{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.116 visninger | Oprettet:

Alexander W
Alexander W
Tilmeldt:
30. okt 2011
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 11

Forskel på OEB, OVB og andre Bulldogge? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er lidt i tvivl om hvad forskellen er på de "nye" Bulldog racer?

Olde English Bulldogge
Dorset Olde Tyme English Bulldogge
Victorian Bulldog

Og så videre. Gør mig gerne klogere smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel på OEB, OVB og andre Bulldogge?
  • #1   19. dec 2011 Jeg har en OEB, men hun bliver nok min sidste. Hun er en dejlig hund, men jeg synes avlen af dem er alt for useriøs, f.eks er der en del der bilder sig ind at OEB´en ikke lider af arvelige sygdomme, og det passer ganske enkelt ikke. Men det betyder så at det kun er få der tjekker hofter, albuer osv.
    Hvis jeg skal have en "alternativ bulldog" bliver det en Leawitt-bulldog for der er mere styr på avlen, er min opfattelse.



  • #2   19. dec 2011 Altså Leawitt-bulldoggen er jo en ren race, så det burde ikke være noget problem med den.

  • #3   19. dec 2011 Leawitt og old english bulldog er mere eller mindre det samme, leawitt startede med at avle oeb men bliv sur over alle bulldog bla finger bliv kaldt oeb, så han gik over til at kalde dem leawitt bulldog. Faktisk en del danske oeb avlere der ser ned på leawitt bulldogs fordi de mener der for pittbull idem.

  • #4   19. dec 2011 Ulrich: Ja, det er jeg helt klar over. Men det ændre ikke på at opdrætterne ikke tester for arvelige sygdomme, hvilket er direkte pinligt.



Kommentér på:
Forskel på OEB, OVB og andre Bulldogge?

Annonce