{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

Opsparing ved sygdom {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen ..

Jeg har sygeforsikring til begge mine hunde, men vil derudover også gerne have en opsparing, så jeg er sikker på, et aldrig kniber med at betale en regning til en dyrlæge :o)
Men hvor mange penge vil I mene er realistisk at sætte til side til dem hver? - Eller rettere, hvor mange penge ville I sætte til side pr. hund?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opsparing ved sygdom
  • #1   15. sep 2011 vi er lige startet med at lægge til side, og vi lægger 1000 kr. til side om mdr.


  • #2   15. sep 2011 Vi har sygeforsikring.. Overvejer lige nu at skifte fra dyrekassen til Agria, hvor man kan tilkøbe forskellige forsikringsmodeller....

    Der lander vi på omtrent 3000 om året - det vil sige, at der skal lægges 250 kr. om måneden.... Lige nu betaler vi 2000, men har ikke helt de samme fordele.


  • #3   15. sep 2011 Jeg vil ikke ligge til side hver måned, jeg vil lave en opsparing nu her på x antal kroner, så de hele tiden er på kontoen smiley
    Så det er mere, hvor meget jeg bør sætte ind smiley

    Taiko har ikke været syg i hans 1. år smiley
    Mika har heller ikke været syg endnu, men han er så også kun 15½ uge smiley


  • #4   15. sep 2011 Vi har sygeforsikring, men lægger alligevel lidt til side til dyrlægen. Der er trods alt en selvrisiko ved forsikringerne.
    Vi lægger 500 kr til side hver måned. De penge dækker foder og dyrlæge.


  • #5   15. sep 2011 Hvis du starter med at læggge 500 kr til side det første år og så derefter 250 kr så tror jeg du er fint dækket ind

  • #6   15. sep 2011 Hvis du står med penge i banken, så læg 10.000 kr ind på en hundekonto. En alvorlig ulykke eller skade kan godt koste deromkring. Og forsikringen lægger jo ikke ud.

  • #7   15. sep 2011 Nicolai: Hvornår stopper I så igen? Altså forstå mig ret, hvis I bliver ved i hele hundens levetid, så ender I jo på MANGE penge ;o)

    Alice: Jeg har allerede 10.000 kr. stående på den konto .. Så det var mere, hvor mange jeg skal ligge endnu, altså hvornår man skal stoppe og sige, at det var det ..
    Det er KUN til akut sygdom, vaccine, forsikring osv. har jeg lagt til på en anden konto smiley


  • #8   15. sep 2011 Nicolai: Okay super, det var nemlig mere sådan et beløb, jeg havde behov for smiley
    Og lige netop fordi jeg selv skal lægge ud til at starte med, vil jeg være sikker på, jeg på ingen måde mangler pengene.


  • #9   15. sep 2011 Hvis vi skulle have en konto og den realistisk set skulle kunne dække en akut opstået alvorlig skade, så skulle der stå 30.000 kr. på den.

  • #10   15. sep 2011 *CH*: Okay smiley
    Det er lidt svært at vide, når man ikke har været udsat for en skade tidligere smiley


  • #11   15. sep 2011 Ved større dyrlægeregninger som sygesikringen dækker, der kan man som regel få dyrlægen til at sende regningen direkte til sygesikringen.

    Men ellers er en opsparing god, om ikke andet så kan pengene jo også bruges til den hund man en dag er nødt til at købe som erstatning for den gamle - en ikke så rar tanke, men på et tidspunkt bliver det jo aktuelt. Hvis man skal have en ny hund med god stamtavle m.v., så er indkøbsprisen jo ikke billig.


  • #12   15. sep 2011 Kirsten: Nej indkøbsprisen er ikke billig ;o) Men jeg håber så sandelig ikke jeg er ved at skulle have ny hund, når de begge er så unge.
    Hvis de dør pga. sygdom får jeg "heldigvis" købssummen tilbage igen, da jeg har lavet livsforsikring på begge to ..


  • #13   15. sep 2011 Jeg har sygesikring, og en klar aftale med banken. Hvis uheldet skulle være ude, og beløbet så stort, jeg ikke kunne ligge det ud selv, trækker jeg mit kort over, kontakter banken, laver det som overtræk til forsikringspengene går ind smiley Så længe sygesikringen køre over PBS, ved banken jo pengene kommer retur.

  • #14   15. sep 2011 Ina T: Aha Ina, du er da også bare så skide smart ..
    Men men men, er ikke sikker på banken siger god for den .. Jeg har jo også allerede startet opsparingen smiley
    Så det var mere, hvad jeg skulle ende på smiley


Kommentér på:
Opsparing ved sygdom

Annonce