{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.729 visninger | Oprettet:

Hvad irriterer dig mest ved andre hundeejere? {{forumTopicSubject}}

1 - "Den gør ikke noget" .. Nææh, den lystrer så heller ikke!
Få din hund i line hvis du ikke kan kalde den til dig INDEN den spasser rundt ved mig og min hund !

2 - Jeg passerer en anden hund i line, idet vi kommer forbi får den fremmede hund line og hilser på Kaoz bagfra!
LAD VÆR! Når jeg går forbi uden at min hund får lov at hilse skal din hund IKKE bore snuden op i anus på den fordi DU synes de lige skal have lov !

3 - Samel dog OP menneske ! Jeg har hund, men det betyder IKKE at jeg vil gå og trampe rundt i din hunds afføring!

4 - Få din køter IND hvis den står og gjalper i haven.. Ingen gider at høre på det, og hunden er tydeligvis understimmulleret og kedsommelig siden det er det eneste den foretager sig.. hver dag...


Vis hensyn og vær dit ansvar bevidst.. At have hund er dit valg, og dit valg alene..

Jeg skal IKKE sørge for din hund har legekammerarter, når jeg siger hundende ikke skal lege, så må du acceptere det..

Jeg skal IKKE stå model til våde poter på mit tøj fordi din hund ikke har lært at 1) blive hos dig når du slipper den og 2) ikke har lært at man ikke hopper op.
- At jeg tillader mig at gå en tur betyder IKKE at jeg vil have smudset mit tøj til..

Det er INGEN undskyldning at din hund er glad, det er dit arbejde at træne den til at kunne fungere i det miljø og situation DU har valgt at tage den med til..

Vær bevidst om, at nogle mennesker faktisk ikke bryder sig om hunde, og på ingen måde er interesseret i at dele hverken pels, kolde snuder eller savl fra din elskede Fido - med mindre folk direkte spørger om de må klappe hunden, så antag at de ikke bryder sig om den..

Din hund, dit ansvar - mand dig op menneske!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad irriterer dig mest ved andre hundeejere?
  • #1   10. nov 2011 ENIG!

    Også er der lige "få din lortehund i snor!! "


  • #2   10. nov 2011 Synes godt om

    Hader når folk ikke respekterer omgivelserne


  • #3   10. nov 2011 1. folk der ikke samler op! Især når folk så kigger ondt på mig og min hund, som om det er os der har efterladt lorten.
    2. folk der giver godbidder uden at spørge om det ok -det kunne jo være min hund havde allergi, var på kur eller noget helt tredje!
    3. Folk der ikke fatter at der er en grund til ens hund er i snor og lader deres løse hund løbe hen og hilse...


  • #4   10. nov 2011 Enig!!

  • #5   10. nov 2011 *Synes godt om*

  • #6   10. nov 2011 du mangler en.
    Bare fordi din hund er lille er det ikke iorden at den er ulydig og agresiv


  • #7   10. nov 2011 Enig i ovenstående + folk der tager det personligt at jeg ikke vil hilse på vidunderet. Helt ærligt, bare fordi jeg går udenom betyder altså ikke at jeg er bange eller hader din hund. Jeg har bare andet at lave lige nu.

  • #8   10. nov 2011 *synes godt om*

  • #9   10. nov 2011 Har kun oplevet dette een gang, men..

    Kaoz er som hovesregl altid uden line.. Han er veltrænet og forlader ikke min side efter kommandoen "plads", så det kommer an på situationen og den vi skal passere om linen kommer på, eller om vi passerer roligt uden line..

    En dame står med 2 småer, råber om jeg lige vil tage min hund i line - og naturligvis gør jeg det.
    - Idet jeg har linen på, tager hun linen af sine og de ryger lige hen til koen..

    Jeg brøler nej, beder dem om at fedte hjem og bliver rigtig gal..

    Damen KAN bare ikke forstå hvorfor det var ok at MIN hund gik løs når jeg blev så gal over hendes gjorde det..

    Det er som sagt kun sket een gang, men kors for en uopdragenhed at lægge for dagen!


  • #10   10. nov 2011 Jeanette - Jeg glemte også lige..

    5- En flexi er IKKE en line når du STADIG ikke holder hunden under kontrol!
    Om den har 5 meter line og stadig render omkring mig og min hund er IKKE hvad "hunden i line" betyder..

    Kors hvor jeg dog egentlig har meget brok over andres hundehold og pli *GG*


  • #11   10. nov 2011 Enig - og så også lige den med, at hvis man har en hvalp, giver det automatiske andre hundeejere ret til at bruge hvalpen som prøveklud, ved at de lader deres ikke altid rare hund løbe hen til hvalpen.

    Og ja, som man nok kan regne ud, så har jeg en hvalp, og gud hvor er jeg træt at af hun skal være prøveklud for andre. Derfor vælger jeg også nogen gange at sige nej tak til at tilse, hvis den anden hund ikke virker til at være helt sød.

    Ikke dermed sagt at vi ikke snakker med andre hunde, for det gør vi selvfølgelig smiley Vil bare kun have gode oplevelser.


  • #13   10. nov 2011 Folk der vælger at forfølge en med deres hunde, fordi de altså bare skal hilse!, selvom man har sagt nej og går den modsatte retning for at komme væk fra dem... Det har jeg også prøvet, nøj det er træls og ubehøvlet...

    Løse hunde der kommer springende over til en, mens man træner med sin hund. Og det retfærdiggøre ikke den uopdragne hunds opførsel, at sige, at jeg er ond ved min hund, fordi jeg kræver en vis form for lydighed, ikke lader hende hilse på alt og alle og træner med hende.
    Jeg er faktisk TIT blevet beskyldt for at være ond og mishandle min hund, fordi jeg ikke vil lade hende hilse på alle =) Og fordi vi bruger meget tid på træning.


  • #14   10. nov 2011 Så sandt som det er sagt ..!!!

    Klapper i mine små tykke hænder, gør korsets tegn og råber AMEN !!!


  • #16   10. nov 2011 Synes mega meget om smiley

  • #17   10. nov 2011 jeg er allergisk overfor "den gør ikke noget" og bliver lukket ud af haven den skal da hilse.....løber løs ved cyklen, finder din hund spændende og drejer af.....(stor chæferhan) hopper over hegnet de sidder ved kaffen, så kommer"den ggggggggggggggg" jeg får røde knopper......

  • #18   10. nov 2011 Syndes godt om.

    Hader hundelorte i natur og på fortove.
    Hader når jeg prøver at lære Calle ring træning og så en eller anden hund kommer rendende mens ejer blot cykler videre. Ved godt Calle skal lære at ignorere omgivelserne men det er altså svært når han er så glad for at lege og en står og snuser ham i gumpen, blot at gå videre som mor siger.


  • #20   10. nov 2011 AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaamen og halleluja :o) ku ik være mere enig! :o)

    Der går en dame ude ved os og hun har KONSEKVENT sin hund i flexline - det er en lille pekingeser af en slags og Sumo HAAAAADER den af et godt hjerte :o)
    Den (pekingeseren) "flyver" altid direkte i hovedet på Sumo og ejeren er en komplet idiot - ja sorry, men det er hun sgu.......
    Hun fatter ikke at hun ska blokere den der flexline! De første 10 gange vi mødte hende lod hun bare pekingeseren løbe helt ud i linen og jeg måtte stå og hive og flå Sumo rundt for at der ikke skulle ske noget, men så sagde min mand til mig - helt ærligt lad dog Sumo gøre hvad han nu kan/vil! Det er jo kællingens eget ansvar - vi har jo sagt det til hende flere gange.... Som sagt så gjort - kæft den blev bange den skide pekingeser :o) Sumo fløj lige i hovedet på den og gøede det bedste han kan - hvilket ikk er meget hahaha men samtidig hakkede han jo ud efter den for at forsvare sig - så fik den sgu respekt :o)
    Må dog indrømme at når jeg ser hende nu - på laaang afstand - så går jeg en anden vej - syns det er synd for Sumo han skal blive så ophidset bare fordi hun ikke kan styre sin flexline OG hund! Og i øvrigt er jeg faktisk mere bange for at pekinlortegeseren skal få bidt Sumo end omvendt.... :o(


  • #21   10. nov 2011 ÅRH JA OG FLEXLINER!!!!
    De er vejen til helvede!!


  • #23   10. nov 2011 Jeg hader, at skulle rydde op efter andre mennesker /hunedejere på stranden, når deres hund har bidt dyreunger ihjel. Jeg er ikke ansat til at aflive dyr, som andre hunde har skambidt.
    FÅ DEN HUND I SNOR PÅ STRANDEN OG I SKOVEN


  • #24   10. nov 2011 begge dele.. flexliner kræver at man er utrolig hurtig på aftrækkeren og får blokeret, men da mennesket er så ringe indrettet som det er, så går der altså lidt tid inden at man får reageret og trykket på blokaden..

    Jeg har set en lille fin hund blive kørt ned fordi at den så en kat ovre på den anden side af vejen og at ejer ikke var hurtig nok til at reagere inden hunden var ude foran bilen.. og bump.. der røg en lille vuf


  • #25   10. nov 2011 *Molly*Kiki *
    Så var det jo også ejeren og ikke linen den er gal med..
    Flexliner er altid blokerede ud til veje.


  • #26   10. nov 2011 A.V.N.
    Hvad er der galt med hunde der sætter hinanden på plads?
    Der er jo en naturlig hakkeorden..

    Det er muligt jeg misfortolker det du skriver.


  • #27   10. nov 2011 Er enig i at der sæføli er en hakkeorden, men jeg er nu af den overbevisning at hunde i snor ALDRIG skal hilse på hinanden - begge hunde skal være løse - ellers ingen hilsen... :o)

  • #28   10. nov 2011 Hundeejere, der ikke kan og vil acceptere, at der er forskellige måder at holde hund på og det er ok - så længe det er med gensidigt hensyntagen.

    Og hundeejere, der pådutter andre deres hunde....


  • #31   10. nov 2011 NÅR DE IKKE KAN SAMLE OP EFTER DERES HUNDE, OG HOLDE DEM I SNOR INDE I BYEN!!!

  • #32   10. nov 2011 Amen..
    - Hader når folk ikke fatter et nej.
    Vaks er ikke den mest sociale hund, og han er nervøst anlagt, ja, så hjælper det ikke, at dit kræ kommer farende lige op i hovedet på min lille 4½-kilos, velda? smiley


  • #33   10. nov 2011 Anskaf en rotte smiley Oplever aldrig folk som vil hilse, når de får øje på min styrter de altid den anden vej eller får line på deres hund meget hurtigt.



  • #34   10. nov 2011 Nå ja også er jeg træt af folk som lufter hunde ved søen hvor vi bor fordi de skal forbi vores have som ikke er hegnet ind foran tro de at det er et toilet, har flere gange fløjet ud af døren og råbt af folk. Bliver så gal i over sådan noget, bare fordi der er græs betyder det ikke at det er andre hundes toilet.

  • #36   10. nov 2011 Jeg er ret træt af at bleve fnyst af fordi mine hunde ikke er fantastisk veltrænede. De er i snor hvor vi kan møde andre, er der optræk til ballade vender jeg om og går. Kort sagt gør jeg alt hvad jeg kan for ikke at genere andre med mine børster (og så slemme er de altså ikke...)

    Men nogle gange er det lidt som om at de er legitimt at være en arrogant støder blot fordi ens store passion er hundetræning. Men værst af alt er når hundetrænigstossen begynder at belære mig om at jeg bare skal anskaffe et kvælerhalsbånd og så ellers kværke kræene hvis de finder på unoder. Mit "held" er at de eneste hundetræningsmennesker jeg møder er af den type der gik i stå for 30+år siden og derfor synes at råb, ryk i snoren osv. er den eneste måde at træne hund på. Og når man så siger "Tak, men nej tak" til deres råd er man en dårlig dårlig hundeejer!
    AGH altså!!

    Forstå mig jeg har stor respekt for folk med meget lydige hunde, så længe deres metoder er hundevenlige. Og mit indlæg er ikke møntet på nogen her i tråden.


  • #37   10. nov 2011 Ja mange af de ovennævnte ting.. Samt at folk bare køber en hund,fordi de kan.. Uden at sætte sig ind i race,den egenskaber og ikke mindst dens negative side ! At de så kommer med den lille hvalp til træning og ikke kan forstå vi andre en gang imellem kigger med kritiske øjne,vel vidende at de ikke har den hund når den er 1 år gammel.. Splid af hund!

  • #38   10. nov 2011 Amen!!

    Så kommer mit brok, advarer mod lidt bande ord smiley

    Lær dog for helved at når man går helt inde i siden med sin hund i kort snor og overhovedet ikke har intentioner om at lade min hund hilse, så skal man ikke bare lade ens line løbe ud og lade ens hund hilse alligevel. Og så bagefter efter man har sagt at de ikke skal hilse og trækker sin hund til sig. Fatter disse personer stadig ikke at de skal tage deres hund til sig.

    Lidt mere brok.
    Det kan godt være din hund er en tæve og min er rigtig glad for den. betyder det ikke det retfærdiggøre at du ikke har en skid styr på din løse hund.

    Arrrggghhhh!!!!! Godt at komme af med lidt brok.


  • #39   10. nov 2011 *Synes godt om*

    Når jeg siger "Undskyld, vil du være sød at ignorere hende? Vi er ved at træne." og folk så ignorere MIG og snakker med hunden, ja så bliver jeg sgu gal! For det ødelægger træningen for Silje, og det er et stort arbejde da Silje er meget opmærksomheds/kontaktsøgende ved fremmede.


  • #40   10. nov 2011 Skide irriterende når andre hundeejere lader deres hund spæne hen til min . Hvem siger han gider det ????? Jeg gider heller ikke. Det er ikke alle som syntes andres hunde er "det ottende vidunder"


  • #41   10. nov 2011 Folk med små, hidsige bæster og latterlige labber...
    De små fordi, mange grinende står og siger.. Nåhhh men der sker da ikke noget, din er jo så stor ?!? Øhh jo faktisk, KAN der ske en masse, hvis m dig ?!?
    Og labberne, grrr, de kommer med en krop, hvor alt bag halsbåndet, ligner et epileptisk anfald og dasker en eller anden latterlig tingest heeelt ind i hovedet på min hund, uden nogen form for at hilse på først, det er bare, vupti: her kommer jeg, jeg er sååå lalle glad og vil da gerne vise dig min klamme rådne pind...

    en men det er jo nu engang ikke hundene,men klovnen der står med snoren.... Uden hund i enden af den


  • #42   10. nov 2011 Bettina. Du trænger da vist til noget p.. smiley

  • #43   10. nov 2011 Rolig nu Bettina. :o)

  • #44   10. nov 2011 Ha ha Bettina, så fik du da vist ventileret lidt ;o))

  • #45   10. nov 2011 Hiiih xD Der blev vidst lukket luft ud xD

  • #46   10. nov 2011 Har her til aften været en tur i skoven... Hvilket er lang tid siden, netop pga de omtalte hunde og deres mennesker..
    Havde ikke gået der 5 minutter før end Kenzo får en rådden pind stoppet i øret og labber ligner en der er ved at skrue kroppen af halsen..
    5 skridt længere og Mr Dumpap med 4 stk hidsige dvælve, kommer drønene..

    Jeg bliver simpelthen så gal, synes det er under al kritik at, man ikke kan respektere hinanden OG vores hunde..... !!

    Så tjo, der kom sgu lige lidt galde ud smiley


  • #47   10. nov 2011 *hidsige små djævle

  • #48   11. nov 2011 WOW... min hund går i flexline. SKAM DIG DITTE.

    Min hund er også stukket af nogle gange hvor ungerne har fået lukket ham ud. SKAM DIG DITTE.

    Jeg er sikkert også nogle gange gået samme vej som nogen der har valgt at gå væk fra mig. Men hvordan pokker skal jeg vide det.. Måske jeg bare skal tilbage igen af den vej jeg kom fra.

    CHRIST en flok hundejere der også sidder herinde.

    Der findes helt sikkert mange dårlige hundeejere, men det virker godt nok som om at gør man det ikke som I/DU gør, ja så er det helt forkert.

    Jeg HADER snobbede hundeejere og dem der ikke samler op.

    Og så håber jeg da ikke at jeg er en af dem der irriterer jer på min gåtur.


  • #49   12. nov 2011 Hader fremmede der absolut synes det er så yndigt når deres åndssvage-altid-i-10meter-flexline-lortehund skal jagte muffin 30gange rundt om mig så jeg kan stå som en eller anden sur tumpe og skrige få din uopdragne køter væk fra mine ben og min hund eller jeg klipper linen over!.. Hader egentlig bare fremmede der vil hilse. Synes slet ikke om at hilse i snor. Og når jeg nu har opdraget min hund til at ignorere andre med mindre de alle er løse, ja så gider jeg da ikke ha en hund trampende oven på min og desuden blive viklet ind i andres snore!!!
    Og så møder vi ind i mellem løse hunden og det ved jeg ærligtalt ikke hvad jeg skal synes om, de har alle været søde og rolige indtil videre, og lystret deres ejere, men hvad hjælper det når ejeren først kalder når hundene HAR hilst??? Hm.. Hvad blev der af lige at hilse på personen bag hunden først, din hund bider måske ikke, men hvad hvis min nu gør ?


  • #50   12. nov 2011 Og nåre ja. Den gamle dame vi mødte forleden der først spørg om hendes hund må hilse, hvorefter den springer ud mod muffin og så kvitere hun ved at advare os om at den er lidt sur idag- ØHHHH nej så må den nok ikke hilse tumpe! Ihh..!

  • #51   13. nov 2011 Miriam : Lige præcis !

  • #52   13. nov 2011 Tja, hvis folk tager denne tråd personligt, er det vel fordi de føler sig ramt og så må det være deres eget ansvar at gøre noget ved problemet.....

  • #53   13. nov 2011 Føler mig ikke ramt, men synes godt nok det meget i hundeejere har og brokke jer over. Og så tænker jeg.. husker i alle sammen og sige det højt, så den der kommer til at gå samme vej som jer, er klar over at han/hun nu er dømt til at forfølge jer og jeres hund??

    Jeg gør ikke nogen af de ting som i brokker jer over. MEN jeg synes bestemt heller ikke jeg har så meget og brokke mig over. Jeg har også mødt løse hunde, men ejerne har også undskyldt. Min har også været på springtur hvor jeg har måtte undskylde. Jeg har da heldigvis aldrig mødt en ejer der har råbt mig ind i hovedet og NEJ NEJ NEJ.

    Og pyha da.. for det er jo bestemt ikke med vilje jeg genere andre mennesker med min hund.


  • #54   13. nov 2011 Ditte - En undskyldning er ikke meget værd for de hunde der gang på gang bliver overumplet af løse voldsomme hunde..

    Din hund er godt nok af de mindste af slagsen, så personligt ville jeg bare samle din op og aflevere den til dig, men en potent hanhund på 25+ kg er altså ikke meget sjov at have rendende knurrende omkring en selv og ens hund..

    At vise hensyn og holde sin hund i line hvis den ikke er trænet (ikke bare venlig, men TRÆNET) er ikke kun dårlig opførsel, det er også strengt imod lovens foreskrivninger..

    Mange hundeejere mener deres hund har RET til at rende uden line fordi de godt kan lide det/fordi det er lettere/fordi den skal brænde krudt af, og faktum er, at hunden KUN må slippes af linen hvis fører har den under fuld kontrol..

    Havde jeg mødt løse og nærgående hunde med min schæferhund, så var en som din blevet dræbt - han kunne ikke udstå andre hunde; så derfor var han altid under fuld kontrol..
    - Jeg kunne ikke drømme om at slippe en hund der ikke var trænet dertil, jeg kan jo ricikere at den bliver råbt af, sparket til, slået af mennesker eller endog bidt af en anden hund, og det vil jeg simpelthen ikke udsætte min hund for!

    Jeg bryder mig virkelig ikke om hundeejere der tror og mener de er i deres gode ret til at slippe hunden løs uden at kunne kalde den tilbage når der kommer mennesker og hunde, jeg hader flexiliner som både jeg og min hund bliver viklet ind i fordi ejeren er for dorsk til at få trykket på den stopknap INDEN køteren er rendt 7 gange rundt om os..

    Tag ansvar for din hund, læs hundeloven og følg den - så er der ingen klager herfra =)


  • #55   13. nov 2011 Jeg kommer nok de rigtige steder for har slet ikke mødt den slags mennesker med hund endnu. èn gang har vi mødt to store hunde der væltede min børn. Men det var i hundeskoven hvor de må være løse.
    Vi gik igen og har ikke været der siden. Har heller ikke tænkt mig at komme der.


  • #56   13. nov 2011 Ditte - må være løse hvis de er under kontrol.. Reglerne er de samme i hundeskoven, det "glemmer" folk bare fordi det er så nemt =/

  • #57   14. nov 2011 man kan jo også bare fokusere på alt det negative...har selv mindst 500 gode oplevelser for hver dårlige , når jeg lufter hund.vælger at fokusere på de gode...og undrer mig over alt det brok.

  • #58   14. nov 2011 Miriam: Du må gerne brokke dig. Alt det du vil. Jeg undrede mig bare over alle de negative ting. Nogen gange så er det bedre og tro det bedste om folk i stedet for det værste.
    Og så faldt jeg bare over den med flexline og at man forfulgte folk der prøvede at komme væk.
    Det kunne jo være mig. Jeg aner da ikke om jeg forfølger folk, når jeg vender om og går samme vej som dem...
    Men brok jer bare.. tror bare på at man kommere længere med at være positiv.
    Nina: Jeg jeg fandt ud af det bagefter. Men det var nogen lidt kedelige typer der var der den dag, så vi holder os egentlig bare derfra. Har fundet et andet fint sted hvor der kommer andre hunde.

    Håber i fremover møder lidt bedre hunde.. og ellers må i flytte til Næstved. Vi er ret flinke hernede :o)


  • #59   14. nov 2011 Og så er der i øvrigt ingen der tvinger jeg til at læse eller deltage i tråde som denne.....

  • #60   15. nov 2011 det er rigtigt anne julie....men den er offentlig ikk..og mener stadig at min mening er ligeså god og relevant som din...ha en god dag smiley

Kommentér på:
Hvad irriterer dig mest ved andre hundeejere?

Annonce