{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.874 visninger | Oprettet:

Update på Fie´s poter {{forumTopicSubject}}

En lille update på Fie´s pote problemer.

I tirsdags bad jeg om fri tors/fredag, onsdag morgen bestilte jeg hendes sidste tid.

Denne uge har været utrolig svær og når nogen har spurgt hvordan det gik med pillerne, har jeg sagt "der er jo piller til en del dage endnu, så vi håber"

Torsdag som billederne er fra, var vi på en laaang tur i mosen, her fik hun lov at hente dummyér i massevis, søge godbidder i det høje græs.

Idag gik vi til søen og turen varede 2 timer, fuld knald på hende og den måde jeg altid vil huske hende på, alt skulle hvis muligt helst foregå i løb, med en masse små finurligheder.

Da vi skulle gå hjem, rendte hun og snusede i græsset, pludselig lagde hun an til at rulle sig og da hun rejste sig, var hun brun, for første gang havde hun rullet sig i en hundelort....

Så tilbage til søen og blive rigtig godt skyllet igennem, "snedig" måde at få 10 min.´s ekstra apport, men det var jo Fie i en nøddeskal....

Tog mig selv i at stå og smile når hun tonsede ud gennem vand og siv, samtidig med tårene trillede ned af kinderne, med hendes glæde ved vand og apport overskyggede mine følelser og jeg er glad for at hun fik lov at tonser igennem uden begrænsninger.

Vi gik på tanken, købte pølsehorn,sad længe på "vores" bænk og delte.( jeg fik brødet og Fie pølserne)

2 dage hvor jeg ikke skulle gå og vurdere hvornår "nok er nok" mht. hase og ryg, det var , hvis man kan sige det, faktisk rigtig "rart", det lyder nok underligt.

De sidste timer var rigtig hårde at komme igennem herhjemme, vi gik lidt tidligere og tog turen forbi parken med en bold i lommen.

Der fik hun så lov at hente og lege med bolden de sidste gange, hun fik lidt godbidder og jeg kiggede ned på poten, den var så sprunget igen og med stort hul til følge.....

Hos dyrlægen kom først den ene ud og sad og snakkede med os, vi fik snakket lidt omkring at jeg har gjort alt hvad jeg kunne og Fie skulle herfra men´s hun stadig ville løbe og tosse rundt.

Claus kaldte os ind og vi sad stille og roligt og snakkede mens bedøvelse gjorde hende døsig, der gik vel 5-10min. inden hun var klar, de min. snakkede vi om Fie og alle hendes problemer og kiggede på poterne.

Alt forløb stille og roligt hvis man kan sige det sådan og jeg er rimelig afklaret med det hele.

Savnet og sorgen enorm, hun var mit et og alt, altid glad på trods af alle hendes problemer.

Men jeg skal have ny hund igen, det er der ingen tvivl om, savnet og sorgen, kommer ikke til at overskygge dette.

Hvis man ønsker at skrive , så vil jeg gerne bede til man ikke skriver R.I.P !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Update på Fie´s poter
  • #1   26. aug 2011 Det gør mig ondt at høre du har mistet hende...

  • #3   26. aug 2011 Pyha Rene, får tårer i øjnene. Du har gjort din bedste ven en sidste tjeneste, hun fik lov til at komme herfra mec værdigheden i behov og efter uendelig mange gode timer med dig. Mange varme tanker herfra

  • #4   26. aug 2011 Årh nej da :(. Føler med dig, men det gennemsyrer jo dit indlæg, at du VED, du gjorde det rigtige for hende. Det må være den bedste trøst den næste tid, at du også var der for hende, da det var sværest.

  • #5   26. aug 2011 sidder stadig med en klump i halsen og våde øjne


  • #6   26. aug 2011 Puha... der bliver revet og flået i de endnu ikke helt helede sår.

    Jeg tænker på dig, René. Det er så forfærdeligt at miste det, man føler er ens soulmate - og selv være den, der træffer beslutningen om at det skal ske.

    Jeg håber for dig, at smerten letter og sorg bliver til minder, når der kommer en ny lille hund til dig.


  • #7   26. aug 2011 Åååhh René for fanden =,(

    Vidste godt problemerne var store med poterne, men vi håber jo på et mirakel lige til det sidste =/

    Det lyder til i har haft et par dejlige dage, det er svært at sige farvel - men Fie har i hvert fald fået den fineste afsked en hund kan få; du har været den bedste hundeejer for Fie.. Lige til det sidste !

    Du er i mine tanker, jeg sender dig kram og et valgfrit forråd af trøstende ord - jeg aner nemlig ikke hvad jeg skal skrive; og du har nok ikke rigtig brug for at høre noget andet end "det er jeg godt nok ked af", og det ved du jeg er..

    Jeg er lige ved hånden hvis du har brug for at snakke.. Eller dele minder om den smukke pige =)

    Hvil i fred Fie


  • #8   26. aug 2011 Ved ikke hvad jeg skal skrive René. Det gør mig utrolig ondt, men det var det helt rigtige at gøre for hende.

    Kæmpe knus.


  • #9   26. aug 2011 Pyha, det er aldrig sjovt at miste en elsket kammerat!

  • #10   26. aug 2011 Din fortælling giver mig en klump i halsen og våde øjne - men den giver mig samtidig et endnu større indtryk af, hvor helt fantastisk respektfuld en hundeejer du er.

    Jeg føler med dig.



  • #11   26. aug 2011 Det gør mig ondt for dig René, men du har gjort det bedste for Fie.
    Kan godt forstå du savner hende helt vildt, men hun kunne ikke leve med de sygdomme og smerter mere, så hun har det godt nu, der hvor hun er.

    Mange tanker fra mig!


  • #12   26. aug 2011 Åh, nej. Det var da ikke lige hvad jeg forventede at læse, da jeg åbnede din tråd. Hun er helt unik og vi har vist alle fulgt med og set de mest fantastiske billeder af hende.

    Det gør mig ondt, men jeg ved at du har gjort hvad du kunne, og så er der ikke ret meget andet man kan gøre. Lige nu er det bare så hårdt og uretfærdigt. Med tiden vil du kunne se tilbage på nogle gode år og alle de fantastiske billeder du har af hende.

    Tanker og trøst her fra mig.


  • #13   26. aug 2011 Uha vi tænker på dig herfra og sender de kærligste tanker!
    Du kunne ikke på nogen måde have gjort det bedre, og at du har givet hende den bedste dag synes jeg bare er helt fantastisk!
    Jeg ønsker dig al held og lykke i fremtiden og håber du glædes over at din lille Fie kigger ned til dig hver eneste dag!

    Mange kram fra os alle!


  • #14   26. aug 2011 Hvor gør det mig ondt for dig Renè. Mange varme tanker sendes til dig.

  • #15   26. aug 2011 Jeg føler med dig René - det har været en hårdt tid for jer begge.
    Mange tanker herfra.


  • #16   26. aug 2011 åh nej dog. Sidder her og får våde øjne, selvom jeg "kun" kender Fie gennem dine fantastiske billeder og fortællinger om hende her på HG.
    Jeg synes alligevel sagtens, at jeg har kunnet fornemme hvilken hund hun var, og det forhold I havde til hinanden.

    Fantastisk for jer, at I fik to gode dage sammen, og hvor må det have været hårdt for dig når du nu vidste at det var farvel.
    Jeg beundrer dig for beslutningen, og er ikke i tvivl om at du gjorde det bedste for din hund. Har også fulgt dine tråde herinde om Fies sygdom, og det har været et hårdt forløb for jer begge.

    Al held og lykke fremover.


  • #17   26. aug 2011 Det er jeg virkelig ked af at høre og det gør mig ondt for dig, René.
    Savnet er så ufatteligt stort men hvor fik du dog gjort den sidste dag til et smukt minde.

    Kram herfra!


  • #18   26. aug 2011 Alle på hg kender dig og dine smukke billeder af din fantastiske Fie. Man ku mærke din store kærlighed til hende, og hun har været en elsket hund.

    Hun er et sted i himlen, uden smerter og uden bekymringer.

    De bedste tanker


  • #19   26. aug 2011 Fie, du havde en fantastisk far som kun ville dig det bedste, du fik 2 dejlige sidste dage

    Men hold k... jeg sidder og tuder nu, stakkels dig Rene, du ved den rammer mig meget tæt på


  • #20   26. aug 2011 jeg ved du gjorde hvad du kunne for Fie....

    sender de bedste tanker til dig....hvor må det være hårdt


  • #21   26. aug 2011 Åh René smiley

    Ved slet ikke, hvad jeg skal sige smiley

    Men du har givet Fie meget mere end hun ville have fået noget andet sted. Hun har lært dig en masse og det tager du med dig..

    Jeg er rigtig glad for at jeg har fået lov til at opleve Fie mange gange smiley

    Varme tanker og du ved, hvor jeg er.. hvis nu...


  • #22   26. aug 2011 Hun var den heldige hund der havde en vidunderlig ejer.

    Tårene triller, ingen kan bære at miste så god en ven.

    Så længe hun er i dit hjerte er hun aldrig glemt.


  • #23   26. aug 2011 De varmeste tanker til dig René !

    Der er ingen tvivl om at du elskede din Fie, og at du gjorde det allerbedste for hende.

    Pyha smiley
    Jeg kan næsten mærke din dybe smerte, selvom jeg hverken kendte dig eller Fie, andet end gennem HG.


  • #24   26. aug 2011 Jeg sidder også og tuder nu.......... Hvor ville jeg ønske at jeg havde en trylleformular der kunne få din smerte til at gå væk, Renè........

    I to har haft et fantastisk samarbejde og forhold og jeg VED at når du engang er klar til en lille ny, så vil den få det bedste af det bedste. Nemlig dig som far ligesom Fie har haft.

    Du er i mine tanker, Renè. Det ved du.


  • #25   26. aug 2011 Det gør mig virkeligt ondt Rene, det er bare ikke fair at man skal tage afsked med sine elskede hunde så hurtigt :-(( Men Fie har haft det bedste liv hun kunne få hos dig, det er jeg ikke i tvivl om og du gjorde det bedste for hende nu.

  • #26   26. aug 2011 Sidder også med klumpen i halsen. Fie var elsket og holdt af til sidste ende. Er inderligt ked af dit tab Rene, og jeg har dyb respekt for dit valg, og din måde at gøre det på.

    Kærlige tanker herfra!


  • #27   26. aug 2011 Åhh jeg ved jeg taler for mange når jeg skriver, at det ikke var den update man har troet og håbet på fra dig René smiley

    Det gør mig rigtig ondt, og jeg ved, at du skal igennem en umenneskelig hård periode nu her, men det skal du på et plan også være glad for, for var du ikke så ked af det, betyder det også at du ikke havde elsket Fie så højt!

    Varme tanker fra mig smiley


  • #28   26. aug 2011 Føler med dig Rene, Fie var en ener, og i var alt for hinanden..
    Men du har givet Fie den største og mest uselviske gave man kan gi som ejer, at befri hende for smerter og ubehag, og i har haft et par sidste fantastiske dage sammen..


  • #29   26. aug 2011 Åh, det var godt nok ikke hvad jeg håbede at læse da jeg åbnede tråden.
    En god og dejlig måde at slutte det hele af på - at nyde sin hund som den kunne være uden alle sine skavanker.
    Du har truffet en hård men korrekt beslutning - respekt for at vide hvornår nok er nok.

    Mine tanker er ved jer


  • #30   26. aug 2011 Det gør mig så ubeskriveligt ondt, René

  • #31   26. aug 2011 Sidder med tårer i øjnene, for jeg ved hvor meget Fie betød for dig.

    Jeg håber meget du kan komme videre med visheden om at du har gjort alt for Fie og i sidste ende tog den rigtige og mest barmhjertige beslutning for hende.

    De bedste tanker herfra.


  • #33   26. aug 2011 Hvor er det stort af dig, at have modet til at sige farvel, mens Fie stadig kunne løbe og være glad.
    Det er jo sådan, du vil tænke tilbage på hende.
    Mange tanker herfra.


  • #34   26. aug 2011 Tuuuud.....for filan!

    Dejligt at læse om jeres sidste dage sammen - der er ingen tvivl Fie har bare haft den bedste tobenede ven en hund kan ønske sig.

    Snusesnasker her fra.


  • #35   26. aug 2011 Jeg ville kunne kende Fie hvor som helst, så ofte har jeg siddet og set smukke, levende billeder af hende.

    Den måde du beskriver hende på, .. hun har jo haft det bedste liv!

    Det er ufatteligt hårdt hele tiden, at være nød til at sætte grænser for en livsglad hund, der ikke forstår hvorfor.
    Puha ..jeg føler så meget med dig.
    mange tanker herfra.



  • #36   26. aug 2011
    For filan da Rene.... Gud hvor jeg tuder........ :*( Det gør mig ondt !!!
    nøj hvor er det uretfærdigt... Vi håbede jo alle sådan...

    Det var det rigtige valg - er glad for i fik de dejligste minder til sidst smiley
    Hun var så skøn !

    Tusind kram og tanker herfra :*)

    hvil i fred kære Fie !!!


  • #37   26. aug 2011 puha - trist og frygtelig, men sikke en dejlig afslutning hun fik på et godt liv - trods div. problemer med sygdom.

    stor respekt for dig Rene, du har ikke været egoistisk i dette forløb.

    sov sødt lille Fie og hils i hundehimlen.
    tanker og visuelle knus herfra.


  • #38   26. aug 2011 Tak allesammen.

    Selvom Fie har fejlet meget og været mange ting igennem, så havde hun altid sit gode humør, også idag, hvor jeg måtte lægge "bånd" på mig selv, for hendes skyld

    Igår snakkede jeg med bolig-bestyrelsen her, jeg troede at når man først havde hunde-tilladelse, så gjaldt den hele tiden, men den gælder kun hunden man fik den til.

    Fik at vide at der kunne gå flere uger inden jeg fik en ny, den var svær at kapere, så sendte en mail og et par timer efter kom der en skriftlig forhåndsgodkendelse, således at jeg ikke skulle tænke mere over det, hvis jeg fandt en ny med det samme


  • #39   26. aug 2011 Jeg sidder også med tårer i øjnene, for jeg ved at Fie var din øjesten.

    Sender mange tanker til dig René, og håber Fie hygger sig oppe i hundehimlen.


  • #40   26. aug 2011 Årh det var godt, René.. Det andet havde dælme været uudholdeligt..



  • #42   26. aug 2011 Åhhhh Rene det gør mig så ondt:'(

    Mange varme tanker fra mig..



  • #43   26. aug 2011 Sikken en værdig afslutning for en fantastisk hund. Fie har været mere elsket end de fleste hunde nogensinde bliver. Jeg kan slet ikke forestille mig hvor stort savnet må være! Mange tanker!

  • #44   26. aug 2011 Læste på Facebook at Fie ikke er her mere, og jeg sidder som mange andre også med tårer i øjnene efter din beretning her, for jeg vidste, på trods af jeg slet ikke kender dig rigtigt, hvor meget Fie betød for dig og hvad hun var for dig.

    Men jeg husker også du før har været inde på om Fie skulle blive her, fordi hun tit havde det skidt og havde ondt, men jeg og mange andre vidste at du altid traf den for Fie rigtige beslutning, og det har du også gjort denne gang, men hvor er det altså hårdt, og jeg sender dig rigtig mange tanker.

    Fie har fred nu... håber hun hygger sig med Gilbert, Min Buzz og alle de andre dejlige hunde.


  • #45   26. aug 2011 Det manglede da også bare. Jeg tror ikke en eneste af dine naboer måtte have noget som helst at udsætte på at du havde Fie.

    Jeg kan ikke se noget forkert i, at du snart fik en lille ny. Fie vil jo aldrig blive glemt, og det bliver noget af et åg at løfte for en ny hund.


  • #46   26. aug 2011 Der har heldigvis ikke været en eneste klage, derfor det ikke bliver et problem *pyhaa*

    Fie vil aldrig blive glemt og en ny hund kan/skal ikke sammenlignes med hende.

    Om det så bliver en hvalp eller omplacerings hund, ved jeg ikke endnu.

    Måske det var godt at finde en hanhund, så man ikke ubevidst ville gå og sammenligne


  • #47   26. aug 2011 Du siger bare til Rene, du ved hvor der er et par stykker smiley

  • #48   26. aug 2011 Mange tanker herfra René...

    Fie var på så mange måder en fuldkommen ener og der er så mange fantastisk minder om den Fie jeg lærte at kende, Fie der altid var så glad.

    Du har givet hende et fantastisk hjem og hjerte, mange knus til dig...


  • #49   26. aug 2011 Åhhh René .......det er ganske forfærdelig læsning......hvor føler jeg med dig.
    Du og Fie har altid haft en helt speciel plads i mit hjerte.....og der forbliver I selv om Fie nu er der fra hundehimmelen....jeg håber du kommer gennem din sorg uden mén på sjælen. Du lyder til at være helt afklaret og gudske tak for det!
    Knus Fra Zif og Lise


  • #50   26. aug 2011 Jeg sammenligner slet ikke Luna med Bonnie.. Så det tror jeg ikke betyder noget..

  • #51   26. aug 2011 Det gør mig aå usigeligt ondt på dine vegne. Fie var en fantastisk hund, du gav hende et fantastisk liv lige til det sidste.

    Det er så hårdt at sige farvel til sin bedste ven.

    Jeg sender mine bedste tanker mens jeg sidder og tørrer tårer væk....


  • #53   26. aug 2011 Sikke nogle skønne billeder..... Alle de dejlige billeder jeg har set igennem tiden stråler bare af hvilket dejligt liv hun har levet sammen med dig, jeg elsker at se når hunde levet et dejligt liv, og DET gjorde Fie....

    Men hvor må det være hårdt at skulle træffe sådan en beslutning, men som der er sagt, du har jo gjort ALT hvad du kunne....

    Igen en krammer herfra....


  • #55   26. aug 2011 http://i635.photobucket.com/albums/uu79/Renesk/Fie%20mosen%2025-08-11/_R5F7329.jpg
    Hvor er det bare det dejligste og meget kendte udtryk smiley
    Hun var satme speciel !


  • #57   26. aug 2011 Dejlige billeder af skønne Fie - kan dog ikke se om de er skarpe for mine øjne er slørede af tårer smiley

    Men de sidste dage lyder bare som om I har rigtig har hygget jer gevaldigt med hver jeres ynglingsting - kamera og lort i pelsen og delt pølsehorn smiley

    Og det er jo sådan mange af os ønsker at sige farvel til vores bedste ven, ikke - tid til sjov og ballade de sidste par dage mens hunden stadig kan og så ind til dyrlægen med en masse dejlige minder

    Kram til dig i disse hårde dage og pøj pøj med at finde en vapper smiley


  • #59   26. aug 2011 hold da op, hvor sørgeligt!
    Men på samme tid synes det er en helt igennem fantastisk smuk slutning i havde sammen :') ville ønske jeg havde din styrke til at stoppe i tide, for så havde jeg haft de minder og ikke minderne om en hund med smerter der knap nok kunne gå til sidst!
    Er ikke et sec i tvivl om at du har truffet det aller bedste valg for jer begge, det er så stærkt!


  • #60   26. aug 2011 Hvor er det bare hårdt... og det er den værste beslutning at skulle tage.

    Har aldrig mødt Fie.. men har mødt dig, og ved at du har gjort det du skulle.... Fie leger forhåbentlig med Elmo, og gætter på at hun allerede er godt træt af ham smiley

    Håber vi ses i kbh, når jeg er tilbage, og når vi begge har fået nye hunde.


  • #61   26. aug 2011 Det gør mig rigtigt meget ondt Rene ... mange tanker og kram ...

  • #62   26. aug 2011 Tak allesammen *S*

    Rikke, du er ikke glemt og tak for du lige kom forbi tråden

    Ligeså afklaret jeg var ved dyrlægen, ligeså meget er jeg det ikke nu, men det "synker" jo langsomt ind og de sidste dage´s indtryk kommer frem.

    Lavede popcorn for lidt siden og Fie fik altid et, så tog mig selv i et tage det fra inden der kom salt på...

    Der er godt nok mange rutiner der bliver meget anderledes nu


  • #63   26. aug 2011 Ingen ord kan hjælpe lige nu, men du er i mine tanker. RIP smukke smukke pige. smiley

  • #65   26. aug 2011 Pyha, hvor gjorder det ondt at læse smiley

    En masse tanker herfra...


  • #66   26. aug 2011 Det gør mig frygtelig ondt, René...det var hårdt at læse når man ved hvor meget Fie betød for dig og kan sagtens føle den smerte det må være.

  • #67   26. aug 2011 Tak

    Ja hun skulle herfra, mens livet stadig var noget værd og hun kunne få lov at "brænde" igennem" de sidste dage.

    Men jeg havde slet ikke regnet med, at det var poterne der skulle gøre udslaget....



  • #68   26. aug 2011 Ord bliver så uendeligt fattige i denne situation - så jeg vil nøjes med at sende dig en masse varme tanker

  • #69   26. aug 2011 Puha, sikke et beskriveligt smukt indlæg. .Sidder her med den største klump i halsen, og tåre ned af kinderne.
    Har kun kendt dig og Fie fra debatter og lign. her på galleriet.

    Men hvor gør det mig frygteligt ondt hun ikke er her længere.
    Men du gjorde hvad der var bedst for hende, og hun havde nogle gode år..

    Mange tusind tanker her fra..


  • #70   26. aug 2011 Pyha, René... Det gør mig ondt, men du har taget det helt rigtige valg på hendes vegne...

  • #71   26. aug 2011 Ved slet ikke hvad jeg skal skrive.. har fulgt dig og Fie i så mange år og du har fulgt mine hunde og mine alt for ofte "farvel"

    Stort knus til dig Rene.. Hvor er jeg ked af det på jeres vegne,men Fie fik en værdig sidste tid og du sluttede mens tid var..

    Mange varme tanker herfra


  • #72   26. aug 2011 Det gør mig virkelig ondt at høre René.. Puha sidder med en klump i halsen og tåre i øjnene.. Sender en masser af varme tanker herfra..

  • #73   26. aug 2011 Føler med dig, trøstekram herfra...

    Havde det på samme måde som dig, da jeg valgt at gi Eddie fred sidste. De sku herfra med værdigheden i behold, det tager jeg hatten af for du har gjort. Det er svært, det næste lange stykke tid.

    Kram igen...


  • #75   27. aug 2011 Tak for alle jeres ord *S*

    Godt nok underligt at vågne op, uden hun står og logrer med hele kroppen.

    Gal et tudefjæs man kan blive smiley


  • #76   27. aug 2011 Rene.. ja og det vil man være længe... men ingen fejl på det jo.. En dag vil du tænke på hende og jeres minder,uden at du blir tudefjæs smiley

  • #77   27. aug 2011 Pyha ja, det er svært når alle vanerne ændres og der pludselig mangler en, der har været så stor en del af ens liv i så lang tid. Jeg tager stadig mig selv i af og til tænke Gud ved hvor Gilbert har lagt sig nu, og når der er pizza på menuen plejer han at få skorperne fra mine stykker.. Det er også slut nu..
    Man vænner sig til det efter noget tid, og det kommer lige så stille og roligt, og det nye liv uden ens hund bliver dagligdag... Men det er bare ikke nemt....
    Og selvom man ved at det er det rigtige man har gjort, så er det bare ikke nok til at man kan holde op med at tude....

    René, jeg håber du snart kommer ovenpå, og kan glemme alt om tårerne, og kun huske alle de gode stunder :o)


  • #78   27. aug 2011 Åh ja alle de indgroede vaner og reflekser. De dyr, jeg hidtil har mistet, har været katte, men der er også gået lang tid, før jeg er holdt op med at forvente, de kom springende når jeg kom hjem eller åbnede en dåse. Jeg håber, du snart kan vågne op til lyden af små poter og duften af hvalpetis i stedet for tomhed smiley

  • #79   27. aug 2011 Kære René.

    Jeg er rigtig ked af at løse, at Fie ikke er her mere.
    Du gav hende den perfekte sidste dag, hvor Fie fik lov at være Fie og hund smiley

    Mange tanker herfra...


  • #80   27. aug 2011 Smukke billeder af en smuk hund der var elsket af mange..
    -også af os der kun kendte hende fra dine billeder og historier, og har fulgt hendes skavanker på sidelinien...

    Mine tanker er hos dig Rene..


  • #82   27. aug 2011 Tak *S*

    Det har slet ikke været sjovt idag, har kopieret en note jeg skrev lidt tidligere

    Her er så tomt og ligeså afklaret jeg var igår, ligeså ustabil er jeg idag, kan ikke finde "ro" og trisser bare rundt...

    Så til morgen gik jeg Fie´s yndlingstur, turen vi gik til morgen, når hun ikke skulle skånes og var "fit"

    Målte ruten og den er på 6,5 km., folk der kendte Fie vil vide alt helst skulle foregå i løb, så hendes km. tal har nok været en del højere.

    Aktiv udendøre og slappede helt af indendøre, flød på hendes forskellige faste pladser, jeg savner lyden af hendes poter når hun lå og holdte fast i dørtrinnet, mens hun sov, hendes "brummen", når hun veltilfreds smed sig efter vores ture, at nulre hendes øre, åh jeg kunne blive ved....

    Gik forbi tanken og købte kaffen, satte mig ved søen, på en af vores "pladser", den store gren hun legede med igår, lå der stadig og ubevidst sidder man og kigger efter hende og hvad hun nu havde fundet på af tossestreger.

    Det er godt nok underligt at gå uden hende ved min side, går og kigger efter hende, knuden i halsen og maven bliver større og større, men en hvalp på den anden side får smilet frem.

    Fie og jeg var mange ting igennem, hun var jo en "mandags-model" og ragede alt muligt og umuligt til sig, dyrlægerne kendte hun alt for godt, der gik ikke mange måneder mellem hvert besøg, på trods af alt, så var hun altid en glad hund og hendes sind var fantastisk .

    Blev Fie bange, kom hun altid og satte sig på mine fødder, når vi var ved dyrlægen og hun stod på bordet, puttede hun altid sit hoved op under min hals, når vi kom hjem fra en tur til mosen, gik hun direkte på badeværelset for at blive skyllet, hun elskede at hente bolde eller dummyén på land og vand, søge godbidder eller bolde/pinde i det høje græs og næsen gik højlydt, idag står det ned i stænger, det vejr vi begge elskede at gå tur i og komme hjem driv våde

    Når jeg sidder og kigger billeder, så smiler jeg, for hun var en glad og tilfreds hund, men samtidig kommer tårene.

    Savnet er ubeskriveligt og nok kun noget hundemennesker forstår


  • #83   27. aug 2011 Åh René du beskriver det så smukt og sigende hvordan savnet kommer til udtryk i de daglige gøremål...

    Sikke en kærlighed...


  • #85   27. aug 2011 Nu har jeg læst tråden igennem et par gange og vil gerne sige

    Tusind tak for alle de varme ord og tanker, de har rørt mig meget


  • #86   27. aug 2011 Dejligt hvis det har kunnet hjælpe bare en smule.

    Jeg tror min bedre halvdel synes jeg var lidt bims da jeg sad der og tudede over dine sidste fortællinger om dig og Fie, men det er jo noget vi alle sammen skal igennem på en eller anden måde og noget jeg godt kan grue lidt for, når det bliver min tur næste gang. Det bliver man liiiige mindet om fordi den måde du fortæller på er så fantastisk hudløst ærligt.
    Godt gået oven i sådan en afsked.


  • #87   27. aug 2011 Det gør mig ubeskriveligt ondt Rene, kan slet slet ikke styre tårene efter denne tråd, håbede til det sidste og krydsede alt for hende.
    Sov godt smukke Fie.


  • #89   28. aug 2011 jeg ved slet ikke hvorfor jeg går ind og læser dit indlæg når jeg var blevet advaret. Gravid og fyldt af hormoner sidder jeg jo så og vræler - IGEN!!
    Ingen ord dækker det jeg gerne vil sige og ønsker for dig René.


  • #90   29. aug 2011 Tak for jeres hilsner og tanker, det luner utroligt meget *S*

  • #91   30. aug 2011 Åhh, det gør mig så ondt.....

    Din tråd har virkelig rørt mig.


  • #92   30. aug 2011 Kæreste Rene
    Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige. Jeg har elsket at følge med i Fies færden, alle de hyggelige historier med tilhørende billeder har været en gave for mig.
    Det er altid frygteligt at miste, og ingen ord kan gøre dit savn mindre.. Fie har haft et fantastisk liv hos dig. Jeg sender dig mange varme tanker


  • #93   30. aug 2011 puha... hvor er det mærkelig, jeg kender hverken dig eller fie udover billeder.. men da det langsomt i indlægget gik op for mig hvad det handlede om, så skal jeg da lige love for at tårene fik frit løb!

    det er ubeskriveligt at skulle sige farvel, men endnu mere ubeskriveligt hvilken en følelse af uvirkelighed man befinder sig i, i tiden efter..

    Jeg føler dybt med dig


  • #94   30. aug 2011 Tusind tak for alle jeres tanker.


  • #95   30. aug 2011 Sikke en dejlig og rørende afsked du fik med hende René, måtte lige ta ´en pause og læse vidre, mange minder, tanker og tårer dukker op, når man selv har gennemgået et sådan forløb med en hund...

    Har jo fuldt jer i mange år og jeres fantastiske billeder, og uden tvivl at Fie var en rigtig rigtig heldig hund, der trods sine ting at slåsse med, har haft en ejer der har formået at give hende et utroligt dejligt hundeliv aligevel...

    Dejligt at du stadig har modet til en ny hund, som bliver endnu en heldig hund hos en fantastisk hundejer...

    Tanker til dig..


  • #96   30. aug 2011 Tak M&R

    Jeg er rigtig glad for jeg tog fri for arbejde og fik sagt "på gensyn" på en , for mig god måde, vi gør jo tingene forskelligt.

    Dog var de sidste timer hjemme, sindsygt svære og de sidste skridt ind i klinikken så tunge at man tror det var løgn.

    For Fie´s skyld fik jeg dog manet mig nogenlunde op, således hun ikke skulle stresse over mig....

    Mht. ny hund, så er glæden ved at holde hund, kæmpe stor for mig og derfor har jeg ikke været i tvivl om der skulle en ny hurtigt.

    Fie hænger stadig på væggen i plakat, jeg har en masse billeder som jeg kan mindes hende via, minderne kan ingen tage fra mig


  • #97   30. aug 2011 Det var en rigtig smuk måde du fik sagt farvel til Fie..
    Jeg ville ønske jeg kunne have givet Vilbert en ligeså fantastisk afsked :o)


  • #98   30. aug 2011 Øh...Gilbert hed han jo så *G*

  • #99   30. aug 2011 Rene ......det gør mig ondt at høre ..Men at du har dine gode minder med hende, og nej dem kan ingen tage fra dig overhovedet er altid guld værd.....Man glemmer aldrig sådan en spirrevip, de gør en glad hvor man er allermest nede, og de kan virkelig sætte daglidagen i fuld vigør......

  • #100   30. aug 2011 Åh altså, det er jo en af de triste tråde man ikke skal læse...
    Jeg har fulgt dig og Fie herinde længe. Hun var en rigtig ener og hendes ejer er og bliver en fantastisk hundejer.
    Jeg købte sidste vinter hundesko af dig og har tit tænkt på Fie når min egen hund har skoene på...

    Den eneste hund jeg har aflivet, der har jeg gjort som dig. Lade den gøre alt hvad den elskede og forsøgte at være stærk for hundens skyld ved dyrlægen. Men bagefter.... glemmer aldrig de følelser og tanker, men de gode minder overtager til sidst.

    Er så ked af at du har mistet så god en ven og livsledsager.


  • #101   30. aug 2011 Tak *S*

    Zpcn, pudsigt nok har jeg lige siddet med hendes andre sko mellem hænderne...


  • #102   31. aug 2011 WOW, siger man så lige.
    Det havde jeg godt nok ikke troet, at det ville kunne påvirke mig så meget, men for pokker da, tårene løber sgu ned at kinderne nu.
    Det var en meget stærk "fortælling", du havde der.

    Du har min dybeste medfølelse, René.


  • #103   31. aug 2011 Tak Heino *S*



  • #104   2. sep 2011 puha - det her er fuldstændig røget hen over mit hovede.. men avs - jeg ville næsten ønske jeg ikke havde opdaget at fie ikke er blandt os mere.

    knuser til dig rene.


    man køber sig så meget glæde og så stor en sorg..


  • #105   2. sep 2011 Tak hundemutter *S*

    Det var en tung sidste tur, men er rigtig glad for jeg gjorde det med fridagene, hvis man kan bruge ordet glad her....


  • #106   2. sep 2011 ja det kan jeg godt sætte mig ind i - jeg gik også en sidste tur med pølse - dog vidste jeg ikke det ville blive den sidste. men den står som et rigtig godt sidste minde..


    jeg var også lettet over jeg havde nogle fridage efterfølgende. så kunne jeg gå rundt og småpive lidt for mig slev. og være i fred..




  • #107   7. sep 2011 Puuuh, en tudetur du lige fik sendt mig på der.

    Jeg kommer virkelig til at savne alle de skønne billeder af smukke Fie..

    Du har klaret det fantastisk.

    Mange tanker herfra.

    Nu vil jeg gå en ekstra lang tur, give et ekstra kram og en ekstra guffer til Malou.


  • #108   15. sep 2011 Har ikke kigget ret meget i forum på det sidste, så har først i dag set denne tråd.

    Blev meget rørt over at læse om jeres sidste dage sammen, kan man tage afsked på en "perfekt" måde, så må det være som du har gjort med Fie! Synes altid man har kunne fornemme hist og pist herinde, at I havde et helt fantastisk forhold hvilket gør du må havde mange dejlige minder at se tilbage på, men også at det er det hårdere at sige på gensyn (kan godt lide du ikke brugte ordet farvel).

    Har jo set du har fået købt Floyd, hvilket glæder mig meget, tror ikke på han kunne ikke få en bedre ejer end dig Rene :o) Jeg ser frem til at se billeder af ham og lige pludselig smutte ind og give en bedømmelse - kommentar til de sikkert dejlige billeder du får taget af ham :o) De billeder du "disker" op med herinde, de er noget af det smukkeste, du er ret så god til at tage billeder (tror jeg også jeg har nævnt før).

    Ønsker dig alt held og lykke med Floyd, håber han bliver dig en lige så dejlig hund som Fie var!

    *Kram* herfra mig


  • #109   15. sep 2011 Tak Sabrina og Aino.

    Det var en hård tur og hun vil altid være savnet


  • #110   26. aug 2012 Tænk at det idag allerede er et år siden jeg skrev denne tråd....

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #111   26. aug 2012 smiley

  • #112   26. aug 2012 Det er en god ting *S*

    Selvom Fie stadig er savnet, så har jeg det stadig "godt" med den beslutning jeg traf i sin tid....

    Fie var godt brugt og skulle herfra mens hun stadig havde gnisten tilbage i sine øjne.

    At møde et helt hvalpekuld 2 dage senere, var dog en stor kontrast, men jeg er slet ikke i tvivl om det var det helt rigtige for mig


  • #113   26. aug 2012 Tiden går, klokken slår, tiden lægger alle sår....

    Naaa man lære nok mere at leve med det, hvilket klart er nemmest når man ikke render rundt med tvivl om sit valg.
    Har man andre hunde når man siger på gensyn, har man dem at tage sig af, har man kun haft den ene, så havde jeg valgt at gøre som du René, set mig om efter en ny god firbenet ven :o)

    Siger som Christina, "Hvor er det godt at hører" :o)


  • #114   26. aug 2012 Det var en hård tid på mange måder for dig, Renè........ Men du er heldigvis kommet ud på den anden side og har Frække Floyd at fornøje dig med nu smiley

  • #115   26. aug 2012 Ja det er måske nemmere, når man ikke er i "tvivl" om sit valg.

    Men der er rigtig mange der ikke kan forstå at jeg kunne kigge på hvalpe så hurtigt efter, sådan er vi så forskellige smiley



  • #116   26. aug 2012 Det er vi nemlig og det skal der være plads til ;o)

    Jeg har det sådan... man er selvfølgelig knust, havde man kun den ene, jamen så oven i ændre det på ens hverdag, ingen der tager imod med en logrende hale, ingen at klappe, ingen at gå tur med, ingen at give mad, lege med osv... en ny hund er ikke den samme hund, men den er med til at hjælpe en ovenpå igen :o)


  • #117   26. aug 2012 Heldigvis er det jo fuldkommen ligegyldigt hvad andre tænker, man må gøre som man føler bedst for, jeg har formået at ha bestilt hund 3 timer efter jeg mistede en, det var måden for mig, så må folk da tænke lige hvad de vil

    Men det er godt nok et år der er gået hurtigt,på godt og ondt, fra nu af satser vi på at det kun går fremmad smiley


  • #118   26. aug 2012 Ja det blev en turbulent tid....

    Men nu krydses alt for at det glider uden større problemer


Kommentér på:
Update på Fie´s poter

Annonce