{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

undrer mig gennerelt over mange annoncer ?? {{forumTopicSubject}}

Tja som overskriften siger er der en del annoncer jeg undrer mig over... hvis man går ind og ser på annoncer om feks. sibirian husky racen.. skriver de fleste i deres annoncer : Sælger kun til fok med kendskab til racen og folk der har haft denne race før... det gør at sådan en som mig der aldrig selv har haft den udsøgte fornøjelse af at eje en hund af denne race da der ikke er nogen der vil sælge til en som er "uvidende" indenfor denne race, hvilket jeg syntes er ærgeligt, jeg har alle dage haft hund og er IKKE førstegangs ejer... tja... undrede mig bare meget over dette...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  undrer mig gennerelt over mange annoncer ??
  • #1   24. okt 2011 Lige netop i forhold til den dejlige Husky, er det utrolig vigtigt, at man har sat sig rigtig, rigtig godt ind i racen på forhånd. Det er bestemt ikke en race for alle og enhver, og en del skønne huskyer ender desværre som kastebolde, fordi folk ikke har gjort forarbejdet inden de forelskede sig i dens skønne udseende.

  • #2   24. okt 2011 der står ikke i min anonce at jeg kun sælger til folk der har haft racen før.. der står i min at jeg for langer at man har læst om racen.. og jeg giver jannie h ret

  • #3   24. okt 2011 Rigtig mange ved ikke hvad racen kræver, men vælger den pga dens udseende.
    Rigtig mange mener fx at det med at de ikke kan gå uden snor og de stikker af, blot er noget der skal trænes.
    folk anskaffer sig så sådan en og finder udad den stikker af og kan ikke gå uden snor også skaffer de sig af med den igen.

    sådan en hund blev min husky's storebror. og det er da synd for hunden, han er endt hos en gammel senil mand fordi de bare ville af med ham hurtig.

    selvfølgelig skal man prøve at have den race første gang på et tidspunkt, men folk skal virkelig sætte sig ind i racen. den kræver virkelig meget, mere end folk lige tror.

    så tror ikke det er fordi de ikke vil sælge dem til folk der gode hensigter, men de er bange for hvad der skal ske med deres hund hvis de overlader den til folk der ikke kender racen ordentlig


  • #4   24. okt 2011 synes man støder på flere og flere folk der tror de ved at pga de lige har læst på nettet smiley

    tror det folk mener er at de ikk sælger til nogen der ikk ve den skid om hunden. og fx bor på 5sal og kun lufter hunden i deres altan kasse

    en gammel mand sagde noget rigtig klogt til mig forleden dag.

    enhver idiot kan jo fremstå som expert på nettet. alle kan jo skrive hva de vil og forfremme sig selv eller give sig selv en fin tittel. han mener at skal man læse noget man kan forholde sig til så læs det i en bog og ikk på nettet.

    og kan da følge manden langt hen af vejen. nogle folk kommer med noget værre vås på nettet.


  • #5   24. okt 2011 Tror det er godt med den slags krav, der gør jo netop at man sætter sig ind i racen, man kan læse sig til meget, besøge hundene, tage til træf hvor de er eller træning, der er mange måder at komme i kontakt med dem.

    Ikke alle opdrættere kan sælge til 17-årige førstegangsejere, hvordan ville hundeverden så ikke se ud smiley


  • #6   24. okt 2011 hvis jeg skal sige noget bør man læse om ALLE racer, før man anskaffer sig en hund ....... smiley !! burde stå i alle annoncer..
    inden jeg kørte ned og så loke for første gang , sagde "opdrætteren" af min skønne blandings hund at jeg skulle gå på nettet og tjekke begge racer der var blandet i , og så skulle jeg tage stilling til om det var noget jeg kunne arbejde med.
    Er SÅ glad for hun bad mig gøre det , og melde tilbage at jeg stadigvæk var klar, blev bare mere og mere forelsket. er vild med måden han er på. Han var perfekt for mig. i sind, og i begge racernes karakter. og kendetegn. det passer perfekt til mig ..
    Inden vi anskaffede os en labrador/amstaff, skrev vi med andre der havde den blanding, fandt ud af motion, forslag til aktivering, og så ejer vi de første 10 hunde bøger vi kan slå op i hvis vi går tør for ideer smiley !
    det så skønt at vide noget om sin race..... smiley !!! burde enhver hunde ejer gøre.

    Mødte forleden dag en dame i hundeskoven, der havde haft schipperke i 8 år ,hun anede ikke det var en hyrde hund ......... Det er lidt uhyggeligt man ikke ved hvad sin race "er" hvad den bliver brugt til smiley eller blev.. jeg bruger ingen af mine schippere til at hyrde. Men de nu ret gode til at holde styr på ninusserne. smiley


  • #7   24. okt 2011 Du har fuldstændig ret, Ann-Christina: Alle hundeejere bør sætte sig ind i deres racer. Der findes et utal af gode bøger på biblioteket, og ofte er der billige bøger på Amazon. Er man faldet for en race, så spørg eventuel opdrætteren om hun kan anbefale en bog eller to.

  • #8   24. okt 2011 Jannie . jeg fik en masse lidt ældre bøger til under en 100 smiley Og så ønskede jeg ig de nye dyrere bøger i julegaver , fødelsdags gaver, og til hundenes fødselsdag smiley har nogle fantastiske svigerforældre der køber gaver til nufferne.
    Så infoen om racerne skal man hurtigt få samlet. ellers findes der mange race protrætter åp nettet. smiley
    det er så vigtigt at vide hvad ens hund har brug for.. der alt for mange hunde i danmark der er aktiveret forkert, pga manglende interesse for at finde ud af hvad den har brug for smiley


  • #9   24. okt 2011 Helt enig!

  • #10   24. okt 2011 for mig er det en selvfølge at man sætter sig grundigt ind i sagerne inden man i det hele taget anskaffer sig et dyr og specielt en hund, ( ved godt at der er mange der desværre ikke gør det ) jeg har stor kendskab til racen jeg lige valgte at bruge som eksempel, men ingen "ejer erfaring " og derfor vil jeg i manges øjne ikke være en mulig ejer af sådan en hund..... jeg mener bare, vi skal jo alle starte et sted og man kan jo ikke få erfaring medmindre man kan få fat i netop sådan en hund.... Egentlig bare det eneste jeg oprettede tråden for, for at vide om jeg er den eneste der undrer sig... ???

  • #11   24. okt 2011 skulle jeg sælge en hund, ville jeg sørge for de der ville købe var godt informeret. Man kan jo hjælp dem på vej, og fortælle racens egenskaber, og hvad den engang blev brugt til, hvad den har brug for, og hvordan man passer den bedst. Desværre ser mange sælgere en nem løsning og siger, niks du for ung, du ved intet. Det så ærgeligt. for unge mennesker kan også sætte sig godt ind i tingene, og læse, snakke og same informatioer smiley

  • #12   25. okt 2011 En rigtig hund:
    Ja man skal jo starte et sted. Men man får nok mere ud af at kontakte opdrætter når sådan noget skrives i en annonce og høre ind til det skrevne og så kunne man jo godt spørge hvordan de selv fik erfaring med racen.


Kommentér på:
undrer mig gennerelt over mange annoncer ??

Annonce