{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.465 visninger | Oprettet:

Luquit- stor forvirring!! {{forumTopicSubject}}

Dette er ikke ment som en udhængning, men som en oplysning. Hvis admin mener det er udhængning skal jeg nok slette tråden.

Jeg har købt Luquit fra Vetcur Biotec, da min hund fik lopper. Jeg fik afvide at det ville dræbe lopperne og der står også på flasken at det skal masseres ind pelsen. Men I går ville jeg lige se om der stod noget mere om produktet på deres hjemmeside og her er hvad jeg finder:

LuQuit - specialprodukt til dyrenes omgivelser:
Problemløseren til dyr, som lider under gentagne eller massive parasitangreb. Parasitter som
lopper, lus, mitter, myg, deres æg, nymfer og larver kan forårsage en lang række problemer
som f.eks. sekundære infektioner som, når lopper overfører æg af bændelorm til deres
vært eller, de giver nedsat immunitet og dermed øget risiko for infektioner mv.
LuQuit sprayes i dyrenes omgivelser, på deres sovepladser, i boksen, på dækkener, på tæpper
osv., hvor produktet reducerer det samlede parasittryk.
LuQuit består udelukkende af naturlige ingredienser, som er effektive overfor problemet
uden at være giftig overfor dyr eller mennesker. Produktet bruges udelukkende i omgivelserne
og ved anvendelse sørges for, at dyret er ude, og der luftes grundigt ud i 1/2 til 1
time inden dyret, igen kommer ind...grunden er, at produktet har en stærk lugt, som mange
dyr fi nder ubehagelig. Vi beder dig derfor, som dyreejer at tage dette hensyn til dit dyr.

Der står det kun er til omgivelserne, men jeg har altså fået det indtryk fra flasken og forhandleren at det skal på hunden.

Jeg har nu skrevet en mail til firmaet for at få det opklaret og svaret er at det er udelukkende til omgivelserne.
Jeg har skrevet igen for at få en forklaring på hvorfor der så står på flasken at det skal på hunden og venter nu spændt på svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Luquit- stor forvirring!!
  • #1   21. nov 2011 Jeg ville klage røven ud af bukserne og bede om erstatning for svie og smerte! Det er jo tydeligt at de har begået en alvorlig fejl, hvis flasken siger at det skal på hunden, og hjemmesiden og kundeservice siger noget andet.
    Din hund kan have taget skade af midlet. Det er skam meget alvorligt.


  • #2   21. nov 2011 De har skrevet at det ikke burde skade hunden, men hvis jeg oplevet noget, skal jeg ringe med det samme. Men ja synes lidt det er noget svineri. Nu skal jeg i hvert fald op og købe noget Bayvantic til kræet, så jeg er sikker på vi slipper af men de lopper.

  • #3   21. nov 2011 You know B: Ja 100%. Jeg kan i hvert fald kun se at de har et produkt der hedder Luquit.

  • #4   21. nov 2011 You know B: Ja det synes jeg også. Jeg er spændt på hvad de svare, hvis de overhovedet svare.

  • #5   21. nov 2011 Jeg havde bedt om at få erstattet købet, da du ikek kan bruge det på din hund og og nu skal ud og købe et andet loppemiddel ..

  • #6   21. nov 2011 Katrine N: Det tror jeg også at jeg vil gøre.

  • #7   21. nov 2011 Så fik jeg svar tilbage:

    Hej Stella,

    LuQuit kan sagtens bruges på pelsen ligeledes, så som sådan er der ikke noget galt i det. Men jeg kan sagtens følge din konklusion.

    Erfaringer med LuQuit har vist, at der opnås en højere grad af resultat ved at anvende LuQuit i omgivelserne og Cur1 på dyret.

    Grunden er, at LuQuit også påvirker æggenes udvikling, og bortset fra lus er der ikke så mange af de organismer, vi sigter efter, der efterlader æg på dyret. F.eks. er loppeæg stort set altid i omgivelserne.
    Så ved f.eks loppeangreb på hunden, anvendes Cur1 på hunden for at virke afskrækkende på lopperne og LuQuit i omgivelserne til at få nedbragt belastningen i området.

    Samtidig ved vi, at der findes parasitter, hvor også æggene er på dyret.
    Så der er tilfælde, hvor LuQuit kan anvendes på dyret, jeg tænker f.eks. på hestelus.

    Produktet er, som der står i brochuren, kraftigt lugtende og kan dermed irritere åndedrætsorganerne.

    Vi har taget dine kommentarer til efterretning og vil revidere etiketten således, at det fremgår mere tydeligt, hvordan produktet skal bruges.
    Samtidig vil vi orientere vores forhandlere mere konkret om anvendelsen/kombinationen af produkterne til parasitterne.


  • #8   21. nov 2011 Nu har jeg bedt om at få pengene tilbage, så er jeg spændt på hvad de siger til det.

  • #9   21. nov 2011 Da de har vildledt dig, kan du få pengene tilbage.

  • #10   21. nov 2011 Nicolai & Malene .: Ja men det er sgu da heller ikke til at blive klog på når de overhovedet ikke skriver til samme på flasken, som der står på nettet. + at der står intet på flasken om at det kan irriterer åndedrætsorganerne og at hunden ikke bør være i rummet når man bruger det.

  • #11   21. nov 2011 Hvis de skriver det på hjemmesiden, men ikke flasken, så ville jeg bede om erstatning. Hvis det kan irritere hunden, så ville jeg få den undersøgt hos dyrlægen og sende regningen til firmaet bag midlet. De skal have en lærestreg.
    Jeg er helt sikker på at de erstatter, for ellers kan de risikere en meget større sag.


  • #12   21. nov 2011 De siger sgu at jeg skal kontakte den forhandler jeg har købt produktet af for at bytte det.

  • #13   21. nov 2011 Jeg ville også starte hos forhandleren for at få pengene tilbage. De burde jo have informeret dig om brug af produktet. Bagefter ville jeg kontakte kundeservice.

  • #14   21. nov 2011 Så må jeg se om jeg kan finde kvitteringen... Men jeg kan også godt forstå hvis forhandlerne er forvirret, for vejledningen er sgu da rimelig uklar. Hun siger også at det kommer an på om man skal bruge den til hest eller hund, men det står der intet om på flasken.

  • #15   21. nov 2011 Det må de altså stramme op omkring.

  • #16   21. nov 2011 Kathrine N: "Produktet bruges udelukkende i omgivelserne
    og ved anvendelse sørges for, at dyret er ude, og der luftes grundigt ud i 1/2 til 1
    time inden dyret, igen kommer ind...grunden er, at produktet har en stærk lugt, som mange
    dyr fi nder ubehagelig. Vi beder dig derfor, som dyreejer at tage dette hensyn til dit dyr."

    Det er hvad det skriver på deres hjemmeside.


Kommentér på:
Luquit- stor forvirring!!

Annonce