{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  købskontrakt
  • #1   13. nov 2011 så vidt jeg ved kan man vist kun gøre noget hvis der er en bod på

  • #3   13. nov 2011 ej hvor træls smiley

    jeg har heller ikke bod i min kontrakt, så frygter det samme.

    må jeg lige spørge hvilke form for bod i andre har i jeres kontrakter? for det skal jeg helt klart have næste gang


  • #4   13. nov 2011 Mener da ikke en bod skal være afgørende, når man skriver under på, at opdrætter skal ha første ret på den, og så ikke bliver spurgt.

  • #5   13. nov 2011 Susie - eneste måde du kan få ret, er hvis du går i retten - men den nye køber har handlet i god tro, og du kan derfor ikke kræve hunden tilbage.

    Har du skrevet en bod, kan du gennem en retssag tvinge køber 1 til at betale dig boden. Men hunden får du desværre ikke, uanset bod eller ej.


  • #6   13. nov 2011 Man kan desværre ikke gøre ret meget ved eller for den hvalp, man har solgt, da man ikke længere har råderet over hvalpen. Man kan desværre kun sætte adfærdsregulerende præmisser ind i en købskontrakt ved at sætte købsbetingelser og en bod for ikke at overholde disse betingelserne, hvilket ikke sikre selve hvalpen ret meget, men forhåbentligt får ejer til at tænke sig lidt ekstra om, inden de bryder betingelserne.

    Vi har bod på vores kontrakter på det der svare til prisen på et kuld hvalpe. Jeg har også hørt om kontrakter hvor boden ligger på 25.000.





  • #7   13. nov 2011 tag og meld jer til det af Dkks jura kursus så får i lidt basis viden den vej ,en kontrakt der er under skrevet af køber og sælger er man bundet af selv om køber ikke vil overholde den,den med en bod skal være så stor så køberen vil tænke sig om en gang mere inden de sælger hunden vider,
    håber i får af vide hvor hvalpen er og hvordan den har det


  • #8   13. nov 2011 jeg vil ikke kræve hvalpen igen, bare ha min ret i, at der er skrevet under på at jeg skulle spørges først, og det mener hun ikke jeg skulle, da vi jo ikke havde kontakt til hinanden efter salget, og at jeg i det mindste ved hvor den er, og måske kunne følge den hos nye ejere.

Kommentér på:
købskontrakt

Annonce