{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.195 visninger | Oprettet:

hjælp aflivning eller nyt hjem {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen jeg ville hører jer til råds.
har du behov for at komme med noget negativt så hold det for dig selv da jeg er dybt ulykkelig.
jeg har tessa som er en skøn lab. tæve på 5 år. hun er super kærlig kan med børn og små hunde. da jeg fik tessa boede jeg på landet på 140 kvm nu bor vi i lejlighed. problemet er jeg bor ved siden af en meget sippet nabo som har klaget over hun gør (hun gør når der kommer nogle ude foran eller andre hunde gør) og jeg fik en blodprop i hjernen for et lille halvt år siden og har bare ikke kræfterne til at gå med hende da hun trækker og jeg går dårligt pga min højre side er delvist lammet.
hun har haft 3 hjem med mit udover der hvor hun blev født.
hvad vil i anbefale mig nyt hjem eller lade hende få fred.
hun er meget påvirkelig i mad tider hvis der sker for meget omkring hende vil hun ikke spise kun hvis jeg sidder ved siden af hende.

aner ikke mit levnde råd så i må meget gerne komme med jeres mening


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp aflivning eller nyt hjem
  • #1   28. jul 2011 Du er den eneste, som kan vide om din hund kan holde til et hjem mere. Hvad siger din mavefornemmelse?

  • #2   28. jul 2011 Jeg ville prøve en nyt hjem, alt efter om hunden vil kunne klare det - det er jo svært at sige når man ikke kender den.

    Bella spiser heller ikke, hvis Molly ikke er hjemme, men jeg ved at hun ville være stærk nok til at komme ud i et nyt hjem hvis det kom dertil smiley


  • #3   28. jul 2011 Synes du skal prøve at sælge hende, med det krav, at du kan få lov til at høre, hvordan hun har det from time to time.
    Hun er 5 år! Hun har en del år endnu, så mon ikke hun klarer det? ^^


  • #4   28. jul 2011 Hun er ung så hvis du mener hun kan klare et miljøskift ville jeg gøre det. Måske prøve at få hende ud til nogen hun allerede kender..


  • #5   28. jul 2011 jeg føler mig så magtesløs lovede at jeg blev hendes sidste hjem men jeg kunne jo ikke vide alt det her.
    føler jeg slår en ven ihjel men er i tvivl om hvor vidt hun ville klare et nyt hjem.


  • #6   28. jul 2011 chihuahua G; Hunde er ofte stærkere end du tror ^^' Tror du ikke, hun vil have mere gavn af et nyt hjem, hvor de kan bruge tid på hende? ^^'
    Så længe de er gode ved hende, burde hun da kunne klare det :3
    du kan ikke gøre for, at alt det her uventede er sket, og jeg føler virkelig med dig o: Kan kun forestille mig, hvor svært det må være at have det sådan.. ):


  • #7   28. jul 2011 Kan du ikke 'finde' nogle der vil gå ture med hende?

  • #8   28. jul 2011 Ja, synes da også at Reiki's idé er god o:
    - Eller du kan gå over til naboen, og spørge om hun hellere vil gå med den? smiley
    lol, sarkasme er så godt *G*


  • #9   28. jul 2011 Jeg ville love hvad jeg har lovet.. Hvis du har lovet du er hendes sidste ejer, så er du den sidste.

  • #10   28. jul 2011 Love = holde

  • #11   28. jul 2011 Hvordan ville du selv have det hvis en ny ejer ikke holdt hvad vedkommende lover dig?

  • #13   28. jul 2011 Pia K.............jeg er fuldstændig enig med dig i hvad du skriver.........

    så Kære Chihuahua G
    det er rigtig hårdt for dig det her, ingen tvivl om det.
    du skriver at du "føler jeg slår en ven ihjel "... men sådan ser jeg ikke på det...........tværtimod lever du op til dit ansvar og viser din hund kærlighed og respekt........at lade den sove i dine arme, er kun at følge din ven på vej til regnbuebroen og det vil hun takke dig for..........du ved hvor hun er....sælger du hende ved du ikke hvad der kommer til at ske din ven i fremtiden.......fortjener hun det ???

    jeg sender dig en stor trøstekrammer, det er en svær belutning....
    (var det hos mig, var jeg ikke i tvivl)


  • #14   28. jul 2011 Jeg var gået hele vejen for min hund. Uden tvivl.

  • #15   28. jul 2011 Årh den er svær. Da jeg ikke havde hund ville jeg rigtig gerne have en hund bare at kunne tage på ture med engang imellem inden jeg fik min egen så synes da det var en super god idé. Du kan ikke gøre for det der er sket så hvis du har lovet at det var det sidste hjem er lidt svær i denne situation om man helt skal holde, du kan jo ikke gøre for det. Havde det nu været andre omstændigheder ville jeg have dårlig samvittighed men ikke her. Synes du skal følge dit hjerte. Det er jo svært at vide hvordan tessa vil reagere. Du skriver også at hun er påvirket i forvejen? er det pga. den situation i er kommet i eller har det været pga. forskellige hjem ?

  • #17   28. jul 2011 vi har selv lige taget Blackie til os hun er blanding lab. på 6 år havde vi sagt nej var hun blevet aflivet.....men kender man ingen så synes jeg aflivning er det bedste for hunden (Blackie har været i pleje her flere somre) svigerinde Gunn flytter til Sverige.....men det ER svært at råde dig, du ved selv bedst.......Ane

  • #18   28. jul 2011 Nu vi snakker alder.

    Har lige (i februar) overtaget en 10 år gammel labrador.

    Først sagde jeg NEJ tak, det er ikke i hundens interesse og det er en gammel hund.
    Jeg så hunden og tro mig det var i hundens interesse at få en ny familie der tog sig af ham.
    Han kom på besøg og gik ind i hjemmet som havde han altid boet der, han vendte sig ikke om en eneste gang efter tidligere ejer da ejeren gik ud af døren.
    Han har ikke pevet en eneste gang. Han har ikke søgt døren en eneste gang.
    Første nat sov han som en sten i sin kurv, hele natten.

    Men er godt klar over ikke alle hunde kan skifte hjem.


  • #19   28. jul 2011 andrea P
    Mener du helt alvorligt man bare kan gøre som det passer en, selv om man har lovet det var sidste hjem.
    Så en ny familie kan sælge hende videre med god samvittighed selv om TS evt laver en aftale om at hunden ikke må videre formidles.
    Lidt rystende efter min mening


  • #20   28. jul 2011 jeg ville prøve at finde et nyt hjem:)hvor bor du evt?

  • #21   28. jul 2011 Hov vil lige tilføje at man IKKE kan se han er 10 år , siger dyrlægen os. Han er frisk, flot, blank pels, ikke gråhåret, andet end 10 hår på hagen, han går og løber med på alle gåture og render med legetøj og bolde i løbet af dagen. Og har den største appetit smiley

  • #22   28. jul 2011 Flot tilbud Miriam :O)

  • #24   28. jul 2011 Jeg ville vurdere om hun kunne klare et nyt hjem, og hvis hun efter min vurdering kunne dette, ville jeg opsøge gamle ejer til hvem jeg havde afgivet et løfte og forklare dem situationen. Hvis de siger god for det kan jagten på en ny og kærlig familie gå ind, men findes den ikke må hun lade livet. Skriv en kontrakt hvor der er lavet betingelser. Det kan være at hun ikke må vidersælges, og at i fx. har et par måneders fortrydelsesret, hvis i kan se det ikke går. Sørg for at sikre jer og hunden mod en evt. dårlig familie, som man jo desværre kan støde på..
    Men det er klart at hvis forrige ejer ikke siger god for viderformidling, så må vappen enten lade livet, ellers må du se om der er mere kamp tilbage i dig, om du måske kan få lidt hjælp udefra med ture osv..

    Ønsker dig og din hund al held og lykke, det er en svær beslutning, som du skylder din bedste ven at træffe. Igen, held og lykke!


  • #25   28. jul 2011 Jeg ville kontakte tidligere ejer som jeg havde lavet et løfte til og fortælle dem det hele... du er jo ikke herre over at du bliver akut alvorlig syg på den måde.. jeg ville i sammenråd med dem finde du af hvad der ville være bedst for hende... øv hvor må det være hårdt for dig..!

  • #26   29. jul 2011 Det er virkelig en øv-situation at være i... smiley
    Prøv at snak med http://Oasa-dk.dk - de er rigtig gode til at finde gode, blivende hjem til hunde der måske ellers stod til aflivning. smiley
    Ønsker jer alt godt. smiley


Kommentér på:
hjælp aflivning eller nyt hjem

Annonce