{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.470 visninger | Oprettet:

Forbandet fyrværkeri (langt) {{forumTopicSubject}}

så er der rigtig lagt an til hyggeaften. Hunden må ikke være i møblerne så vi er flyttet på gulvet med puder, tæpper og dyner! Nyindkøbt tv-serie smidt på dvd'en. Det starter fint. Vuffi elsker at putte og hygge og ligger sammen med os og slapper af og så starter helvede!
Nogen hensynsløse mennesker fyrer den ene raket af efter den anden i over en halv time. Vuffi bliver mere og mere stresset og ender med at ligge og ryste i dynerne når han altså ikke lige flygter om bag sofaen..
Hvad Søren gør vi?? Vi prøvede at virke helt normale, ynkede ham overhovedet ikke, nussede ham lidt på brystet og fortsatte med at se tv. En time efter vi troede det var ophørt, prøver vi at gå aftentur og på vej hjem starter det fandme igen.. Dog kun nogle få raketer så han er rimelig afslappet igen da vi kom hjem og ville gerne spise..

Hans angst bunder desværre i et chok han fik nytårsaften og gjorde januar og febuar et helvede da vi nærmest ikke kunne lufte hund efter mørkets frembrud og derfor stod op kl 3.30 hver nat når fyrværkeriet var færdigt. Da det endelig stilnede af i febuar/marts fik vi vuffi til at acceptere raketerne nognelunde så længe det kun var en enkelt eller to ad gangen. Men en halv time er ALT for overvældende. Vi har prøvet med lyd cd'er med fyrværkeri, balloner osv men han er altså for klog og skildner fint mellem the Real thing og snydelyde..
Ved ikke lige hvad jeg vil med indlægget.. Er bare så frustreret. Er der måske nogle der har nogle forslag til hvad vi kan gøre, frygter jo lidt december når fyrværkeriet for alvor starter igen. Men synes som sagt bare det er meget svært når man ikke rigtig kan træne med kunstige fyrværkeri lyde..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbandet fyrværkeri (langt)
  • #3   21. aug 2011 Jep. I know. Men ved desværre ikke hvorfra det kom. Bor midt i en ret stor by, faktisk i ydrekanten af er område hvor det er totalt forbudt at fyre af pga mange gamle huse med stråtag.. Overvejede godt at melde det, men tænkte lidt at NU måtte de da være færdige. Men ja næste gang melder jeg det. Overvejer også et surt opstød i lokalavisen.

  • #4   21. aug 2011 Og tak for linket. Ser ud til jeg må have fat i dyrlægen. Og prøve med en anden fyrværkeri cd. Måske han bare har vænnet sig til den vi har nu. Men synes nu aldrig ham har reageret på den selv vi skruer godt op..

  • #5   21. aug 2011 Min Alva er uden for rækkevidde, når det gælder fyrværkeri. Bare en enkelt kan få hende til at flippe helt ud.
    Vi har fået noget beroligende zyka-et-eller-andet; det virker rigtig godt, og hun er næsten helt almindelig når der er fyrværkeri.
    Vi fortsætter selvfølgelig med arbejdet, men da hun er 9, er det noget nær umuligt.

    Snak med din dyrlæge, om du evt. kan få nogle piller just in case, mens I træner - det kan nemlig ødelægge videre træning, hvis den får en dårlig oplevelse.
    Desuden er de piller jeg har naturmedicin, så det gør INTET at de får dem smiley


  • #6   21. aug 2011 Jeg mener også der er mulighed for at søge om tilladelse til at affyre fyrværkeri, til fester og lign..

  • #7   21. aug 2011 Det er blevet kotyme i min by, som er en lille landsby, at der ved særlige lejligheder, så som bryllup og andre fester bliver fyret fyrværkeri af. Det sker som regel en lørdag aften ved midnatstid. Jeg er sikker på at de har fået tilladelse til det.

    Der er ikke noget at gøre, men heldigvis er mine 3 ikke bange for fyrværkeri. De bliver irriteret over at de larmer midt om natten, men sover ellers bare videre.

    At give hunden beroligende medicin ved fyrværkeri, så skal det helst gives forinden. Gør man det når man opdager det, så når hunden at blive bange for det og stresser, og så tror jeg det er omsonst først at skulle til at give den noget for det.


  • #8   21. aug 2011 Gitte

    Nu er ting som fyrværkeri svære at forudse :o)
    Jeg giver min Alva så snart der er mere end ét brag fra fyrværkeri smiley


  • #9   21. aug 2011 Det er simpelthen så træls med sådan noget fyrværkeri.
    Jeg ynker heller aldrig Dina, men hun går alligevel helt i panik.

    I øjeblikket kommer der skud hele døgnet, fordi landmændene har sat elektroniske fugleskræmsler op på markerne, som skyder hver andet minut døgnet rundt. Det er sådan en maskine som de også har stående i lufthavne til, at jage fugle væk. Det brager simpelthen løs og lyder som geværskud.


  • #10   21. aug 2011 Hanne

    Puha - så var jeg flyttet. Det havde min Alva ikke kunnet klare smiley


  • #11   21. aug 2011 Det er også meget belastende, når man har en skudræd hund. Selvom vi bor lige ved siden af skoven, og selv har en stor grund (over 7000 kvm), så må jeg tit smide Dina i bilen og køre langt væk for, at lufte hende. Hun bliver så panisk over skud, så vi slet ikke kan komme i kontakt med hende. Hun vil ikke spise noget, ikke engang et stykke steg eller andet lækkert. Hun sidder bare og ryster og gisper, eller prøver at grave sig ned.

    Vi har en lyd-cd, men selvom vi sætter 4 eksterne højtalere til og skruer op til fuld drøn, så reagerer hun ikke og bliver slet ikke bange. Hun kan åbenbart godt høre forskel på, om det er "rigtige" skud eller på cd. Hun bliver heller ikke bange for klap i hænder, kun for pludselige lyde, der lyder som skud.

    Da det er en maskine som skyder, kan vi nogenlunde lave et skema, og 5 sek før der kommer et skud, klapper vi i hænderne og giver godbid, men det er desværre ikke lykkedes os, at få hende vænnet til skudene.

    Der var en nat, hvor der var skud (dobbeltskud) hver andet minut, og tilsidst kørte min mand ud og fandt en af maskinerne og fik slukket for den. Det var skønt med et par times ro, men desværre blev der tændt for den om morgenen.

    7-9-13 har der ikke været skud i et par dage, så vi håber at det varer ved. Måske er der mange som har klaget over det.

    man kan bare mærke på Dina at hun har nerverne udenpå, for hun overreagerer bare der er en bildør som smækker.


  • #12   21. aug 2011 Vi har prøvet DAB og Zylkene og nogle andre naturpiller, men der er desværre ingen reaktion på dem.

  • #13   21. aug 2011 <b>* Gitte - Give me a sign Bianca *</b>
    Man kan ikke få tilladelse til at gøre det uden for "sæson". Jeg er ret sikker på at man skal have nogle til at skyde det af for sig, for at gøre det.


  • #15   21. aug 2011 Om man kan få tilladelse eller ej, stopper nok ikke dem der fyrer af..
    Men det lyder da som noget effektivt du har dig Ashley. Det må jeg snakke med dyrlægen om. Er der nogle bivirkninger?? Tænker sådan i retningen af om det sløver eller andet? Og hvor ofte må man bruge det? Jeg spørger fordi jeg ved at i dec, jan og feb kommer der til at blive fyret af hver dag?- Og Tak for rådet. smiley

    Og det lyder godt nok frustrerende Hanne, stakkels hund! Krydser fingre for at fugleskræmslet er pakket væk og ikke kommer i brug igen, for det er da ikke til at holde ud!

    Er rigtig ked af at han fik det chok nytårsaften for inden da var han overhovedet ikke bange for fyrværkeri. Hele december havde vi slet ingen problemer..


  • #16   21. aug 2011 Min Bella som er en psykisk belastet hund, hun er SÅ bange for både fyrværkerri og torden. Bare der kommer fyrværkerri i fjernsynet ryster hun, men når der bliver skudt rigtigt af ligger hun bag sofaen og nægter at gå tur indenfor de næste timer. Nytårsaften er et helvede. Jeg har så fået fat i Bachs naturdråber, og jeg er positivt overrasket. Har ikke prøvet dem med fyrværkerri, men lige så snart det tordner og Bella gemmer sig i rystekramper bag sofaen får hun et par godbider med 4-5 dråber på, der går ti minutter og hun kommer op i sofaen igen. Hun ryster stadig en lille smule, men ikke noget voldsomt. Er så spændt på at prøve dem til nytår. Og det fedeste er at hun ikke bliver sløv, og at jeg selv tog dem sidst jeg skulle til tandlæge, alle nerver var væk, men jeg var på ingen måder træt eller groggy.

  • #17   21. aug 2011 Jeg har også prøvet Bachs blomsterdråber, men der var desværre ingen effekt på Dina

  • #18   21. aug 2011 Tvivler på de pubertets knægte som fyre af her hvor jeg bor har tilladelse.
    For det første er største delen næppe 18, Det meste er ulovlige kanon slag. desuden er det som regel kun få der bliver sendt afsted af gangen hvorefter de grinene stikker af.
    Da jeg i mørket ikke kan se hvordan de ser ud og de ikke bliver længe nok til politi evt kan komme frem er anmeldelse lidt spild af tid.

    Fyrværkeri er noget fanden har skabt. Når vores tamme dyr bliver så bange hvordan reagere de vilde så? Syndes helt personligt det skulle forbydes helt og aldeles og straf for at gøre det alligevel skulle tillægges en straf for dyrmishandling.


  • #19   21. aug 2011 Renee: enig!!

  • #21   21. aug 2011 stine S

    Det hedder vidst zyl-noget. Kan desværre ikke huske præcis hvad det hedder, men det virker super. smiley Den eneste bivirkning er at hunden bliver så afslappet, at den højest sandsynligt går i seng og sover igennem det smiley Hvilket jeg synes er rigtig fint.
    Det er pulver-piller, dvs. at de kan åbnes, og så kan indholdet hældes over maden, da det smager godt. :o) Det kan gives engang imellem eller hver dag i en periode uden problemer ifølge min dyrlæge. smiley


  • #22   22. aug 2011 Suzy & Plette smiley .

    Kan godt være, jeg ved det ikke :o)
    og eftersom jeg er i USA kan jeg ikke rigtig lige løbe ud og tjekke smiley


Kommentér på:
Forbandet fyrværkeri (langt)

Annonce