end højest nødvendigt. Men den er jo også alene ude i bilen og i mit tilfælde lukket inde i sit bur.
Får hunden fornemmelsen af: juhuu hun efterlader mig ikke hjemme denne gang? Den ved jo ikke at der ikke rigtigt skal ske noget udover den skal ligge i bilen. Gizmo bliver omtrent lige så skuffet når han finder ud af han ikke skal med ud, som når jeg går fra ham herhjemme.
Nogen gange får han jo så lov og komme med ud, hvis jeg skal i f.eks dyrehandel el lign.
Er det mest ens egen dårlige samvittighed der gør at man tager hunden med, for så og lade den ligge i bilen?.
Lidt rodet og ved ikke helt hvad jeg vil med det, bare noget jeg har gået og tænkt lidt over smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden med i bilen
  • #1   17. jul 2011 Aldrig tager jeg mine med ud at handle eller andet. Men er jeg f.eks. på vej hjem fra træning, så kan de godt sidde i bilen de 5 min. det tager f.eks. apoteksbesøg eller småindkøb.

    Ellers bliver de hjemmel Har ingen følelse af at de går glip af noget. Husk på, de har også deres rutiner, så som at sove og andet.


  • #3   17. jul 2011 Jeg tager tit vores med, når jeg lige skal hente et barn et eller andet sted, handle eller lignende ting.

    Jeg vil hellere tage hende med end at efterlade hende alene hjemme flere gange dagligt.

    Og hun elsker det, kan godt lide at have en hund, der ikke tror der skal ske det vilde med den, hver gang den skal ud og køre (hvis det kun var når vi skulle til træning eller i skoven eller noget)


  • #4   17. jul 2011 Vores hund er altid med...

    Det handler ikke om dårlig samvittighed, bare det, at når han er med, kan vi give ham oplevelser...

    Han har det glimrende i bilen, er i ro og slapper af, og så kommer han ud og hygger med os og oplever verden.



  • #5   17. jul 2011 Jeg kan ikke se hvorfor hunden skal slæbes med ud i bilen for at sidde der alene. Jeg har ingen problemer med at forlade ham for at handle. Han sover jo bare når han er hjemme.

  • #6   17. jul 2011 Jeg er så alene med Gizmo, og når jeg tager ham med så er det efter en lang dag alene hjemme og jeg har det meget dårligt med at skulle efterlade ham 2 gange på en dag og især hvis jeg lige er kommet ind af døren og så bare går igen. Men jeg går jo også fra ham i bilen. Men så er han da lidt mere med end hvis jeg lod ham blive hjemme.

  • #7   17. jul 2011 Mine er næsten altid med - de elsker bilen.
    Kører jeg den ind på gårdspladsen og har dørene åbne - ja så sidder de i den hele dagen - FRIVILLIGT


  • #8   17. jul 2011 Smadderhyggeligt Karin smiley

  • #9   17. jul 2011 Jeg tager ikke min hund med ud og handle normalt. Men skal jeg hjem til mine forældre feks, kan hun sagtens lige sidde i bilen hvis jeg skal handle på vej derhjem. Jeg skynder mig så lidt og er væk højst et kvarter i alt.

    Er det varmt går jeg ikke fra hende.

    Jeg ser ingen grund til at slæbe hende med ud og handle, det er ikke nemmere for mig at have hende med. For jeg får faktisk dårligere samvittghed over at jeg måske skal i 3 butikker og hun bare skal vente i bilen, så hun bliver hjemme smiley Hvilket hun gerne vil.
    Hun vil os gerne med ud og køre, men så regner hun os med vi skal noget sjovt :O)


  • #10   17. jul 2011 Det kan ske at jeg tager Charlie med uden at han skal noget. Nu er det ikke et problem her. MEN hvis man har en hund der kører helt op ved tanken om at der skal ske noget sjovt når man skal ud at køre. Så er det vel egentlig okay at hunden oplever at det ikke er altid det er sådan det er.

  • #11   17. jul 2011 Kia foretrækker klart at komme med. Hun elsker bilen og vil hellere med end at være hjemme.

    Hvis hun er med så får hun jo som regel spændende oplevelser :o)


  • #12   17. jul 2011 Jeg har det præcist som Anja S og Margit skriver.

    Jeg tager ofte hundene med ud at køre, også hvor der ikke skal ske noget for dem. De kan godt lide at køre tur.
    Da vi fik Carlos kunne han slet ikke være i bilen uden at flejne helt fordi han sjældent kom ud at køre, og når han gjorde var det fordi der skulle ske noget sjovt. Det har han lært nu, at man kan godt slappe af i bilen. Blandt andet ved at køre en masse ture uden der skete noget.

    Så her er det en blanding. Nogle gange pga. samvittigheden, andre gange bare fordi vi har lyst smiley


  • #13   17. jul 2011 min hund ser bilen som aktivitet, og eelsker at være med.

Kommentér på:
Hunden med i bilen

Annonce